Side 7 af 15

Dansk VVS Center konkurs?

: 10 feb 2014 15:36
af Ulrik
Hvad med reklamationer og garantier??
Synes ikke umiddelbart at det ligner NBE at lade kunderne i stikken.

Dansk VVS Center konkurs?

: 10 feb 2014 16:14
af levi
Ulrik skrev:Hvad med reklamationer og garantier??
Synes ikke umiddelbart at det ligner NBE at lade kunderne i stikken.
Mon ikke de lever op til deres producent ansvar og servicerer de kunder der evt. ville have en reklamation.

Det kunne jeg forestille mig!.

Dansk VVS Center konkurs?

: 10 feb 2014 16:30
af Ulrik
Dvs at der stadig er håb for min utætte låge whistle.gif

Dansk VVS Center konkurs?

: 10 feb 2014 16:40
af levi
Ulrik skrev:Dvs at der stadig er håb for min utætte låge whistle.gif
Snak med Michael om den - jeg ved han er inde i den sag :great:

Dansk VVS Center konkurs?

: 10 feb 2014 16:47
af Lintz
Ulrik skrev:Hvad med reklamationer og garantier??
Synes ikke umiddelbart at det ligner NBE at lade kunderne i stikken.
Det er da producenten der bærer og hæfter for garantien. Ikke forhandleren.
At vi, som forbruger normalvis går gennem forhandler er en anden sag.

Dansk VVS Center konkurs?

: 10 feb 2014 18:08
af kovas
Lintz skrev:
Det er da producenten der bærer og hæfter for garantien. Ikke forhandleren.
At vi, som forbruger normalvis går gennem forhandler er en anden sag.
Hej Lintz.
Dette mener jeg er direkte forkert. Det er forhandleren der er ansvarlig for og hæfter for at en reklamation bliver ordnet. Bare tænk hvis du selv skulle henvende dig til en kinesisk producent for at få din computer ordnet.

Da jeg klagede og brokkede mig over at røgsugeren i Ekoheaten ikke kørte ordentligt var min forhandler lukket ned og Ekopower havde endnu ikke søsat deres egen garanti på 3år. Det var faktisk ikke producenten der skulle ta sig af min klage. Men det ser jo pænt ud at han gør det :great:

Se her længst nede:http://forbrugertryghed.skolemedia.dk/wm141800

Dansk VVS Center konkurs?

: 10 feb 2014 18:25
af Aaen
Kovas, det er efter min mening altid producenten der står for at udbedre reklamationer. vi på værkstedet betaler da ikke selv for de fejl der på peugeoterne, den regning sender vi da videre.

Det svarer lidt at du har solgt en mobil, der stadig er garanti på, og så er det lige pludseligt dig der står for garantien

Dansk VVS Center konkurs?

: 10 feb 2014 18:51
af kovas
Hej Aaen.
Selfølgelig sender dit værksted regningen videre, hvis det kan. Men det ændre jo ikke ved hvem der er ansvarlig for at tage hånd om reklamationen.
jeg fik laver nyt nedsivningsanlæg udført af en kloakmester. Efter nogen tid kunne jeg se at trekammerbrønden ikke var tæt. Kloakmesteren gravede den op og der var en stor revne i den. den blev skiftet ub. for mig. Efterfølgende fik han ikke en krone fra grosisten. Hvis han havde været gået konkurs i mellemtiden havde været for min egen regning. Eller hvordan skulle jeg få penge ud af et svensk firma som ikke har solgt noget til mig. har du læst hvad der står i det link jeg indsatte?

Dansk VVS Center konkurs?

: 10 feb 2014 19:12
af Aaen
Ham kloakmesteren sender da regningen videre, hvad der er skyld i at han ikke får det dækket, kan der jo være mange grunde til. f.eks at han efter deres udsagn kan have ødelagt den med en gravemaskine under montering.

Jeg er enig med dig i at sælger er ansvarlig i at tage hånd om en evt reklamation, men alle rep. og ombytninger sker via producenten. alle udgifter dækkes af producenten. og skulle sælger lukke butikken, gælder garantien stadig, så må man rette henvendelse til producenten, der kan udpege en anden forhandler, som kan håndtere en reklamation, hvis de ikke selv vil.

Dansk VVS Center konkurs?

: 10 feb 2014 19:14
af kovas
Hej Aaen.
Så siger vi det.