Vanvidskørsel (Afstemning)

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar

Er det i orden at politiet nu kan beslaglægge køretøjer ved såkaldt vanvidskørsel ?

Ja.
42
72%
Nej.
13
22%
Har ikke taget stilling.
3
5%
 
Afgivne stemmer: 58

pendec

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af pendec »

pille bruger skrev: 23 maj 2021 08:03 Måske mere at du forårsager andres ulykke, og derved opnår at du kan snage i personens følsomme oplysninger.
Det er ikke ok.

Fiffer har helt ret når han skriver at det er en glidebane at de offentlige oplysninger kan misbruges.
Og så tilbage til vandvidskørsel.
Den kunne jo bruges på samme måde, til at høste oplysninger om sine ofre.
Enig men det har kun med "frihed" at gøre, når man kan lige præcis det som sker? Fungerede den retspraksis så ville man begrænses og lære af det inden skaden skete. Det gør vi forhåbentlig nu. Så friheden skærpes når det falder på plads, og har intet med sikkerhed eller overvågning at gøre men fejl i den retspraksis som vi skal få stoppet, altså begrænse friheden til at kunne se ind i andres privatliv.

Det er ikke en glidebane når det kan misbruges det er bare et spørgsmål om at de rette folk ikke var opmærksomme nok. Det er jo bare et hul som skærpes, præcis som huller i skattelov har været åben for folk som ville misbruge det, og så lukkes de ofte når det får opmærksomhed.

Skulle vi alle leve i en fri dagligdag hvor man kunne gøre som man ville uden samfundet gemte informationer eller fulgte din helbred og hjalp dig når du havde det dårligt , så var vi tilbage i tiden før vi fik retssystemet på plads, og det liv ønsker jeg ingen danskere.

Er man utilfreds med retssystemet og den frihed man mener skal til men ikke får, så kan man jo bare flytte væk fra Danmark, og forsøge at finde et land hvor man får det man ønsker, det kræver nok bare balance i økonomien.
Eller man kan træde ind i politik og forsøge at ændre det, hvis man får flertal, er flertallet imod, så må man jo acceptere den frihed som demokratiet giver, at flertallet bestemmer.

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
15
Indlæg: 9834
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 275 gange

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af pille bruger »

pendec skrev: 23 maj 2021 08:29 Enig men det har kun med "frihed" at gøre, når man kan lige præcis det som sker? Fungerede den retspraksis så ville man begrænses og lære af det inden skaden skete. Det gør vi forhåbentlig nu. Så friheden skærpes når det falder på plads, og har intet med sikkerhed eller overvågning at gøre men fejl i den retspraksis som vi skal få stoppet, altså begrænse friheden til at kunne se ind i andres privatliv.

Det er ikke en glidebane når det kan misbruges det er bare et spørgsmål om at de rette folk ikke var opmærksomme nok. Det er jo bare et hul som skærpes, præcis som huller i skattelov har været åben for folk som ville misbruge det, og så lukkes de ofte når det får opmærksomhed.

Skulle vi alle leve i en fri dagligdag hvor man kunne gøre som man ville uden samfundet gemte informationer eller fulgte din helbred og hjalp dig når du havde det dårligt , så var vi tilbage i tiden før vi fik retssystemet på plads, og det liv ønsker jeg ingen danskere.

Er man utilfreds med retssystemet og den frihed man mener skal til men ikke får, så kan man jo bare flytte væk fra Danmark, og forsøge at finde et land hvor man får det man ønsker, det kræver nok bare balance i økonomien.
Eller man kan træde ind i politik og forsøge at ændre det, hvis man får flertal, er flertallet imod, så må man jo acceptere den frihed som demokratiet giver, at flertallet bestemmer.
Niels Hausgasrd har så fint sat prikken over i et.
Har flertallet ret, eller er de bare de fleste.

Ja, der sker uheldige ting i et demokrati.
F.eks muligheden for at snyde eller køre for stærkt.

