Side 3 af 5

Havareret Ford Focus med psa motor

: 19 jan 2013 21:53
af wellev
kan du ikke fjerne fejelen og hvis du kan det så er det egrvintilen der ikke lukker

Havareret Ford Focus med psa motor

: 20 jan 2013 07:33
af PBom
på de franske 1,6 tdci kan der være fejl i Egr ventilen hvor den laver en kortslutning og "æder" spændingsforsyningen til de andre komponenter, så der kommer fejl på dem. prøv at ryk stikket af EGR ventilen og se om det hjælper. har oplevet en gang at der var kortslutning i trykføleren i indsugningsmanifolden. hvad har du af spænding til krumtapsføleren?

Havareret Ford Focus med psa motor

: 20 jan 2013 07:40
af svsommer
Jensen8700 skrev: Hvordan er krumtapkædehjulet monteret?


En motor kan sagtens starte og køre selv om knastakslerne står en smule forkert i timingen.
Knasterne kan sagtens stå korrekt ift hinanden, men forkert ift krumtappen.
Du bruger ordet "opmærkning" om timing af kæden - hvordan foreskriver Ford at man indstiller knaster ift krumtap? Der skal jo ofte bruges dorne eller andet specialværktøj....

Du har skiftet knastakslerne - hvordan kender du forskel på ind- og udstødningsakslen?
hvad mener du med krumtapkædehjul?
motoren er med tandrem der trækker indsugnings knasten hvorså indsugning knasten trækker udstødningknasten med en kæde de to tandhjul glider på knasterne da de ikke har notgang.

min erfaring siger mig ja en benzin kan godt starte ved forkert timing men vil ikke gå ordenlig
en diesel ja starte men gå dårligt i tomgang den her går godt i tomgang.

brug af ordenlig opmærkning?
Ja efter som jeg skifter et sted mellem 65-80 tandrem prår så har jeg en hvis erfaring idet.

hvordan jeg ser forskel på ind og udstødning?
hvad mener du med det?

Havareret Ford Focus med psa motor

: 20 jan 2013 07:47
af svsommer
PBom skrev:på de franske 1,6 tdci kan der være fejl i Egr ventilen hvor den laver en kortslutning og "æder" spændingsforsyningen til de andre komponenter, så der kommer fejl på dem. prøv at ryk stikket af EGR ventilen og se om det hjælper. har oplevet en gang at der var kortslutning i trykføleren i indsugningsmanifolden. hvad har du af spænding til krumtapsføleren?
hej PBom
den med egr stikket af er afprøvet

jeg vil lige prøve med en anden fejl udlæsning og hvis den kommer med de sammen fejl smide jeg et scop på inde ved ecu på den krumtapføler

Havareret Ford Focus med psa motor

: 20 jan 2013 14:09
af svsommer
Thomas83 skrev:Jeg skyder på en bukket ventil
nej jeg er 100% sikker på der ikke er nogle bukket ventiler eller defekte løfter har prøvet at køre den på diesel start og den går op i omdrejninger uden problemer

Havareret Ford Focus med psa motor

: 21 jan 2013 04:56
af miller
Har en Focus magen op der lavede samme nummer. Der er blevet skiftet dieselfilter uden held,men så var der et klogt hoved der sagde at det var partikkelfilteret der lavede fejlen,så det blev skiftet,og vupti,den kører som en drøm igen.

Miller

Havareret Ford Focus med psa motor

: 21 jan 2013 16:50
af svsommer
miller skrev:Har en Focus magen op der lavede samme nummer. Der er blevet skiftet dieselfilter uden held,men så var der et klogt hoved der sagde at det var partikkelfilteret der lavede fejlen,så det blev skiftet,og vupti,den kører som en drøm igen.

Miller
nå ok men denne her er uden partikkelfilter :(

Havareret Ford Focus med psa motor

: 21 jan 2013 17:03
af Bjarne B.
Hej

Prøv at løsne forrøret inden katalysatoren.
Jeg har oplevet et par gange, at hvis der knækker noget af indmaden af katalysatoren, så ligger det sig således, at røgen ikke kan komme ud. Det vil sige, at den går fint i tomgang, hvor der ikke er så meget røg, men dør/skaber sig når den får gas.

Havareret Ford Focus med psa motor

: 21 jan 2013 18:24
af Flammen
Bjarne B. skrev:Hej

Prøv at løsne forrøret inden katalysatoren. ....
hvis der sidder en cat monteret på den tdci, så er problemet fundet :wink:

erg ventilen er ikke et ukendt problem. har du prøvet at blænde den af?

Havareret Ford Focus med psa motor

: 21 jan 2013 19:01
af Fer
Flammen skrev: hvis der sidder en cat monteret på den tdci, så er problemet fundet :wink:

erg ventilen er ikke et ukendt problem. har du prøvet at blænde den af?

Du kan da sagtens have katalysator på en diesel..