Side 3 af 4

Re: Ny Firma-dyt til fatter.

: 15 jan 2021 20:29
af kivi
Lintz skrev: 15 jan 2021 17:10 Som sådan tror jeg ikke at Subaru fejler noget - udover prisen - Ja, Ved det, De er faldet men stadig i den dyre ende.

Det nemmeste er at få firmaet overtalt til et "gængse" mærke herhjemme. Vi har en del Ford samt VW i firmaet så det bliver sandsynligt inden for disse par mærker.

Har også siddet og luret lidt på T-cross men de fåes kun i Benzin samt T-Roc.
Hvad så med Seat Ateca eller VW Tiguan, de fåes da som diesel og med DSG aut. gear.

Re: Ny Firma-dyt til fatter.

: 15 jan 2021 20:53
af Lintz
kivi skrev: 15 jan 2021 20:29 Hvad så med Seat Ateca eller VW Tiguan, de fåes da som diesel og med DSG aut. gear.
Ja - Har tænkt lidt på pendanterne til VW - Seat eller Skoda. Kvalitetesmæssigt er de vel lige så gode.

Re: Ny Firma-dyt til fatter.

: 16 jan 2021 20:25
af kivi
Ja der er ikke megen forskel, undervogn og teknik er jo det samme, så det er kun finishen i interiøret der kan være lidt forskel på.

Re: Ny Firma-dyt til fatter.

: 19 jan 2021 08:57
af pendec
Hov,
da jeg sad og kiggede på Kuga, så er Kuga PHEV 2021, nu oppe på 1500kg på krogen. Måske skal Lintz have PHEV ? Så kan et ekstra batteri på lad vel intet betyde når du har 96 Ton på bagpå :) Så behøver du ikke tanke men bare lade op mens kranen knokler :) (på kortere ture)

Re: Ny Firma-dyt til fatter.

: 19 jan 2021 09:07
af Lintz
pendec skrev: 19 jan 2021 08:57 Hov,
da jeg sad og kiggede på Kuga, så er Kuga PHEV 2021, nu oppe på 1500kg på krogen. Måske skal Lintz have PHEV ? Så kan et ekstra batteri på lad vel intet betyde når du har 96 Ton på bagpå :) Så behøver du ikke tanke men bare lade op mens kranen knokler :) (på kortere ture)
Ja. Det lyder jo besnærende og tillokkende.
Men jeg mener at jeg har læst et sted at hvis man kører mest motorvej og lange ture er det stadig ren diesel man skal satse på i total økonomi. Tror nu heller ikke at firmaet er inde i de tanker overhovedet.

Dog tror jeg stadig at jeg bevæger mig over i Kuga da jeg stadig mener den har samme undervogn som C max.

Det er først til juli leasing udløber så der er lidt at løbe på.
Har også forespurgt om de ikke bare kan forlænge eksisterende leasing da denne ikke fejler noget og har kun kørt små 100.000

Re: Ny Firma-dyt til fatter.

: 19 jan 2021 09:18
af pendec
Lintz skrev: 19 jan 2021 09:07 Ja. Det lyder jo besnærende og tillokkende.
Men jeg mener at jeg har læst et sted at hvis man kører mest motorvej og lange ture er det stadig ren diesel man skal satse på i total økonomi. Tror nu heller ikke at firmaet er inde i de tanker overhovedet.

Dog tror jeg stadig at jeg bevæger mig over i Kuga da jeg stadig mener den har samme undervogn som C max.

Det er først til juli leasing udløber så der er lidt at løbe på.
Har også forespurgt om de ikke bare kan forlænge eksisterende leasing da denne ikke fejler noget og har kun kørt små 100.000
Ja, den har samme undervogn som i Titanium eller sportsundervogn som i ST-line serien.

Og ja, den tærer på brændstof på motorvej men kører du pænt kan man godt bruge batteri med 110km/t :) Men klart nok koster det mere i brændstof end der kan lades op. Det er også et minus på 100% elbiler som Tesla og andre mærker, det er bare sådan indtil videre.

Skulle jeg vurdere, så tror jeg der er mest komfort med en kombineret kørsel end ren diesel, selvom den klukken fra Diesel stadig er fin, så er ingen klukken endnu bedre når man kan :)

Nå, det var bare et indskud, da jeg faldt over info.

Re: Ny Firma-dyt til fatter.

: 28 jan 2021 17:53
af Lintz
Så kom man en smule videre med dette.

Har været omkring Ford i dag og kigge lidt. Kuga kører ikke på samme platform som C-max mere så den er vokset på næsten alle ledder og kanter.
Der må jeg nok erkende at den ikke bliver aktuel.

Jeg har så kigget på Ford Focus Active som 5 dørs/Hatchback som ligger meget tæt op af C-max i mål. Problemet er at C-max faktisk var en smal bil så Focus er her også både bredere og længere - Til gengæld lavere. Man sidder også lavere trods det at den faktisk har en højere frihøjde end C-max. (Focus Active er hævet 30 mm i forhold til almindelig Focus)

Har siddet på nettet og studeret andre såsom VW og pedanterne dertil - Skoda og Seat - men skal man ned i den mindste SUV laves de kun med benzin. Der er faktisk flere biler når man kommer ned i de lidt mindre størrelser som slet ikke udstyres med dieselmotorer mere.

Re: Ny Firma-dyt til fatter.

: 19 feb 2021 15:27
af Lintz
Så skulle der være bestilt ny firma-dyt til fatter :P

Det blev efter eget valg en Ford Focus 2.0 EcoBlue 150 HK A8 Active X som Van-model

Parkerings- Teknologi og vinter-pakke inklusiv samt lidt andet.

Levering omkring 1. august.

Re: Ny Firma-dyt til fatter.

: 22 okt 2021 20:02
af Lintz
:wink: Det blev så først i dag jeg kunne hente den. :wink:
Ford har haft som mange andre problemer med levering af diverse dele så der røg lige et par mdr. oveni.

C-Max er afleveret til FDM og fik så den nye Focus Aktive med hjem.
247293627_6285054594903051_7438217792012443665_n.jpg
247223005_412861173882935_9010968858716050972_n.jpg

Re: Ny Firma-dyt til fatter.

: 23 okt 2021 14:08
af pendec
Lintz skrev: 22 okt 2021 20:02 C-Max er afleveret til FDM og fik så den nye Focus Aktive med hjem.
Hvorfor afleveret til FDM? leasing hos dem eller?