Regeringen har da tabt sutten......

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Besvar
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4676
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Regeringen har da tabt sutten......

Indlæg af MichaelK »

Glemt? Næh nej. Bestemt ikke. Valgreklamen var een ting. Og jeg kalder det stadig ikke en reklame. For StokerPro er
da vist ikke det optimale sted at reklamere op til et kommunalvalg. Idet det trods alt er de færreste brugere, der i det
hele taget kan stemme på mig. Derfor mente jeg jo heller ikke at det kunne kaldes for en reklame, men en oplysning til
alm. orientering. Derfor blev jeg "sur" over StokerPro tilretning af reglerne, idet jeg opfattede, og opfatter det stadig,
som en forfølgelse af folk med en bestemt politisk orientering.

Men politiske citater blev jo også "banlyst" i samme åndedrag. Eller rettere politiske citater fra DF blev banlyst, Sjovt
nok tror jeg ikke der var sket det samme, hvis det havde været for et andet parti? Men det kan jeg jo ikke bevise, da
forumreglerne ganske belejliget blev omskrevet i forbindelse dermed.

Men uanset udfaldet, så arbejder jeg stadig for partiet. Og stiller op igen til KV2013, og forsømmer ingen lejlighed til at
gøre opmærksom derpå :P Og klikker folk på min profil, så står oplysningerne der stadig. Det fik jeg da lov til :roll:

Jeg sidder da også og griner lidt af, at der går 4 dage inden min "stikpille" blev kommenteret. Gløder er sku' sjove at
puste til, en gang imellem. icon_cheesygrin.gif



Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

levi

Regeringen har da tabt sutten......

Indlæg af levi »

MichaelK skrev:Glemt? Næh nej. Bestemt ikke. Valgreklamen var een ting. Og jeg kalder det stadig ikke en reklame. For StokerPro er
da vist ikke det optimale sted at reklamere op til et kommunalvalg. Idet det trods alt er de færreste brugere, der i det
hele taget kan stemme på mig. Derfor mente jeg jo heller ikke at det kunne kaldes for en reklame, men en oplysning til
alm. orientering. Derfor blev jeg "sur" over StokerPro tilretning af reglerne, idet jeg opfattede, og opfatter det stadig,
som en forfølgelse af folk med en bestemt politisk orientering.

Men politiske citater blev jo også "banlyst" i samme åndedrag. Eller rettere politiske citater fra DF blev banlyst, Sjovt
nok tror jeg ikke der var sket det samme, hvis det havde været for et andet parti? Men det kan jeg jo ikke bevise, da
forumreglerne ganske belejliget blev omskrevet i forbindelse dermed.

Men uanset udfaldet, så arbejder jeg stadig for partiet. Og stiller op igen til KV2013, og forsømmer ingen lejlighed til at
gøre opmærksom derpå :P Og klikker folk på min profil, så står oplysningerne der stadig. Det fik jeg da lov til :roll:

Jeg sidder da også og griner lidt af, at der går 4 dage inden min "stikpille" blev kommenteret. Gløder er sku' sjove at
puste til, en gang imellem. icon_cheesygrin.gif



Mvh.
Hvilket parti stiller du op for ?
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11103
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 141 gange

Regeringen har da tabt sutten......

Indlæg af Ulrik »

levi skrev:Hvilket parti stiller du op for ?
Michael stiller op for dansesmølferne icon_cheesygrin.gif

MichaelK skrev:Derfor blev jeg "sur" over StokerPro tilretning af reglerne, idet jeg opfattede, og opfatter det stadig,
som en forfølgelse af folk med en bestemt politisk orientering.
Reglerne bliver tilrettet når vi føler det er nødvendigt. Det er sket flere gange.
Men jeg kan da godt se at det naturligt kan føles lidt som om det er personligt forfølgelse.

Det er det bare ikke.
Her er vi nødt til at forstå at Stoker Pro har været et nyt samfund der skulle finde ben at stå på.
Man finder ikke bare den perfekte opsætning fra dag 1.
Derfor er der løbende blevet tilføjet i reglerne.
MvH Ulrik©
Brugeravatar
Hangaard
Stoker XI
Stoker XI
13
Indlæg: 527
Tilmeldt: 24 nov 2010 13:01
Mit fyr: Easypell 32Kw.
Areal: 570
Brændsel: Træpiller/ Solvarme / Solceller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Geografisk sted: Lidt syd for Herning
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 38 gange

Regeringen har da tabt sutten......

