Re: Vanvidskørsel (Afstemning)
: 01 jul 2021 22:26
Man får 20-30 dage i spjældet, fratagelse af kørekort, og hvis firmaer gør det rigtig, en regning chaufføren dårligt kan betale.
Det må da være en straf som sigtede kan mærke lidt af.
Men man kan godt tænke sig, at det er 3. mand som skal gå fri, dog stadig ønske tænkning.. Jeg mener faren, chefen, leasing selskaber skal have lov til at forstå der er nogen som mener det nu, også selvom det er en rød regering som vedtog det med stort flertal. Loven fungerer, det er plus.
Man skal huske at det er kun 50% som ejes af andre lige nu, og 25% af dem som tages, kører i alkohol påvirket tilstand, og ingen stoppede dem, inden de satte sig ind eller ringede 114.
Havde jeg en ven som lånte en bil til 350-400.000, og ikke dækkede det hvis han fuckede op, så blev han selvfølgelig trukket i en civil sag, og der burde man nok kunne dokumentere ejerskabet og hvem som skal hæfte, vi er der bare ikke endnu.
Er bilens værdi 0-30-50.000 så er det nok ikke værd at trække ham i retten for.
Jeg kan godt acceptere at de gik lidt tilbage, og vurderede bilens værdi og lagde dette oveni i fængselsstraffen som bøde, og blev den ikke betalt kunne den omsættes til betinget fængsel. Det vil straffe dem i muskelbiler hårdest, og de rige drenge som låner bilen ud til vennerne fordi de kan. Så vil låneren jo stadig skulle betale millioner hvis det er en Porsche Cayenne 2021 model , det må være fair, eller regulær Porsche.
At der er nogle imellem som kører en gammel Aygo fra 2008, det må være heldigt for den sigtede , udover X dage betinget og et mistet kørekort og lille bøde.
Den gamle lov fra 1. juli 2014, gav alkohol domme til dømte med bl.a konfiskering af biler med undtagelse af leasede vogne og biler ejet af andre end den sigtede, så fik de den tilbage.
Nogen som ved hvad en fængselsdag kan omsættes til i kroner?
Det må da være en straf som sigtede kan mærke lidt af.
Men man kan godt tænke sig, at det er 3. mand som skal gå fri, dog stadig ønske tænkning.. Jeg mener faren, chefen, leasing selskaber skal have lov til at forstå der er nogen som mener det nu, også selvom det er en rød regering som vedtog det med stort flertal. Loven fungerer, det er plus.
Man skal huske at det er kun 50% som ejes af andre lige nu, og 25% af dem som tages, kører i alkohol påvirket tilstand, og ingen stoppede dem, inden de satte sig ind eller ringede 114.
Havde jeg en ven som lånte en bil til 350-400.000, og ikke dækkede det hvis han fuckede op, så blev han selvfølgelig trukket i en civil sag, og der burde man nok kunne dokumentere ejerskabet og hvem som skal hæfte, vi er der bare ikke endnu.
Er bilens værdi 0-30-50.000 så er det nok ikke værd at trække ham i retten for.
Jeg kan godt acceptere at de gik lidt tilbage, og vurderede bilens værdi og lagde dette oveni i fængselsstraffen som bøde, og blev den ikke betalt kunne den omsættes til betinget fængsel. Det vil straffe dem i muskelbiler hårdest, og de rige drenge som låner bilen ud til vennerne fordi de kan. Så vil låneren jo stadig skulle betale millioner hvis det er en Porsche Cayenne 2021 model , det må være fair, eller regulær Porsche.
At der er nogle imellem som kører en gammel Aygo fra 2008, det må være heldigt for den sigtede , udover X dage betinget og et mistet kørekort og lille bøde.
Den gamle lov fra 1. juli 2014, gav alkohol domme til dømte med bl.a konfiskering af biler med undtagelse af leasede vogne og biler ejet af andre end den sigtede, så fik de den tilbage.
Nogen som ved hvad en fængselsdag kan omsættes til i kroner?