Det blev sat op af Kenneth fra Fyns Bio Stoker og det klarede han helt fint.
Nu har vi godt nok haft det kørende et par dage, men jeg synes nu alligevel at vi skal have et par billeder af den automatiske opstart.

I styringen kan man indstille den til x% ilt for at styringen opfatter at der er ild.
Standard er 18%. Er der bare lidt gløder er optændingen meget hurtigere - den når dårlig nok at starte op før der er ild

Sådan ser en R 15 ud i fuld størrelse: Isolering af toplågen. Det har faktisk mindsket varmetabet fra toppen en del: Isolering af de varme rør - jeg har ikke fået gjort noget ved trykekspansionen endnu: Trækstabilisatoren. Jeg har sat et stykke ståltråd i klemme sådan at den aldrig lukker helt i. Det giver en roligere flamme - især ved lavdrift: Gammelt brød der hænger til tørre. Ikke at jeg tror det har en stor brændværdi, men vi betaler 2,5 kr pr. kilo vi smider i skraldeposen.
Gamle havregryn brænder også fint

Opdatering 20. december 2006:
Nu har stokeren snart kørt i en måneds tid. Den kører rigtig godt - forbruget er ca. det samme som med scotten.
Jeg har ikke målt det helt præcist, så det er kun sådan ca.

Støj og støv er der intet af under drift. Det er jeg meget positivt overrasket over.
Der er 2 situationer hvor jeg kan høre den. I begge situationer er der helt stille i huset:
Når tænderen kører.
Når jeg tænder op i brændeovnen og nærmest har hovedet inde i den.
Brændeovnen er koblet på samme skorsten og har røgafgang meget tæt på hinanden.
Både scotten og den helt gamle stoker kunne vi tydeligt høre når vi sad i stuen og så fjernsyn.
Nu er det sjældent helt uden problemer at skifte anlæg. Vi har haft enkelte problemer, men de er blevet udbedret i løbet af få dage.