Side 3 af 4

Reklamationsret - eller mangel på samme...

: 01 feb 2012 17:59
af BWJ
hestetyv » 01 Feb 2012, 17:44 skrev:Jeg er ked af at sige det, men et bundkort er en sliddel. Elektronik betegnes som en sliddel, ikke mekanisk slid men elektrisk slid, aka en akkumolator eller et TV. Kondensatorer, særligt elektrolytter af billig fabrikat, har det med at lette på låget, når der er temperatursvingninger.
Forhandler eller producent kan vel i dette tilfælde ikke fastholde, at produktet må forventes at have en levetid på mindre end 2 år.????

Reklamationsret - eller mangel på samme...

: 01 feb 2012 18:02
af hestetyv
Det kan de sagtens. Jeg kan bla fortælle at de fleste mobiltelefoner har en vurderet gennemsnitslevetid på ca 1½ år. Det er dyre som billige modeller.
Det er derfor man skal være sikker på at have pr skrift at der er tale om garantiperiode, og ikke reklamationsret. Reklamationsretten, stiller ikke forbrugeren i den gode position, da han så har bevisbyrden, at produktet har haft fejlen fra starten af, og den ikke er kommet unaturligt, som følge af feks forkert brug/opbevaring eller forkert betjening.

Reklamationsret - eller mangel på samme...

: 01 feb 2012 18:51
af BWJ
hestetyv » 01 Feb 2012, 18:02 skrev:Det kan de sagtens. Jeg kan bla fortælle at de fleste mobiltelefoner har en vurderet gennemsnitslevetid på ca 1½ år. Det er dyre som billige modeller.
Det er derfor man skal være sikker på at have pr skrift at der er tale om garantiperiode, og ikke reklamationsret. Reklamationsretten, stiller ikke forbrugeren i den gode position, da han så har bevisbyrden, at produktet har haft fejlen fra starten af, og den ikke er kommet unaturligt, som følge af feks forkert brug/opbevaring eller forkert betjening.

Den kommer igen forhandler langt med http://www.forbrug.dk/Video/Reparation

Reklamationsret - eller mangel på samme...

: 02 feb 2012 06:25
af Havmand
Nej, det var en fin aftale vi indgik med eu - eller nej, egentligt ikke.
Om jeg vil acceptere en levetid på 1,5 år for en dvr til 10k - det kan de glemme !
Var det nu den billigste af den billigste fra aldi til en tusse, ville jeg ikke gide brokke mig.

Reklamationsret - eller mangel på samme...

: 02 feb 2012 15:24
af Havmand
Så kommer der lige lidt opdateringer...

Jeg er blevet kontaktet igen i dag, med den nyhed at de vil tilbyde mig en ny, med den orginale HDD, dog skulle jeg betale 1.200,-
Efter lidt øffen og kommentarer om at et bundkort skulle holde mere end 1,5 år, og at forbrugerstyrelsen også er af den holdning, får jeg nu en ny mod at betale kr. 600,- ganske symbolsk :)

Så far her, er lige blevet kr. 600,- fattigere :D :great:

Reklamationsret - eller mangel på samme...

: 02 feb 2012 16:01
af hestetyv
Men husk at hvis produktet er udskiftet komplet, så er der jo en ny reklamations/garanti periode på hele baduljen (på nær HDD). :) Det kunne du nok ikke have fået en elektronik forsikring tegnet for alligevel.

Reklamationsret - eller mangel på samme...

: 03 feb 2012 11:44
af Flemming DJ
Det er stadig en halvsuspekt måde at slippe billigere om ved ansvaret på....

Men, vores købelov blev udvandet af den reklamationsret - men måske på den anden side forbedret for mindre tekniske varer som f.eks. møbler og sko.

Reklamationsret - eller mangel på samme...

: 09 feb 2012 07:20
af Havmand
Nå jeg må vel hellere lige opdatere lidt...

D. 02. feb. får jeg tilbuddet om at betale de 600,- kr. og så vil de afsende en ny... Der står også på fakturaen at den er afsendt 02. feb.

Mandag, altså d. 6. mener jeg at den skulle være leveret, så over middag kontakter jeg forhandleren...
Han oplyser at den er afsendt, og at jeg vil modtage den i dag eller i morgen (mandag eller tirsdag) - lugter lidt af at den alligevel ikke var afsendt...
Tirsdag morgen kommer posten med en pakke, Jubii, tænker jeg... men måtte straks få armene ned igen... Det var jo bare en pakke fra DVC - Ikke hermed at forstå at jeg ikke var glad for at modtage denne, men... Det er jo normalt at han leverer hurtigt :GREAT:

Jeg skriver derfor endnu en gang til forhandleren at jeg ENDNU IKKE HAR MODTAGET NOGET, trods posten havde været forbi...
Han lover at rykke leverandøren og bede om et T&T-nr. så han selv kunne følge pakken.

Jeg tillader mig at svare han ganske kort "Jeg formoder du mener så VI kan følge pakken"

Da jeg fik linket, kunne jeg så se at pakken var modtaget af posten kl. 22 TIRSDAG d. 7. ! ! !

Reklamationsret - eller mangel på samme...

: 09 feb 2012 07:24
af Havmand
Jeg glemte at skrive, at jeg glæder mig til at se om den er byttet som de lovede, eller de bare har lavet en rep... (den var jo efter sigende HELT DØD)
Og om der som "hestetyv" skriver har sendt en ny faktura med...

Mon ikke der falder en lille anmeldelse af på Trustpilot ? :lol:

Reklamationsret - eller mangel på samme...

: 09 feb 2012 09:10
af hestetyv
Hehe, de har vist ikke helt rent mel i posen. Tror de har syltet sagen lidt, måske for at få deres leverandør til at æde den rep, så de selv kunne score de 600kr fra dig ? For er produktet udskiftet med nyt (ikke refurbished/genanvendt) så skal der også være ny faktura med :)