Handling må have konsekvens.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/
pendec

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af pendec »

pille bruger skrev: 23 maj 2021 10:50 Handling må have konsekvens.
Så burde du jo ikke være særlig enig med fiffer's indlæg der :)
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
15
Indlæg: 9834
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 275 gange

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af pille bruger »

pendec skrev: 23 maj 2021 10:57 Så burde du jo ikke være særlig enig med fiffer's indlæg der :)
Kan du være mere præcis i hvori jeg ikke skal være enig i at overvågning koster, og at friheden er under pres når vi overvåges ?
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4675
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af MichaelK »

Det kan godt være, at flertallet her, synes loven er rigtig fin? -Det er Vi en del andre, der ikke synes!
Retssikkerheden er truet, på den måde som loven er skruet sammen på idag. Hvilket også fremgår her:

https://www.bt.dk/krimi/over-100-biler- ... idskoersel

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af lamborg »

Hvad for en frihed er det du mener du ikke har ???.
Du kan sige hvad du vil - du kan stemme på hvad du vil -du kan bevæge dig hvor du vil ..
Danmark er i toppen af frihed så jeg forstår det ikke rigtigt .
Hvis du mener frihed til ikke at tage nogen som helst form for hensyn til nogen som helst andre ja så indskrænker det jo friheden men sådan er det i et samfund som bygger på frihed lighed og broderskab eller det gjorde det i det mindste.
Nu er det som om at folk i den generation der opvokser nu er blevet opdraget efter mig selv ,så mig selv ,så mig selv og så måske andre.
Og når det sker er man nødt til at stramme på de regler og overvågning man kan for at alle de der småsvindlere der bøjer regler som det passer dem bliver nemmere at få fat i . Og ja vist det kræver noget overvågning så er det det . Det handler om retfærdighed . Fesk hvis din nabo tjener 200000 om året sort fordi systemet ikke fanger ham ja hvorfor skal du så betale skat af alt det du tjener når han/ hun ikke bidrager en skid osv osv .
Hvis alle bare gjorde som var ret og rimeligt så ville der jo ikke være nogen grund til overvågning.
Og den du hentyder til med ofret du får udleveret oplysninger . Det har du ret i at det er forkert og det vil der vist også bliver rettet op på men når vi lever i en retstat så har selv dømte mennesker rettigheder selvom det kan være svært at forstå .
Så jeg mener vi ligger som vi har redt og frihed har vi masse af .
Ps flertallet bestemmer i demokrati og jeg er 200 % sikker på at flertalet mener at man bare kan køre ordentligt ..
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 406 gange
Blevet takket: 424 gange

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af triumph »

lamborg skrev: 23 maj 2021 13:23 Hvad for en frihed er det du mener du ikke har ???.
Du kan sige hvad du vil - du kan stemme på hvad du vil -du kan bevæge dig hvor du vil ..
Danmark er i toppen af frihed så jeg forstår det ikke rigtigt .
Hvis du mener frihed til ikke at tage nogen som helst form for hensyn til nogen som helst andre ja så indskrænker det jo friheden men sådan er det i et samfund som bygger på frihed lighed og broderskab eller det gjorde det i det mindste.
Nu er det som om at folk i den generation der opvokser nu er blevet opdraget efter mig selv ,så mig selv ,så mig selv og så måske andre.
Og når det sker er man nødt til at stramme på de regler og overvågning man kan for at alle de der småsvindlere der bøjer regler som det passer dem bliver nemmere at få fat i . Og ja vist det kræver noget overvågning så er det det . Det handler om retfærdighed . Fesk hvis din nabo tjener 200000 om året sort fordi systemet ikke fanger ham ja hvorfor skal du så betale skat af alt det du tjener når han/ hun ikke bidrager en skid osv osv .
Hvis alle bare gjorde som var ret og rimeligt så ville der jo ikke være nogen grund til overvågning.
Og den du hentyder til med ofret du får udleveret oplysninger . Det har du ret i at det er forkert og det vil der vist også bliver rettet op på men når vi lever i en retstat så har selv dømte mennesker rettigheder selvom det kan være svært at forstå .
Så jeg mener vi ligger som vi har redt og frihed har vi masse af .
Ps flertallet bestemmer i demokrati og jeg er 200 % sikker på at flertalet mener at man bare kan køre ordentligt ..

