Side 3 af 3

Benzin kontra diesel

: 13 dec 2014 12:46
af Ollii
calle skrev:
Ja - jow ! Men de er godt nok hårdt pumpet. De kan jo presse ca. 180 hk ud af en 1,0 ecoboost benziner, men jeg vil se den motor holde på den lange bane, før jeg tror på den. Jeg turde ihvertfald ikke selv købe den.

Venlig hilsen

Calle det er da helt samme problematik med den 170 diesel. En 2 liters diesel yder da ca det samme som en 1 liters benzin.
Det nye består blot i at bilfabrikanterne har flyttet fokus lidt bort fra diesel igen. Efter i mange år kun at have koncentreret sig om dem. :great:

Mvh.

Benzin kontra diesel

: 13 dec 2014 13:01
af calle
Ollii skrev:

Calle det er da helt samme problematik med den 170 diesel. En 2 liters diesel yder da ca det samme som en 1 liters benzin.
Det nye består blot i at bilfabrikanterne har flyttet fokus lidt bort fra diesel igen. Efter i mange år kun at have koncentreret sig om dem. :great:

Mvh.
Rigtigt. Der bliver trukket rigtig mange hk ud af den 2,0 170 hestes. Måske også for mange. Det vil vise sig. Grunden til at jeg er vild med den, er at den har et formidabelt bundtræk. Egentlig tror jeg mest på konceptet om en dieselmotor med stor slagvolume og relativt få hk. Jeg kører selv i en 2,7 TDV6 commonrail med 190 hk, og jeg har en gammeldags tro på, at det holder, da den ikke skal presses for at bestille noget. 440 NM ved 1900 omdrejninger.

Venlig hilsen

Benzin kontra diesel

: 13 dec 2014 13:15
af Ollii
calle skrev:
Rigtigt. Der bliver trukket rigtig mange hk ud af den 2,0 170 hestes. Måske også for mange. Det vil vise sig. Grunden til at jeg er vild med den, er at den har et formidabelt bundtræk. Egentlig tror jeg mest på konceptet om en dieselmotor med stor slagvolume og relativt få hk. Jeg kører selv i en 2,7 TDV6 commonrail med 190 hk, og jeg har en gammeldags tro på, at det holder, da den ikke skal presses for at bestille noget. 440 NM ved 1900 omdrejninger.

Venlig hilsen
Så er vi helt enige. Dog mangler en benzin motor med turbo som regel ikke bundtræk. :)

mvh.