Indlæg af Hangaard »

Er det ikke ved at være OT, i kunne jo oprette en tråd hvor i kan diskuter politiske holdninger.
vh.
Søren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Easypell 32Kw / 18Kvm solvarme paneler / TA UVR67+CMI / Akku 1000L+500L
Solfanger Anlæg 2: 60 rør vaccum solfanger / Suncomfort V6.06 / Akku 500L
8,19Kw Solcelle anlæg fronius inverter
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11103
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 141 gange

Regeringen har da tabt sutten......

Indlæg af Ulrik »

Nå, det ser ud til at regeringen er i modvind i forhold til de andre partier: http://epn.dk/brancher/energi/alternati ... 908725.ece
MvH Ulrik©

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Regeringen har da tabt sutten......

Indlæg af lamborg »

Hæ hæ Ulrik . Ja selvfølgelig er regeringen i modvind . De andre er jo ikke på taburetterne mere og har fuldstændigt glemt at det var dem som opfandt ord som forsyningsafgift og fedtafgift osv ..
De er alle sammen med inde over energi aftalen og hvis det er formålstjeneligt at gå i mod noget man selv har sagt på et tidligere tidspunkt ja så gør man da gerne det.
Ikke MichaelK :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
Brugeravatar
Kjeld P
Stoker IX
Stoker IX
12
Indlæg: 383
Tilmeldt: 27 nov 2011 19:16
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 185
Brændsel: Piller og solskin
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0,4T
Geografisk sted: Øst Jylland
Har takket: 1 gang

Regeringen har da tabt sutten......

Indlæg af Kjeld P »

Nu med tre Panasonic Inverter varmepumper...assisteret af pillefyr hvis det bliver rigtig dejlig koldt.
PGC
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 25
Tilmeldt: 16 apr 2012 18:05
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: 212
Brændsel: El
Fremviser gerne i postnummer: 8520
Årligt forbrug: 15000 kWt

Regeringen har da tabt sutten......

Indlæg af PGC »

Den høj-kompetente* klima m.v. minister fik sig heldigvis en afklapser. Bedre ville det dog være, om han blev fyret, så vi undgik hans evindelige modsat rettede udtalelser og andre dumheder.
I øvrigt synes jeg, det er helt forkert, når nogle personer her tror, det udelukkende er højrefløj vælgere, der er imod den klodsede klima minister.
Selv de rødeste røde enhedslistevælgere er enige med os , hvis de selv har investeret i et solcelleanlæg, er jeg sikker på. Ikke osse, Johanne ?

* ifølge artikel, jeg læste for nogle måneder siden, den mest kompetente klima minister nogensinde. Skrevet af hans mor eller lillesøster ???
Brugeravatar
haderslev1234
Stoker VII
Stoker VII
13
Indlæg: 272
Tilmeldt: 17 maj 2011 12:33
Mit fyr: Atmos DC50 & Bioline 20 pillefyr
Areal: 280
Brændsel: Træ/Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6100
Årligt forbrug: 11 tons Træpiller
Har takket: 2 gange

Regeringen har da tabt sutten......

Indlæg af haderslev1234 »

BWJ skrev:Det er kun toppen af isbjerget vi har set !
Solceller skal ses som en energi optimering i den enkelte husstand, når elforbruget falder tilsvarende løbende fordi folk køber LED belysning og A++ hvidevarer, vil regeringen så pålægge en "forsyningsafgift" på el, da elsalget og afgifter bliver mindre ???

Var det ikke nemmere at vi alle afleverede hele vores månedsgage, og så fik et lille beløb udbetalt mådentligt til at leve for, men lur mig efter få år vil der komme "udbetalingsafgift" på det udbetalte beløb..

8.gif
Du har helt ret desværre :cry: Udkantsdanmark, er alt der ligger vest og syd for København efterhånden. Os der vælger at bo udenfor de større byer og som ikke har mulighed for fjernvarme, skal bare opkræves afgifter på ditten og datten. Jeg kan fint forstå at begrebet "jyske" dollars findes, for regeringen har selv skabt det....

Derudover ryger der mere og mere handel over grænsen!
jopa

Regeringen har da tabt sutten......

Indlæg af jopa »

haderslev1234 skrev:
Du har helt ret desværre :cry: Udkantsdanmark, er alt der ligger vest og syd for København efterhånden. Os der vælger at bo udenfor de større byer og som ikke har mulighed for fjernvarme, skal bare opkræves afgifter på ditten og datten. Jeg kan fint forstå at begrebet "jyske" dollars findes, for regeringen har selv skabt det....

Derudover ryger der mere og mere handel over grænsen!
Fandme glad for at jeg har under en halv time til Das Waterland funnyanimation28.gif

Besvar