Ny Pellux 100 virker ikke

Spørgsmål vedr. Pellux samt det tilbehør der laves til Pellux pillefyret
Brugeravatar
DBS
Stoker XI
Stoker XI
11
Indlæg: 546
Tilmeldt: 17 mar 2013 17:02
Mit fyr: 8Kw Scotte VP / 16Kw Scotte pillefyr
Areal: 218m2+36m2 kælder
Brændsel: 8mm
Årligt forbrug: 5,8ton
Geografisk sted: Silkeborg
Har takket: 16 gange
Blevet takket: 25 gange

Ny Pellux 100 virker ikke

Indlæg af DBS »

Det tror jeg godt du kan regne med Ugelvig, snakkede her forleden med en, som havde haft hans Iwabo i mange år, og som han sagde, den kører bare...

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
11
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Ny Pellux 100 virker ikke

Indlæg af Ugelvig »

nemocharley skrev:...men jeg kan nu godt retfærdiggøre det med at det er en miljøvenlig energiform og på magelighedskontoen tænk sig at have fyret slukket i 6mdr - eller med så få tændinger at det ikke skal tilses i 6mdr? Og din atmos med Iwaboén - kan du ikke bare se det for dig - en 750l buffer og 8-10m2 solvarme? :)
Jeg ved det... Kunne sagtens se det for mig 8) Har faktisk forstærket spærene, således der kan sidde 6-8 kvm på hver side, bliver super godt! Varme morgen (mod øst) og aften (mod vest), to strenge, der styres efter temp. hver for sig. Stor tank med ekstra spiraler til varmt brugsvand og centralvarmen. Jeg er så klar, men det gøres desværre bare ikke for 30k, hvorfor det ikke kan betale sig tilbage i min tid. Men stiger træpiller til det dobbelte, hjælper det da...

Kan du holde på en hemmelighed? Jeg har skam også haft "sommerferie" fra fyrrummet, vi har brugt omkring 7-8 kg træpiller pr. døgn her i sommers. Alt har stået "som det plejer", så termostaterne har styret radiatorer, gulvvarme m.v. og vi spare som altid ikke på det varme vand. Det giver ca. 60 dage i siloen, så jeg har skam haft to perioder af hver ca. 8 uger, hvor jeg ikke har været i fyrrummet :great:

Og husk nu, TRÆ ER MILJØ! icon_cheesygrin.gif

@DSB, det har jeg også hørt fra flere sider. Jeg begynder faktisk at tro dem! Jeg laver INTET i det fyrrum udover at smide træpiller i siloen for hver ca. 500 kg og så tømme lidt aske ud, nu jeg er der... :twisted:
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)
nemocharley

Ny Pellux 100 virker ikke

Indlæg af nemocharley »

Mekanikeren skrev nogenlunde det samme til mig - han har stort set ikke set til sit fyr i sommers. Måske du kan være heldig og få noget solvarme hjem fra Kina, hvis der er nok som vil bestille - mener at have læst at en hentede rør hjem m.m

træ er også solvarme jo selvfølgelig - det er alt jo hvis vi tænker lidt over det :) - men det er vel turnaroundtiden der bestemmer hvor grønt noget er eller hvor lidt aftryk det sætter? Nå ligemeget. Jeg presser stadig min svigerfar i ny og næ, jeg tror sgu han er ved at give sig lidt :). Da jeg viste ham en d14p med a25 brænder til 22k, var han ihvertfald meget interesseret.
oxen
Stoker II
Stoker II
11
Indlæg: 41
Tilmeldt: 28 sep 2012 17:45
Mit fyr: Pellux 100
Areal: 150
Brændsel: German Pellets/Barlinek
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Geografisk sted: Holbæk, Sjælland

Ny Pellux 100 virker ikke

Indlæg af oxen »

Hej mchlbk.
Jeg bor også i Nordvestsjælland og er ved at være overtalt til sådan en Vølund-fætter, men jeg gider da ikke at have den samme montør, hvis Vølund synes han er en kegle.
Kan du ikke lige skrive hvem du brugte.

oxen
mchlbk
Stoker V
Stoker V
11
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12 feb 2013 23:00
Mit fyr: Luft/vand Vølund F2120 + VVM310
Areal: 270 m2
Brændsel: Varmepumpe + brænde til hygge
Årligt forbrug: Endnu ukendt.
Geografisk sted: Odsherred
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 7 gange

Ny Pellux 100 virker ikke

Indlæg af mchlbk »

oxen skrev:Hej mchlbk.
Jeg bor også i Nordvestsjælland og er ved at være overtalt til sådan en Vølund-fætter, men jeg gider da ikke at have den samme montør, hvis Vølund synes han er en kegle.
Kan du ikke lige skrive hvem du brugte.

oxen
Hej Oxen

Jeg ser først din besked nu, ved ikke om adviseringen er røget i spamfilteret eller hvad der er gået galt.

Jeg kan se, at du har fået dit fyr, forhåbentlig er alt forløbet som det skulle. Mit fyr blev leveret og monteret af OK, som havde et godt tilbud. De bruger en underleverandør til monteringen, jeg kan desværre ikke huske navnet.

Hvem monterede dit fyr?

oxen
Stoker II
Stoker II
11
Indlæg: 41
Tilmeldt: 28 sep 2012 17:45
Mit fyr: Pellux 100
Areal: 150
Brændsel: German Pellets/Barlinek
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Geografisk sted: Holbæk, Sjælland

Ny Pellux 100 virker ikke

Indlæg af oxen »

Halløj Mchlbk

Lidt reklame :-) Karsten fra Vølund (Hørve) og Blinkilde VVS fra Holbæk. "Pelle" kører upåklageligt og til UG med kryds og slange.
Men tak for responsen :-)

Oxen

Besvar