hensan » 19 Jul 2012, 21:23 skrev:Så mange indkøringsproblemer var det også med woody/scotte da de var nye.
Jeg har brugt måneder i fyrrummet...... ---->>>
At andre fyr har haft problemer i "børnefasen" gør efter min mening det ikke acceptabelt som man på sidelinjen kan se at nogle Ekoheat fyr kører. Jeg ved ikke hvordan fejl på Scotten blev behandlet da den var ny men håber det var noget bedre end her.
De personer der har købt et Ekoheat har købt et fyr der er annonceret klar til markedet. De har ikke købt et fyr der annonceres "under udvikling - Hjælp til med at udvikle mod at fx xx pct rabat" eller lignede tiltag.
De folk der har købt et Ekoheat fyr har en naturlig forventning om at de efter opsætning af fyret og få simple justeringer (så som afvejning) har et pillefyr der stort set passer sig selv (inden for pillefyrets rammer) - hvilket man i hvert fald fra sidelinjen kan se ikke er tilfældet for nogle af personerne.
Alle fyr kan få fejl og alle fabrikater kan være uheldig at levere en "mandags model" Dette er uheldigt men så længe forhandleren aktivt forsøger at rette på problemet er det OK. Det ser dog for mig som udenforstående ikke ud til at ske her.
Der er en af brugerne her der i et tidligere indlæg skrev at han var nervøs for at forlade huset med fyret tændt da han ikke kunne vide hvad han vendte tilbage til. Det er ikke en acceptabel tilstand at have et fyr i !!
Vi taler ikke her om et ny udviklet fjernsyn hvor den største konsekvens ved fejl er at du ikke kan se afsnit 758 af Desperate Housewife eller 8. genudsendelse af 4 Brylluper og en begravelse. Vi taler om et fyr der skal virke uden stop og forsyne varme til hustanden og hvor konsekvensen ved fejl er manglende varme/varmt vand eller i et af tilfældende et bryggers fyldt med røg.
Der er tilsyneladende fuld gang i software udviklingen som tyder på at der arbejdes på nogle fronter men det kan efter min mening ikke være rigtigt at der er i hvert fald 3-4 Ekoheat ejere ud af ca 25 på Stokerpro der har så store problemer som her beskrives uden af forhandleren/importøren træder til og får deres fyr til at virke.
Brugerne af Ekoheat har ikke meldt sig til et forsøg med at udvikle et nyt fyr og dermed accepteret at de er forsøgskaniner på godt og ondt. De har købt et fyr som de må forvente fungerer fra dag 1 og hvor evt fejl bliver rettet inden for kort tid.
Hvis importøren indser at der er flere problemer med få hans produkt til at køre end han oprindeligt forventede må han som ansvarlig forhandler sørge for at finde fejl kilden og få denne rettet på de leverede fyr og evt holde en pause med at sælge flere fyr indtil han kan levere et fejlfrit produkt – eller tone rent flag over for kommende (og nuværende) kunder og sige at dette ikke er et færdigt udviklet produkt og man må forvente fejl.
Når alt det ovenstående er sagt håber jeg naturligvis at Ekoheat kommer over disse opstart problemer og at fyret kommer stærkt på markedet og hjælper til at skubbe til barren for hvad vi kan forvente af et pillefyre i den prisklasse – Men indtil nu og fra sidelinien ser det for mig ud til at producenten/forhandlere skal oppe sig noget.
Det du skriver har du sådan set ret i.
Men nu virkede alle fyr bare ikke 100% fra starten. Det er altså der vi er. Ikke hvad der skulle have været sket tidligere.
Jeg tror da (men jeg ved det naturligtvis ikke !) at ecoheat gør alt hvad der er muligt, inden for de resurser de har. For at løse problemerne.
Men nu har firmaet en gang sendt noget ud der ikke var 100% genemtestet. Så er der vel ikke noget og sige til, at de vil være sikre på at det de har fundet den rigtige løsning, og at den virker ordenligt. Inden de sender en ny opgradering ud. Og det kan tage tid. (Det kan selvfølgeligt også bare være at de bare sidder og triller tommelfingre, og gør ingenting. Men det tror jeg nu ikke)
Jeg syntes ikke at NBI gjorde noget særligt for at hjælpe kunder der havde købt. De fik godt nok løst de fleste problemer, men mange af tingende kom kun som nye styringer, modeller ol. Ikke noget der hjalp kunder der havde købt. Da jeg skiftede min benekov ud med en woody, gik mit forbrug fra 3 til 6 sække piller om dagen. Det var NBI 100% ligeglade med, jeg ville gerne betale for de kom og justerede/ fejlfandt. Det ville NBI ikke. De ville heller ikke tage anlægget retur. Da Nbi havde fejlmonteret 2 ledninger som kortsluttede styringen, der brændte af.
Fik jeg afvide at jeg ikke kunne få en ny, men måtte sende min styring ind til rep for egen regning), og kunne forvente at få den retur i efter 1 til 2 uger.
Det var marts måned !
Min Benekov havde også flere gange fyldt fyrummet helt med røg. Derfor skal et ecoheat selvfølgeligt ikke gøre det, bare fordi en benekov kan gøre det. Men det er altså ikke den eneste gang i verdenshistorien der er kommet røg i køkkenet.
Nå; nu skulle tråden jo ikke handle om andre firmaers manglende service.
Hvis ecoheat, som du siger. skulle forælle kunderne at de købte en ufærdig prototype, så fik de nok ikke solgt meget.
Og jeg tror at langt de fleste kunder er klar over de har købt en ny (og dermed uprøvet) model.
Dermed ikke sagt at problemerne ikke skal løses, men det kan tage tid og kræve erfaring.
Og Toyota holdt jo heller ikke op med at sælge biler, fordi at speederen satte sig fast på nogen modeller.
Det jeg bare siger, er at sålænge leverandøren arbejder med at finde løsninger på problemerne, så er det ikke altid i ens egen intresse at "stå på sin ret", så risikere man at firmaet lukker, og så får man ingenting.