Hvis du mener frihed til ikke at tage nogen som helst form for hensyn til nogen som helst andre ja så indskrænker det jo friheden men sådan er det i et samfund som bygger på frihed lighed og broderskab eller det gjorde det i det mindste.
Nu er det som om at folk i den generation der opvokser nu er blevet opdraget efter mig selv ,så mig selv ,så mig selv og så måske andre.


For det første, så handeler det jo om at vi havde engang en lovgivning der gjorde at man var uskyldig indtil andet er bevist. Faktisk lærte jeg i skolen; At loven var sådan indrettet, at man heller ville lade 9 skyldige gå fri, frem for at straffe en uskyldig.
Nu hjælper det ikke engang at kunne bevise at man er uskyldig.......

Er det faren der låner bilen ud til sin søn der ikke viser hensyn; Eller er det sønnen der ikke viser hensyn.
Hvis det er sønnen der ikke viser hensyn, hvorfor er det så faren der straffes ?

Derudover er jeg nu overbevist om at at der nu er en størrer andel af befolkningen der opføre sig ansvarligt. end der var for 30 år siden. F.eks vedr. spirituskørsel.
Prøv og se Huset på Chistianshavn, hvor flyttemand Olsen ofte går lige fra Rottehullet, og ud i sin flyttevogn. Men også ifh til sort arbejde og Social svindel.
Her er statistik over trafikdræbte, og antalet af biler på vejen.
Nogen må da gøre noget rigtigt
https://fdm.dk/nyheder/trafik/2020-12-n ... ange-doede
Udklip.PNG
Udklip1.PNG
Udklip2.PNG
Hvad for en frihed er det du mener du ikke har ???.
Du kan sige hvad du vil - du kan stemme på hvad du vil -du kan bevæge dig hvor du vil ..
Danmark er i toppen af frihed så jeg forstår det ikke rigtigt .


Jeg forstår simpelthen ikke hvad det er for en frihed i taler om (Eller hvorfor det er relevant i denne sammenhæng)
Som jeg læste det i et tidligere indlæg, så bestod friheden i og pisse af, hvis man var utilfreds med lugten i bageriet.
Det ikke sådan jeg definere frihed.

Derudover så må jeg ikke bygge et hus som jeg ønsker, fordi der er krav til isolering. tæthed og hvad ved jeg.
Jeg må ikke sætte en terrassedør i huset, eller en havebænk i haven hvis jeg bor tættere end 300 meter fra havet.
Og jeg må ikke bygge en garage hvis den kan ses fra toppen af et Kirketårn


Ps flertallet bestemmer i demokrati og jeg er 200 % sikker på at flertallet mener at man bare kan køre ordentligt ..

FDM er i hvertfald ikke en del af dit "Sikre" flertal
pendec

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af pendec »

pille bruger skrev: 23 maj 2021 12:04 Kan du være mere præcis i hvori jeg ikke skal være enig i at overvågning koster, og at friheden er under pres når vi overvåges ?
- Vi lever efterhånden i så reguleret et samfund, at det begynder at ligne et diktatur,
- i den forstand vi afgiver vores frihed for sikkerhed.
- Om føje år har vi en computerchip i nakken, så kan vi nemlig overvåges 24/7-365……
- de kriminelle vil altid finde en måde at rage til sig alligevel
- vi bliver overvåget som aldrig før, fra fødsel til død ved de offentlige myndigheder alt om os, vores bopæle, vores helbred, medicin forbrug, vores økonomi,hvor vi befinder os, rejser og hvad vi ejer, og jeg ku blive ved og ved, og den udvikling er slet ikke ovre endnu.

