Pille priser amok, men hvorfor.

Her kan du indberette priser på træpiller. På den måde kan du måske hjælpe de andre brugere med deres næste køb.
Besvar
Brugeravatar
vilhapiller
Stoker VIII
Stoker VIII
12
Indlæg: 305
Tilmeldt: 13 feb 2012 18:18
Mit fyr: Woody Black Star mini
Areal: 160
Brændsel: Piller
Årligt forbrug: 4.5
Geografisk sted: Sønderjylland
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Pille priser amok, men hvorfor.

Indlæg af vilhapiller »

Havde i øvrigt besøg af skorstensfejeren i sidste uge, fik i den anledning en snak om brændeovn. Hun kunne berette at de har fået rigtig mange nye kunder der er gået fra gas og over på piller.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Re: Pille priser amok, men hvorfor.

Indlæg af lamborg »

Nu du skriver gas . Vi bruger gas til komfur i erhvervsdelen og har derfor 2 stk 33 kg flasker stående . Jeg var lige nede og bytte en i fredags og forventede en mega pris . Jeg gav 863 kr sidste år men nu gav jeg 814 så jeg blev da glædelig overrasket :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: Pille priser amok, men hvorfor.

Indlæg af Dunas »

lamborg skrev: 10 apr 2022 17:41 Aj Dunas. Det er vist en af dem der understøtter min teori om grådighed :-)
Madsen har Fågelfors til 2600 lige nu og i dk koster de 3100 leveret sådan der omkring så der er sgu ret langt op til den pris han forlanger :-)
Men igen jeg gav 2500 for en md siden for polar power så de stiger hele tiden .
Enig. Jeg købte også for en mdr. tid siden. Her gav jeg 2500 kr for 1080 kg uden transport.
Jeg følger træpiller markedet et par gange i ugen. Desværre stiger de stadigvæk overalt, nogle mere i forhold til andre forhandler.
De træpiller jeg købte for 1 mdr. siden koster nu knap 3000 kr uden transport.
Kan ikke se priserne er stagnere endnu. Er begyndt, at tvivle de vil falde ret meget til sommer. Efterspørgelse er åbenbart enormt,
har på fornemmelse at varmeværker køber biobrændsel op, som aldrig før.
calle

Re: Pille priser amok, men hvorfor.

Indlæg af calle »

Dunas skrev: 10 apr 2022 18:52 Enig. Jeg købte også for en mdr. tid siden. Her gav jeg 2500 kr for 1080 kg uden transport.
Jeg følger træpiller markedet et par gange i ugen. Desværre stiger de stadigvæk overalt, nogle mere i forhold til andre forhandler.
De træpiller jeg købte for 1 mdr. siden koster nu knap 3000 kr uden transport.
Kan ikke se priserne er stagnere endnu. Er begyndt, at tvivle de vil falde ret meget til sommer. Efterspørgelse er åbenbart enormt,
har på fornemmelse at varmeværker køber biobrændsel op, som aldrig før.
Når vi taler olie og benzin, så er det store fonde, der hamstrer og efterfølgende sælger, når markedet er godt for dem, og det skulle ikke undre mig, om de også har en finger med i spillet, når det handler om biobrændsel. Den eneste modstand vi kan give dem, er at spare røven ud af bukserne og bevare roen. Lad nu bare Madsen oprette jordforbindelsen igen.

Venlig hilsen
calle

Re: Pille priser amok, men hvorfor.

Indlæg af calle »

Der er da kommet lidt piller til salg syd for grænsen, men det er stort set kun 6 mm. Hvorfor mon det ?

Brugeravatar
vilhapiller
Stoker VIII
Stoker VIII
12
Indlæg: 305
Tilmeldt: 13 feb 2012 18:18
Mit fyr: Woody Black Star mini
Areal: 160
Brændsel: Piller
Årligt forbrug: 4.5
Geografisk sted: Sønderjylland
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Pille priser amok, men hvorfor.

Indlæg af vilhapiller »

Forhandlerne jubler over situationen, ud af til klager de over at de ikke kan få piller, men de laver guld lige nu, det eneste der kan ødelægge deres gode handlen er hvis en eller flere af deres kollegaer ikke, holder prisen oppe. Hvis de kan holde styr på hinanden så bliver det dyrt at købe ind til næste vinter.
chr-hj
Stoker II
Stoker II
16
Indlæg: 34
Tilmeldt: 24 feb 2008 16:41
Mit fyr: NBE Blackstar+ 16kw
Areal: 246
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 6000kg
Geografisk sted: Hjørring
Har takket: 3 gange

Re: Pille priser amok, men hvorfor.

Indlæg af chr-hj »

Desværre ser det ikke ud til det varmere vejr, har nogen indflydelse på træpille priserne, stadig 31-3400kr for en palle træpiller i tyskland + fragt. :cry: :cry:
Vi (plejer) at hive 6-7 paller hjem fra Tyskland i juli/aug. måned til næste sæson, tænker i prisfaldet på benzin/diesel i Tyskland vil få pillerne til at falde i Tyskland??

Så lige nu ser det bare ud til at vi skal ha fundet 12,000kr ekstra til næste fyringssæson, tør næsten ikke lade være med at købe 6 paller her i sommer, i frygt for de stiger sindssygt næste vinter.

Så sommerferie i år bliver desværre nok på egen matrikel, og sparre pengene til træpiller.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Pille priser amok, men hvorfor.

Indlæg af Lintz »

chr-hj skrev: 27 maj 2022 13:52 Desværre ser det ikke ud til det varmere vejr, har nogen indflydelse på træpille priserne, stadig 31-3400kr for en palle træpiller i tyskland + fragt. :cry: :cry:
Vi (plejer) at hive 6-7 paller hjem fra Tyskland i juli/aug. måned til næste sæson, tænker i prisfaldet på benzin/diesel i Tyskland vil få pillerne til at falde i Tyskland??

Så lige nu ser det bare ud til at vi skal ha fundet 12,000kr ekstra til næste fyringssæson, tør næsten ikke lade være med at købe 6 paller her i sommer, i frygt for de stiger sindssygt næste vinter.

Så sommerferie i år bliver desværre nok på egen matrikel, og sparre pengene til træpiller.
Står pt med lidt det samme problem - Vil gerne vente men tør ikke andet end købe ca 4 pl her inden sommerferien og så må jeg springe på det igen hvis det viser sig at priserne falder yderligere.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 406 gange
Blevet takket: 424 gange

Re: Pille priser amok, men hvorfor.

Indlæg af triumph »

Tror de falder.
Den lokale pusher havde lukket sin hjemmeside tidligere, nu har han åbnet igen til 2650 /palle inkl levering.
https://xn--jvtrpiller-g6a.dk/traepiller/
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Re: Pille priser amok, men hvorfor.

Indlæg af lamborg »

Tror godt man kan vente lidt . De kan vel dårligt blive dyrere end de er nu
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Besvar