Side 3 af 7

Alarm udbrændt - askeprop i brænderør

: 19 dec 2012 23:47
af levi
sten2004 skrev: Korrekt i begge tilfælde, - det var dog blot et forsøg :wink: Jeg tænkte at hvis der kom lidt mindre træk i kedlen så forsvandt pillerne langsommere fra siloen, og det virkede. Jeg havde ingen TS på før jeg skiftede til Ekoheaten.
På med en trækstabilisator, - det kan spare dig for mange piller :great:

Alarm udbrændt - askeprop i brænderør

: 20 dec 2012 08:00
af Rene`larsen
sten2004 skrev: dårlig træfsikkerhed på telefonens skærmtastatur og manglende stavekontrol - skulle have været sw for software :roll:

ok :D . Men jeg vil stadigvæk mene at der er noget at hente ved en opdatering :great:

Alarm udbrændt - askeprop i brænderør

: 20 dec 2012 17:28
af sjensen
Efter at have læst alle de fine og gode indlæg. Hvis kedlen / brænder mangler kontrol over luft mængden så sæt dog en suger på som har magt over hvad den skal gøre og så reguler på indsugningen ind til brænder. En FIAT 500 motor i en last bil er ikke nok hverken til at bremse eller trække. der er ikke kontrol over noget ! og selv i lidt modvind vil den kører baglæns. Der er ikke altid rygvind i den retning man gerne vil.

PS Ang. Ilt styring til EKOHEAT hvordan vil suger kunne styre den, når den ikke engang kan styre en alm. skorsten ?

Alarm udbrændt - askeprop i brænderør

: 20 dec 2012 19:01
af Rene`larsen
sjensen skrev:Efter at have læst alle de fine og gode indlæg. Hvis kedlen / brænder mangler kontrol over luft mængden så sæt dog en suger på som har magt over hvad den skal gøre og så reguler på indsugningen ind til brænder. En FIAT 500 motor i en last bil er ikke nok hverken til at bremse eller trække. der er ikke kontrol over noget ! og selv i lidt modvind vil den kører baglæns. Der er ikke altid rygvind i den retning man gerne vil.

PS Ang. Ilt styring til EKOHEAT hvordan vil suger kunne styre den, når den ikke engang kan styre en alm. skorsten ?

Derfor at der minimum skal være 10 pascal i træk i skorstenen. blacksmith forskriver 22 pascal.
men det kunne måske være en god løsning med en store røgsuger, så man ikke er afhæning af skorstenen :great:

Alarm udbrændt - askeprop i brænderør

: 20 dec 2012 21:26
af Flammen
er det ikke lige omvendt, altså den skulle have en mindre suger. hvis røgsugeren var mindre, så skulle den roterer noget hurtigere i lavlast, og ikke den meget langsomme ustabile hastighed std sugeren har. mener der er en som har uploadet en video der viser hvor ustabil den køre ved lavlast.
det er blot mit gæt

Alarm udbrændt - askeprop i brænderør

: 20 dec 2012 21:48
af Rene`larsen
Flammen skrev:er det ikke lige omvendt, altså den skulle have en mindre suger. hvis røgsugeren var mindre, så skulle den roterer noget hurtigere i lavlast, og ikke den meget langsomme ustabile hastighed std sugeren har. mener der er en som har uploadet en video der viser hvor ustabil den køre ved lavlast.
det er blot mit gæt

i lavlast kan du jo bare øge røgsuger effekten. det er omkring max at den ikke kan klare mosten hvis der er dårligt træk i skorstenen.

Alarm udbrændt - askeprop i brænderør

: 21 dec 2012 16:06
af MortenW
Skorstenen får skyld for alt på Ekoheat. 8)

Derfor har jeg spurgt mig frem hos Brandteknisk i Hvidovre i dag.

De siger. At ens skorsten intet har af betydning/ - eller kan få skyld for, at fyret ikke kan køre ordenligt.

Røg sugeren, har til formål at lede røgen ud igennem skorstenen med et positivt tryk. Det er røg sugerens "opgave" at lede røgen væk fra fyret. Spørgsmålet er om den kan det?

Buldren som vi alle har/ - eller har haft skyldtes turbo lens før røg sugeren. "Han" forklarede at den "buldren" som opstår før røg sugeren formentlig skyldes, for dårlig træk igennem røgkanalerne og mangel på ilt!
Han forklare endvidere, at en røg suger skal køre konstant og ikke køre i hak.

Jeg syntes i skal stoppe med og give skorstenen skyld for at Ekoheat ikke kan køre ordenlig. Hvis ikke vil tro mig, så ring selv til dem. Det er en triviel forklaring nogen forsøger og komme med. Og bunder i inkompetence. :oops:

P.S. Der netop er brændt et Ekoheat fyr mere i sidste uge. :great:

Alarm udbrændt - askeprop i brænderør

: 21 dec 2012 16:29
af mick n
da vi havde ekoheat fik skorstenen også skylden for dårlig drift efter vejledning fra dan skiftede vi skorsten og lige meget hjælp det fyret forsatte med at køre dårligt og endte også med at fyret brændte ned

Alarm udbrændt - askeprop i brænderør

: 21 dec 2012 17:38
af tvede67
MortenW:
Buldren som vi alle har/ - eller har haft skyldtes turbo lens før røg sugeren. "Han" forklarede at den "buldren" som opstår før røg sugeren formentlig skyldes, for dårlig træk igennem røgkanalerne og mangel på ilt!
Han forklare endvidere, at en røg suger skal køre konstant og ikke køre i hak.




Hej Morten.

Kan tilbagebrand så til dels skyldes en defekt røgsuger, da den jo skal køre jævnt hele tiden for at kunne lede røgen væk og give ilt til bålet??

Mht. til buldren, har jeg justeret det væk ved at sænke brændsel til 1,6-1,7 og hæve omdrejninger på røgsuger i enkelte områder, hvor der stadig var svag buldren...

Alarm udbrændt - askeprop i brænderør

: 21 dec 2012 17:46
af MortenW
tvede67 skrev:MortenW:
Buldren som vi alle har/ - eller har haft skyldtes turbo lens før røg sugeren. "Han" forklarede at den "buldren" som opstår før røg sugeren formentlig skyldes, for dårlig træk igennem røgkanalerne og mangel på ilt!
Han forklare endvidere, at en røg suger skal køre konstant og ikke køre i hak.




Hej Morten.

Kan tilbagebrand så til dels skyldes en defekt røgsuger, da den jo skal køre jævnt hele tiden for at kunne lede røgen væk og give ilt til bålet??

Mht. til buldren, har jeg justeret det væk ved at sænke brændsel til 1,6-1,7 og hæve omdrejninger på røgsuger i enkelte områder, hvor der stadig var svag buldren...
Jeg vælger at tro på at der er en konstruktions fejl på Ekoheat fyret. Men ring da til DTI. De er utrolig flinke og snakke med. :P