Skægt nok har du synes alt dette er virkeligheden og du er enig, så præcis hvad burde du være enig i?
Jeg kan ikke tro du også lever i en fantasi eller mikroverden hvor alt omkring dig er forkert, uden at tænke "the big picture" og forstå vi alle er forskellige og minoriteter vil rammes når mange gør "handling til konsekvens" og regering må stramme op på lovgivning eller med nye udfordringer føje ny love til, det kan vel ikke være for meget?

Hvis man ikke lader sig registrere i samfundet, så ens sygdomme, ens velfærd og tidligere domme, ens tidligere forespørgsler eller job i kommune, som var skadeligt for folk, alle de andre grunde som gør at vi kan ikke registrere nok (endnu) da der stadig er huller i det, og nogle slipper for let, når de skader folk, når de snyder vildt i skat, og det kan kun fortsætte hvis vi ikke stopper dem ved at registrere mere.
Hvis man synes det er for meget i vores system som registreres, så har man ikke set sig om i Danmark hvad folk gør når de ikke er registreret eller stoppet i tide.

Vi ofrer jo ikke friheden, vi sikrer at danske borgere som forsøger at leve et frit liv med de forbehold retssamfundet stiller, så er man egentlig godt kørende, er man derimod det fjols som låner bilen ud til fætteren som leger på striben i weekenden, og synes man er unfair behandlet, eller giver man nøglerne til en alkoholiker som bare skal på den lokale for at hente en ven, altså....
Det knækker tråden, når disse personer føler man straffes uden at være ansvarlig, desværre men godt de kan lære og forstå endnu, det må jo være tilfældet når så mange nu lærer de regler er der for at blive, og rigtige man mange forstår det er dagligdag og ikke fantasi at de vanvidsbilister som er derude, og hvor fart dræber, uden at de giver tænke på det, for de er jo ikke dem som er uheldige og slå en mor og datter ihjel.

Jeg kan kun tilslutte mig en brøkdel af argumentet, hvor Diktator Mette, viser at man godt kan bryde loven, og næsten slippe af med det.
pendec

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af pendec »

triumph skrev: 23 maj 2021 15:42 Jeg forstår simpelthen ikke hvad det er for en frihed i taler om (Eller hvorfor det er relevant i denne sammenhæng)
Som jeg læste det i et tidligere indlæg, så bestod friheden i og pisse af, hvis man var utilfreds med lugten i bageriet.
Det ikke sådan jeg definere frihed.
Vi har masser af regelsæt som gavner os, måske nogle føler sig snydt, sådan er det og vi bliver aldrig enige men der er grænser for hvad man burde acceptere, så begrænsninger er godt, registrering af ens liv er også godt, så længe det bruges positivt.
At nogle kan misbruge det, fordi der er huller i systemet, så får vi forhåbentlig løst det. Kriminelle vil altid blive bedre, præcis som teknologi og mennesket udvikler sig.

Frihed er under ansvar , og jo, kan du ikke se fornuften i at med frihed må der følge et regelsæt og konsekvensen af disse. Så er du velkommen til at flytte, som står dig frit. Undtagelsen må være hvis du er kriminel og dermed flygter fordi du kan miste den frihed du har.

Som pille bruger, kort sagde, låner du bilen ud, kører du som vanvidsbilist, så har den handling en konsekvens, indtil andre / flertallet vil lavet det om igen. Personligt vil jeg gerne have den lov as is, dog er der måske et flertal i fremtiden som ikke vil fortsætte eller laver ændringer, det er jeg helt ok med, det er sådan vi fungerer i Danmark.

Vil man ikke blive for at kæmpe for et muligt flertal, så skal man da endelig tage sig sammen og flytte, eller lade være med at udtrykke utilfredshed med demokratiet som vi har.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af Lintz »

pille bruger skrev: 21 maj 2021 12:51 Måske skulle alders grænsen ned til 12 år, og så er det forældrenes ansvar at den unge er moden nok til det ansvar det er, og til at tage det ansvar der skal til for at sende de unge ud i trafikken.
Forældrenes ansvar at modne deres børn virker vist ikke helt her: icon_cheesygrin.gif

https://nyheder.tv2.dk/krimi/2021-05-23 ... afikulykke
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Besvar