Side 4 af 11

SEAT Ibiza

: 19 mar 2013 21:43
af calle
Mht. 3 cylindrede motorer hvad enten de hedder det eller andet, så er der bare en træls ting ved dem: De lyder ad helvede til, og alene det forhold gør, at jeg hellere vil køre fra Morud til ..... You name it, på en minicykel med 2 fodgear icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen

SEAT Ibiza

: 19 mar 2013 21:49
af Tom_AT
calle skrev:Mht. 3 cylindrede motorer hvad enten de hedder det eller andet, så er der bare en træls ting ved dem: De lyder ad helvede til, og alene det forhold gør, at jeg hellere vil køre fra Morud til ..... You name it, på en minicykel med 2 fodgear icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen
Arh calle. Det må vist være fordi du ikke har hørt den nye Ford 1.0 Ecoboost. Den lyder rigtigt godt. Faktisk lidt som en V6. I øvrigt er det 180 hk de har planer om.

Den bette 1.0 yder allerede 202 hk i en Formel Ford racer :)
http://www.autoblog.com/2012/09/04/ford ... ord-w-vid/

SEAT Ibiza

: 19 mar 2013 22:00
af TaagMan
Det er ikke nogen garanti calle.

1.4 tsi'erne fra VW har haft store problemer og jeg har faktisk også fået den skiftet på min 2.3l mazda motor. Samme klæde leverandør. De strækker sig.
calle skrev:Ford 1,0 motoren har desuden oliebadet tandrem, der gør, at den aldrig skal skiftes :great:

Desuden har jeg hørt en lille fugl synge om, at den muligvis kommer i en udgave med 160 hk 8)

Venlig hilsen

SEAT Ibiza

: 19 mar 2013 22:04
af Skiveren
TaagMan skrev:Det er ikke nogen garanti calle.

1.4 tsi'erne fra VW har haft store problemer og jeg har faktisk også fået den skiftet på min 2.3l mazda motor. Samme klæde leverandør. De strækker sig.
Det er sku da ikke så mærkeligt... icon_cheesygrin.gif du kan jo bare kører ordenligt.... grin.gif

SEAT Ibiza

: 19 mar 2013 22:12
af calle
TaagMan skrev:Det er ikke nogen garanti calle.

1.4 tsi'erne fra VW har haft store problemer og jeg har faktisk også fået den skiftet på min 2.3l mazda motor. Samme klæde leverandør. De strækker sig.
VW 1,4 tsi er forsynet med knastkæde og ikke tandrem. Men rigtigt - VW har haft problemer med deres kæde.

Venlig hilsen

SEAT Ibiza

: 19 mar 2013 22:18
af TaagMan
He. Den havde problemet da jeg købte den. Forhandleren blev nødt til at æde den.
Skiveren skrev:
Det er sku da ikke så mærkeligt... icon_cheesygrin.gif du kan jo bare kører ordenligt.... grin.gif

SEAT Ibiza

: 19 mar 2013 22:20
af TaagMan
Ja og de løber alle i olie. :-)
calle skrev:
VW 1,4 tsi er forsynet med knastkæde og ikke tandrem. Men rigtigt - VW har haft problemer med deres kæde.

Venlig hilsen

SEAT Ibiza

: 19 mar 2013 22:31
af bent
Tom_AT skrev:Jeg forstår ærligt talt ikke at folk stadig kun vil have diesel, når der nu er kommet de nye små benzinmotorer på markedet. DEt er jo ikke kun Ford der gør sig godt der. VW har jo også nogle små fine modeller. Og det kører bare så meget bedre end så støjende dieselmotor.
Du har fuldstændig ret tom og udgifterne til rep af diesel biler skal man jo heler ikke glemme.

SEAT Ibiza

: 19 mar 2013 22:32
af calle
TaagMan skrev:Ja og de løber alle i olie. :-)
Knastkæder løber normalt i olie. Tandremme er normalt tørre. Derfor skal tandremme skiftes, og det koster en del. Ca. kr. 11.000 på min Røver, men der er så også 2 stk. Det fede ved Fords nye tandrem er, at den er oliebadet. Det giver den "evigt" liv ligesom knastkæden, (hvis kæden da ellers er fremstillet korrekt).

Venlig hilsen

SEAT Ibiza

: 19 mar 2013 22:34
af Tom_AT
Hvis det er en ny bil burde der selvfølgelig ikke komme udgifter til reparation de første år, og ellers æder garantien det jo. Men når bilerne får lidt km og år på bagen tror jeg bestemt du har ret. Dieselmotorerne er jo generelt lidt mere avancerede at skrue i, og dertil hører ofte større regning :)