Side 3 af 7

hjælp lige mig....

: 05 feb 2012 12:19
af Landlyst
tvivleren » 05 Feb 2012, 12:03 skrev: har du bilen hjem
der er da god scania service i silkeborg
Shysh... Det må man da ikke... 8)

Jojow det er der og man spiser skisme også godt... :great: Men jeg sider bare ikke godt i en scania... Ved ikke om det var fordi det var en P serie og billig udgave, men tror jeg kunne sidde bedre på noget krydsfiner.... :( MAN og Volvo passer bare til min bygning...

hjælp lige mig....

: 05 feb 2012 12:29
af MichaelK
Jeg kører Scania på køreskolen pt. (er ved at tage CE). Den har jeg sådan set ikke
noget at udsætte på. Bortset fra een ting, gearkassen er lidt langsom. Eller også er
det mig, der vil skifte for hurtigt? :D

Da jeg tog forvogn (C) for nogle år tilbage, kørte jeg MAN/Volvo. Dem havde jeg
ingen problemer med 8)



Mvh.

hjælp lige mig....

: 05 feb 2012 12:33
af Landlyst
MichaelK » 05 Feb 2012, 12:29 skrev:Jeg kører Scania på køreskolen pt. (er ved at tage CE). Den har jeg sådan set ikke
noget at udsætte på. Bortset fra een ting, gearkassen er lidt langsom. Eller også er
det mig, der vil skifte for hurtigt? :D


Mvh.
Jamen det er heller ikke bilen som sådan jeg er imod, det er hvordan jeg sidder i den... Skal jeg bruge 8-10-12-15 timer i/med den så vil jeg også ha noget jeg sidder godt i...
Ja opticruise skal man nok lige vænne sig til...

hjælp lige mig....

: 05 feb 2012 12:46
af MichaelK
Lad mig slå fast med det samme. Jeg har intet imod lastbil eller deres chaufføre, men
jeg gider ikke køre lastbil, og når jeg er færdig med køreskolen, så er det slut med dem
for mit vedkomne. Lad bare dem, der gider, tilbring dagen på landevejen :great:

Skal i øvrigt til Viborg på glatbane i morgen icon_cheesygrin.gif

Mvh.

hjælp lige mig....

: 05 feb 2012 12:55
af Landlyst
MichaelK » 05 Feb 2012, 12:46 skrev:Lad mig slå fast med det samme. Jeg har intet imod lastbil eller deres chaufføre, men
jeg gider ikke køre lastbil, og når jeg er færdig med køreskolen, så er det slut med dem
for mit vedkomne. Lad bare dem, der gider, tilbring dagen på landevejen :great:

Skal i øvrigt til Viborg på glatbane i morgen icon_cheesygrin.gif

Mvh.

Hvorfor er det så lige at du skal ha ddet kørekort? :shock: Jeg er heller ikke langturschauffør... Skal jeg køre lastbil skal der være kran på den... icon_cheesygrin.gif

Okay, tak for advarslen.... icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

hjælp lige mig....

: 05 feb 2012 13:07
af tvivleren
Landlyst » 05 Feb 2012, 12:55 skrev:
Hvorfor er det så lige at du skal ha ddet kørekort? :shock: Jeg er heller ikke langturschauffør... Skal jeg køre lastbil skal der være kran på den... icon_cheesygrin.gif

Okay, tak for advarslen.... icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
og han skal igenem ørum

hvad skal du bruge kørekort til

der er noget med de der med lille førerhus, der kan ikke være en voksen mand i

hjælp lige mig....

: 05 feb 2012 13:11
af Landlyst
Puha godt jeg er kørt inden de åbner glatbanen... icon_cheesygrin.gif Og forresten så er glatbanen rigtigt glat over det hele PT.... :great: :great:

Hmm ja det er nok noget i den stil... I FH'eren har jeg da sædet helt tilbage... :shock: Gad vide hvad dem der er højere endnu mig gør... icon_cheesygrin.gif

hjælp lige mig....

: 05 feb 2012 13:27
af MichaelK
Jeg skal bruge kørekortet fordi Mester besluttede sig for at skifte min LT35 ud med
en Iveco Turbo Daily lukket varevogn. Så langt så godt, men den Iveco har en til-
ladt totalvægt på 5200 KG.! Altså en "lastbil", selvom den bestemt ligner enhver
anden 3500 kg varevogn. Jeg har for år tilbage, hvor jeg gik og "kedede" mig, taget
lastbilkørekort, men fik arbejde i mit nuværende firma, inden jeg nogensinde kom
til at tage det i brug, før nu altså. For uden et CE kort, kan jeg jo ikke tage firmaets
maskintrailer med minigraver, eller firmaets 3500 kg tiptrailer med på krogen.
Derfor benyttede vi lige "vinteren" til at sende mig en måned på skole for CE kortet.

Men, som skrevet, jeg kalder altså ikke en Iveco på 5200 KG, for en lastbil. Selvom
lastetavlen siger noget andet :P Til det jeg skal bruge den til, kunne jeg lige så godt
have forsat på mit nuværende BE kort :roll:




Mvh.


PS.: Det er i morgen eftermiddag jeg er på glatbanen :twisted:

hjælp lige mig....

: 05 feb 2012 13:46
af Landlyst
Arh knap så dejligt... icon_cheesygrin.gif

Hmm ja og så lige lidt sol på isen så laver i ikke andet end at snurre rundt.... :great: Når i skal på kurven og han siger mere gas..... så er det ikke altid han mener det... Måtte en af den jeg var med sande... Han tog en omgang med trækker/trailer og kunne kun høre, IK SÅ MEGET GAS!!!! icon_cheesygrin.gif 8)

Men for lige at vende tilbage til mit spørgsmål, er der ingen steder det står efter at reglerne blev opdateret? Men nu er det kun volvo jeg ka finde tal på, men de ligger mellem 7 og 9 tons foraksler.... Men det er jo typegodkendelser... Men heller ingen steder hvad et tomt chasis vejer på akslerne.... :shock:

Lure meget på denne kran :shock: http://www.palfinger.com/palfinger/3237 ... _gber_id=1 læg mærke til vægten på den... Det er mellem 500-1000kg LETTERE end andre mærker på 22-25TM.... :shock:

Jaja min gamle makker sagde det..... Den dur ikke, den sidder jo på en konkurrent... icon_cheesygrin.gif

hjælp lige mig....

: 05 feb 2012 16:12
af kaufman
Er det noget med at hvis der brede dæk på foraksel er det 10 tons