Kæmpetilskud.

Spørgsmål vedr. varmepumper
Jordvarme, luft til luft, luft til vand
Låst
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
16
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Kæmpetilskud.

Indlæg af Troldmand. »

Jens skrev: 15 okt 2020 16:35 Man skal så også lige bemærke, at man skal betale for at få huset energimærket, før man søger, - da det er en betingelse for beregning af tilskud.

Fra 1. januar 2020 er den øvre honorargrænse for et energimærke:

6.113 kr. inkl. moms for en bygning på under 100 m2
6.726 kr. inkl. moms for en bygning på 100-199 m2
7.336 kr. inkl. moms for en bygning på 200-299 m2

1.106 kr. inkl. moms for et enfamiliehus uden bygningsgennemgang. (Huset må ikke være ældre end 25 år og der må ikke være ændret siden opførelsen, og hvis den nyere end marts 2006, skal den oprindeligt have været energimærket)

Det spiser jo ligesom en god del af tilskuddet :evil:
Det kan så tilføjes. At allerede første år med vp, er beløbet tjent hjem i forhold til at have fortsat med piller.

Jens
Stoker XV
Stoker XV
17
Indlæg: 1078
Tilmeldt: 15 jan 2007 23:26
Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
Areal: 275
Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 6 t + brænde
Geografisk sted: Sydvestjylland
Har takket: 75 gange
Blevet takket: 60 gange

Re: Kæmpetilskud.

Indlæg af Jens »

Ja Trold, det er jo en påstand, - men det gælder jo slet ikke alle huse.
Sjovt nok, så er den beregnede besparelse i deres beregner NUL kroner pr år for mit vedkommende, - så nej tak, jeg fortsætter bare med træpiller.
Mvh Jens

Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Re: Kæmpetilskud.

Indlæg af lamborg »

Glem det Jens .
Du kan ikke agumentere med Trolden .
Han plejdede at være en fornuftig mand men nu er han blevet medlem af den sekt der dyrker mental minimalisme og de har fået indbygget dioder i deres ører så kan ikke høre hvad andre siger :-) også selvom de fleste på dette forum i grunden er total ligeglade med om andre skifter til VP . Det er alle de der fantasiske fantasihistorie der er så trættende .
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
pendec

Re: Kæmpetilskud.

Indlæg af pendec »

Jens skrev: 15 okt 2020 16:35 Man skal så også lige bemærke, at man skal betale for at få huset energimærket, før man søger, - da det er en betingelse for beregning af tilskud.
Jeg fandt denne, da jeg kan se jeg også kan få tilskud til vinduer som skiftes, så måske er der luft forude med lidt vand til.

For at søge tilskud skal bygningen være energimærket efter 1. oktober 2012. Kravet gælder dog ikke for konvertering til varmepumpe.
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
16
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Kæmpetilskud.

Indlæg af Troldmand. »

Jens skrev: 15 okt 2020 16:59 Ja Trold, det er jo en påstand, - men det gælder jo slet ikke alle huse.
Sjovt nok, så er den beregnede besparelse i deres beregner NUL kroner pr år for mit vedkommende, - så nej tak, jeg fortsætter bare med træpiller.
Hvis ikke dit hus kan opvarmes med vp, så er der andre muligheder for tilskud i den ny ordning. Nye vinduer, isolering, mulighederne er mange.

kreller
Stoker X
Stoker X
12
Indlæg: 452
Tilmeldt: 30 jan 2012 17:18
Mit fyr: Nibe varmepumpe f2120-16
Areal: 170+100
Brændsel: El
Årligt forbrug: 5800kwh før 7t træp.
Har takket: 41 gange
Blevet takket: 94 gange

Re: Kæmpetilskud.

Indlæg af kreller »

lamborg skrev: 15 okt 2020 17:17 Glem det Jens .
Du kan ikke agumentere med Trolden .
Han plejdede at være en fornuftig mand men nu er han blevet medlem af den sekt der dyrker mental minimalisme og de har fået indbygget dioder i deres ører så kan ikke høre hvad andre siger :-) også selvom de fleste på dette forum i grunden er total ligeglade med om andre skifter til VP . Det er alle de der fantasiske fantasihistorie der er så trættende .
Dem der er total ligeglad med vp, kan jo så lade være med at kommentere her. Så snart der bliver spurgt til noget med en vp så er der en flok med pillefyr, der starter med at fortælle at vp og radiator ikke duer, huset skal være nyt, det er alt for dyrt og kan ikke tjenes hjem. Hvorfor ikke bare skrive det under "pillefyr" hvor i er en mindre og mindre flok der kan samles og skrive alt det negative i har lyst til. Så slipper os med vp for at blive generet af det.

Der er flere brugere her som har skiftet til vp som skriver pb i stedet for et indlæg til gavn for andre, fordi det altid ender med at dem med pillefyr spolerer det hele.
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
16
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Kæmpetilskud.

Indlæg af Troldmand. »

Du har noget så ret Kreller.
Kigger dagligt her på SP. og tænker - hvor er alle? Et rimeligt godt gæt, der er kun 4 til 5 bruger tilbage. Tilmed er det de samme 4 - 5, dag efter dag.
Og hvorfor er dette engang så blomstrende forum skrumpet så voldsomt.
Jeg ved det godt.
Gang på gang bliver nye indlæg skam pløjet igennem på kryds og tværs af enkelte bruger, der ikke aner en dyt, om det de kommentere på. Som for eksempel at diskuterer vp. Også derfor SP aldrig - aldrig bliver et vp forum - og det trods vp diskussionen i øjeblikket kører på højtryk på andre fora.
For lang tid siden skrev Ulrik noget i retning af, at han gerne ville have vp på hans forum.
Kære redaktører støtter I ikke op om dette ønske fra Ulrik? Jeg bemærker kun, at der bliver liket det modsatte.
Og som Kreller, så har jeg også i perioder travlt over pb.
Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
15
Indlæg: 5005
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Blevet takket: 440 gange

Re: Kæmpetilskud.

Indlæg af John Skov Jensen »

Så skal alle trække vejret dybt og tage den med ro inden denne tråd kører af sporet

Der skal være plads til at vi ikke er enige om tingene

Bliver tonen for hård/personlig så lukker vi tråden

/John
Redaktør
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Kæmpetilskud.

Indlæg af Lintz »

Troldmand. skrev: 15 okt 2020 20:54
Kære redaktører støtter I ikke op om dette ønske fra Ulrik? Jeg bemærker kun, at der bliver liket det modsatte.
Troldmand - Jeg er total ligeglad med hvad folk bruger som opvarmningsform - Selv om du gerne vil have det til at lyde anderledes.

Men du har tit været meget provokerende i din frembusende indenfor varmepumper - Start ikke op igen.

Skriv om dem hvis du vil på en lødig måde i rette forum og hvis du mener at Stokerpro er så ringe - Jamen så find da et andet forum hvor du kan udbrede din viden om varmepumper.

Fatter faktisk ikke at du gider blive i et forum hvis du mener det er dig så meget imod.

Med venlig hilsen
Lintz / Redaktør.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
16
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Kæmpetilskud.

Indlæg af Troldmand. »

Tror godt vi kan kontrastere, at så gik også den vp tråd i graven ;-)

Låst