Re: Smart car
: 24 okt 2018 18:20
Skal ikke holde og til grøn energi, og overlade resten til fremtiden, og jeg kan godt regne, det må være din tur tilbage i skolen,bennylar skrev: ↑24 okt 2018 18:12 tror vist du skal tilbage og lære den lille tabel igen..
så en udsendelse på tysk tv, hvor bla. TÜV var indblandet og som skrevet længere oppe, så skal der 100.000 km til før CO2 regnskabet Tesla vs, Mercedes Cklasse diesel eller Bmw 320 diesel går i nul, alene batteriet til en Tesla bruger det samme CO2 som en hel MB/BMW, så mangler man også bilen som igen bruger det samme i CO2, så grøn og grøn.. ? desuden kan en Tesla/elbil jo ikke godkendes til at trække en rigtig trailer.. eller jo Xmodellen kan/må trække 2200kg men det er jo ingenting her i Jylland, når den i Sverige skal trække en campingvogn på 1500 kg ryger den ned på halv strækning af normal km en test fra Sverige som de viste i FDM bladet ... min gamle diesel 4X4 går kun 1.5 km kortere pr. liter med 3000 kg på krogen.. den må så trække 3500kg.
jeg sagde bare 10 el biler, før man har opnået at kunne erstatte en diesel, ikke at den skal være væk men bare mindre.
Spørgsmål er mere, hvorfor vil du absolut have 1 diesel til 1 el, der kan være 100 nyere elbil ejere som ALDRIG ville købe diesel, så er det et fint regnskab. og fordelingsnøglen bliver ikke ringere.
Denne info siger noget helt andet om dine tal, og jo, de har også Tesla som udgangspunkt og deres batterier: https://cleantechnica.com/2018/02/19/el ... ions-myth/
Som artiklen også forklarer, så er bilbranchen ude og begrunde det som du lige gjorde, så måske er dine historie fakta fra bilbranchen og ikke den modsatte side, og jeg skal ikke teknisk forklare hvilken er bedst men jeg vælger selv at tro på at eldrevne biler er grønnere end fossil drevne biler. Især når jeg kan udvinde el hjemme på egen jord, uden at bruge statens vindenergi eller vandenergi.