Udligningsafgift

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
noller
Stoker IX
Stoker IX
12
Indlæg: 389
Tilmeldt: 25 aug 2011 16:20
Mit fyr: Bosch
Areal: 109
Brændsel: naturgas
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?

Udligningsafgift

Indlæg af noller »

Hej

Der jo en grund til vi har valgt at køre diesel. Punkt1 vi bor jo ikke alle lige en spytklat fra arbejdet punkt2 for at opretholde en så økonomisk drift som overhoved mulig. Vi skal finansere at der ikke bliver solgt de elbiler som forventet hvilket er komplet tåbelig da vi forvejen er beskattet i hoved og røv. Den saglige argumentation findes ikke for man kan skutte erstatte en elbil med en brændstof drevet. Når vi kører mange km i vores dieselbiler så er det sgu da for opretholde en tålelig økonomi, men det kan sgu også ødelægge ligesom så meget andet. Det Faenme uhyggelig du.

Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
14
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 3 gange

Udligningsafgift

Indlæg af Flemming DJ »

noller skrev:Vi skal finansere at der ikke bliver solgt de elbiler som forventet
Aaaarh, mon dog? Nu er elbiler jo fritaget for registreringsafgift, så det betyder reelt ikke noget for vores fælles husholdning (øh, statskassen), om der bli'r solgt nogle elbiler eller ej.

Nej, okay... det passer ikke helt, for det er faktisk bedre for "husholdningen", at der bli'r solgt færre, da de jo heller ikke er pålagt grøn ejerafgift. (Og en fossildrevet bil skæpper jo osse i kagedåsen med en 8-10 kr. pr. liter brændstof, vi fylder på).
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk
noller
Stoker IX
Stoker IX
12
Indlæg: 389
Tilmeldt: 25 aug 2011 16:20
Mit fyr: Bosch
Areal: 109
Brændsel: naturgas
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?

Udligningsafgift

Indlæg af noller »

Ja vi lægger allerede en stor del af vore surt tjente penge bare i at tanke skidtet op, men at investere i en elbil er jo en god tanke, men det står bare ikke mål med det virkelige liv, for det første er det svinedyrt og ikke holdbart hvis man har behovet at køre mange km. Der er jo slet ikke solgt det antal elbiler som forventet, hvilket også gjorde de nedjusterede forventningerne med det halve. Så nu skal det faen dytme gøres attraktivt (for nogen) at køre elbil.
Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 8 gange

Udligningsafgift

Indlæg af leo-pol »

ja og i mit tilfælde med en merudgift på lige over 7500kr om året er det jo totalt tåbeligt...
som om jeg ikke betaler rigeligt for de sølle 50km jeg har til og fra arbejdte dagligt + diverse trilleture der udgør 25000kr i disel om året +næsten 5000kr i vægtafgift som så lige stiger til over 12000kr ...og en bil der lige med et ikke er en krone værd.....
fy for satan siger jeg bare.... man føler sig sku godt nok snart lidt dum at man gider at blive.....det kan skuda ikke blive ved....
men så er det jo dejligt at jeg har børne-cheken til at dække min udgift der.....
kunne være rigtigt fedt hvis hele den danske "rigtige" bil-park rotte sig sammen og begyndte at pille pladerne af bilerne og smide dem i grøften rundt omkring i protest....
det kunne være at jeg skulle hive veteranbaljen frem og bruge den til dagligdags bil, de 260kr om året i vægtafgift kan man jo lige holde ud og så sviner den jo så miljøet betydeligt mer, men det kan jeg da bare skide højt og flot på........!!! :twisted: :evil:
Bonde32
Stoker II
Stoker II
12
Indlæg: 34
Tilmeldt: 16 dec 2011 12:30
Mit fyr: Baxi solo Innova 30 STD
Areal: 136+overetage ca 60
Brændsel: Blandet løv og græntræ
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Årligt forbrug: ca 25 rummeter
Geografisk sted: Hobro

Udligningsafgift

Indlæg af Bonde32 »

ja har også lige opdaget det, da jeg kiggede min betalingsservice.

Startede med 4500 for grøn afgift, med partikel afgift, og alt deres haløj er jeg oppe over 6000 om året i afgifter på min
Avensis 2.2 D4D
og så vil man gerne have at folk kører efter arbejde ????

Jensen8700
Stoker III
Stoker III
13
Indlæg: 90
Tilmeldt: 16 jan 2011 18:24
Mit fyr: Polsk jernting
Areal: Ca 330m^2, vistnok..
Brændsel: Energikoks
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Rådved (Horsens) og Århus

Udligningsafgift

Indlæg af Jensen8700 »

Og ALLE lusepustere, håndboldsspillere og socialdemokrater har garanteret elvarme:
http://www.dr.dk/P4/Trekanten/Nyheder/T ... 125656.htm
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3384
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 202 gange
Blevet takket: 238 gange

Udligningsafgift

Indlæg af BWJ »

Lidt OT.
Vi bruger 16 mia kr om året i ulandsbistand mens landet er i krise
385 mill. sender vi over 5 år til afganistan, for at lære nogle indfødte at skyde hinanden.
Det giver god mening, imens kan vores gamle sidde på plejehjemmene og glo ud af vinduerne, hvis de er heldige at komme ud af sengen, og folk kan ligge på gangene på sygehusene, skoler lukkes, og alt tænkeligt brandbeskattes.

Lorteland.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Udligningsafgift

Indlæg af Lintz »

BWJ skrev:Lidt OT.
Vi bruger 16 mia kr om året i ulandsbistand mens landet er i krise
385 mill. sender vi over 5 år til afganistan, for at lære nogle indfødte at skyde hinanden.
Det giver god mening, imens kan vores gamle sidde på plejehjemmene og glo ud af vinduerne, hvis de er heldige at komme ud af sengen, og folk kan ligge på gangene på sygehusene, skoler lukkes, og alt tænkeligt brandbeskattes.

Lorteland.

du glemte lige at en togstewardesse får 475,000 for at skubbe rundt med en kaffevogn
hvilket har været medvirkende til at Dsb har fået et underskud på ca 985 mill bare på det.
Det er IKKE et lorteland. Det er regeringen der har gjort det til et lortested
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
caio35
Stoker II
Stoker II
11
Indlæg: 56
Tilmeldt: 23 dec 2012 22:00
Mit fyr: kl combi 25
Areal: 200
Brændsel: piller/brænde
Fremviser gerne i postnummer: 4750
Dagligt forbrug: 16-24 kg
Geografisk sted: vordingborg kommune

Udligningsafgift

Indlæg af caio35 »

Har nævnt det et par gange før, men nogen har jo stemt på de tåber der sidder derinde, hver gang man snakker om det eller med nogen så er det ihvertfald ikke dem, og det er satme ikke mig, meningen må sgu da stemt dem.
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3384
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 202 gange
Blevet takket: 238 gange

Udligningsafgift

Indlæg af BWJ »

caio35 skrev:Har nævnt det et par gange før, men nogen har jo stemt på de tåber der sidder derinde, hver gang man snakker om det eller med nogen så er det ihvertfald ikke dem, og det er satme ikke mig, meningen må sgu da stemt dem.
Jeg tror også at tåberne har meget røde ører, det skulle jo være så godt, VI GJORDE DET sagde de :lol: :lol: :lol: :lol:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Besvar