Side 4 af 4

Re: R15 reguleringsindstillinger, ujævn drift

: 09 dec 2010 15:32
af Klaus
Og jeg fyrer korn i hvede programmet!

Re: R15 reguleringsindstillinger, ujævn drift

: 14 dec 2010 00:05
af Bjørn
Nu har jeg ved hjælp fra Ulrik kunnet komme ind og læse af mine indstillinger, og de er lige som de første du postede Ulrik, på nær Blower perf TD, som står på 40 hos mig.

Dog kører det ikke så godt mere, rent forbrændingsmessigt, efter at jeg smed 6 mm German Pellets på, den soder hele vejen op til julemanden focus.gif
Nu vil jeg lige ha udskiftet nogle tætninger her og der for at udelukke falsk luft inden jeg forsøger at justere noget, men egentlig skulle man tro iltstyringen skulle kunne klare mosten med nye piller. Den kan dog finde på at dykke voldsomt i O2 under belastning, så det tyder på at der mangler ilt. Efter noget tid falder den så på plads igen.

En anden ting jeg også skal ha kigget på, er at bålet ligger helt nede ved luft-spalten i tallerkenen i bagkant, den kan vel ikke være helt optimalt ? Jeg mistænker det ihvertfald til at være medvirkende til at den i løbet af 14 dagers tid når at opbygge en rimelig stor sodring i hærden, da temperaturen her er for lav.

Hvordan er det med de to "skorstene" inde på brændehovedet, har i dem åbne eller lukkede (mine er PT lukkede, jeg tror jeg åbner dem igen), og hvad er egentlig deres formål ?
Jeg tænkte på om det var nogen form for sekundær-luft til forbrændingen ?

Nu mangler denne software jo også renblæsings-cyklussen, jeg ved ikke om det ville gøre en forskæl ?

Man kan nu lave en manuel renblæning og samtidig tjecke røgtemperatur ved at køre test på ind og udgange under BBC, men det er lidt omstændeligt, og man skal endelig huske at stoppe fyret først, så man ikke får startet en test lige idet sneglen er ved at fodre, for så skal jeg hilse og sige den bliver ved til man har trykket sig færdig ZD_HEL~113.GIF

Re: R15 reguleringsindstillinger, ujævn drift

: 14 dec 2010 07:08
af Ulrik
Bjørn, jeg tror de fleste af dine problemer vil forsvinde hvis du åbner de 2 skorstene.