Side 3 af 6

attack ttip 25

: 23 nov 2011 22:17
af Altra
Levi & Havmand – Jeg gentager blot hvad jeg allerede har skrevet. Jeg har haft ringet til Søren Oldenborg og udgivet mig for at være kunde der ville købe en Attack-kedel. Faktum er at han ikke kunne sælge mig den kedel, men i stedet ville sælge mig et andet produkt.

John – Tak, jeg står naturligvis altid til rådighed overfor folk der har spørgsmål til vores produkter. Du kan altid sende mig en mail direkte på cr@altra.dk og jeg vil bestræbe mig på at svare dig så hurtig som muligt.

Jeg vil også i fremtiden, i det omfang tiden tillader gerne deltage herinde.

Albert – Det er så faktuelt forkert nå du skriver at Rosendal skiftet navn til Altra. Vi er en dansk afdeling af et engelsk firma der har købt sig ind på det dansk marked ved at overtage det der var tilbage efter Rosendal. Jeg kan forstå din vrede bunder i en stoker du har købt hos Rosendal – det er naturligvis dybt beklageligt hvis du har haft en negativ oplevelse der – men har svært ved at se hvad ansvar jeg har i det.

Jeg gå derimod gerne i dialog med kunder der mener jeg har givet den en dårlig behandling.

Og nej, jeg har faktisk ikke dårlig samvittighed – Vi har rigtig mange kunder i Altra der er rigtig glade for at handle hos os – hvilket bl.a. er årsagen til vi har så travlt som tilfældet er.

Havmand – TrustPilot er et produkt man betaler penge for, og så får man den varer man ønsker. Du har ret i jeg som marketingansvarlig har fravalgt at bruge penge på det. At TrustPilot ikke har stor værdi er jo dokumenteret i TV. Der blev for noget tid sidden lavet en dokumentar der viste hvordan et firma der solgte kopi designmøbler masseproduceret deres egne indlæg på TrustPilot for at få en høj score.

Endelig til sidst. Som engros-virksomhed tager man ikke en varer ind og tester den i et år før man sælger den. Producenten har allerede gennemført en lang række test – bl.a. har alle godkende kedler der sælges i Danmark gennemgået test efter forskrifterne i EN 303-5 som loven forskriver – derudover stiller man naturligvis som ansvarlig engros-virksomhed krav til producentens kvalitetstest af produktet etc.

Hvis produktet ikke lever op til det lovet er det ikke engros-virksomheden der bære det endelig ansvar. Vi har naturligvis et ansvar overfor kunden, men producenten har et produktansvar hvis produktet ikke lever op til forskrifterne. Så hvis et produkt ikke er i orden sender vi regningen videre til producenten.

Så det med at Søren Oldenborg skulle teste et produkt i et år inden han sælger det – tror jeg er åbenlys for enhver ikke er sandt.

attack ttip 25

: 23 nov 2011 22:30
af EKP
Er det ikke noget med at man i danmark skal henvise klager til forhandleren og ikke producenten? Som forhandler gad jeg da ikke stå med en bunke reklamationer - også selvom jeg "bare" skulle formidle dem videre til producenten. En seriøs forhandler må også selv kunne stå inde for de produkter der sælges.

De test der laves på kedlerne har jo intet med kvalitet og brugervenlighed at gøre....de handler mere om sikkerhed, udnyttelsesgrad og partikeludledning. Det er ikke det eneste der skal til for at have en god kedel.

Emil

attack ttip 25

: 23 nov 2011 22:33
af Tom_AT
Nææh, Det er jo ikke ligefrem fordi man får større respekt for en biks som Altra.dk ovenpå indlæggene i denne tråd.

attack ttip 25

: 23 nov 2011 22:40
af Havmand
frølårsraketten » 23 Nov 2011, 20:14 skrev: Det var dog en tendentiøs fremstilling! 3 pct. points forskel får dig til at gå fra "great" smilie til "blot" 87% :roll: Den bemærkning er simpelthen under lavmål og nærmer sig det injurierende :oops: :oops: :oops:
Jeg tager hatten af for DVC - og syntes egentligt også VVS-E gør det ganske udenmærket - erkender der mangler en smiley. (har dog ikke meget til overs for 4700-afd.)

Hedestoker - jeg tænker jo blot mit... Jeg har hverken handlet eller snakket med Allan, og har derfor INTET at holde det i - kun at jeg undrer mig over Henriks opførsel her på sitet

attack ttip 25

: 23 nov 2011 22:46
af Hr.Hansen
Hvad er det lige allan/hedestoker har gjort, som var så slemt at han ikke er her på siden mere ?

Der er vidst noget som er gået mine øre forbi. :)

Never mind, det var noget med en ip og noget skriveri.

Det er bare synd man aldrig fik hans udlægning af problemet, hvis han nu bruger statisk ip, så kan andre jo godt have brugt den. Eller hvad man kalder det.

Jeg syntes også ulrik skriver noget om flere forskellige ip´ er som der er skrevet fra.

Men ja ja, fred være med det, bare ulrik har styr på det.

attack ttip 25

: 23 nov 2011 23:11
af Altra
EKP » 23 Nov 2011, 22:30 skrev:Er det ikke noget med at man i danmark skal henvise klager til forhandleren og ikke producenten? Som forhandler gad jeg da ikke stå med en bunke reklamationer - også selvom jeg "bare" skulle formidle dem videre til producenten. En seriøs forhandler må også selv kunne stå inde for de produkter der sælges.

De test der laves på kedlerne har jo intet med kvalitet og brugervenlighed at gøre....de handler mere om sikkerhed, udnyttelsesgrad og partikeludledning. Det er ikke det eneste der skal til for at have en god kedel.

Emil
Nu er Attack jo ikke et produkt der fald ned fra månen for 2 dage siden.

Nå man ta' et nyt produkt ind i sit produktportefølje vurdere man naturligvis produktet baseret på den dokumentation der ligger omkring produktet.

Brugervenlighed: Naturligvis vurdere jeg et produkt ud fra hvad jeg vurdere at være brugervenligt – men det bruger jeg ikke et år på.

Jeg vurdere naturligvis om styringen er enkel at bruge – om kedlen er let at rense etc.

Om varen lever op til den kvalitet producenten forskriver vurdere jeg på baggrund af de eksterne rapporter der forligger på produktet – derudover sikre jeg mig at producenten fortager nødvendige ISO kvalitetstest af deres produkter etc.

Nej, jeg ønsker naturligvis ikke varer der er forbundet med reklamationer – derfor finder du heller ikke den type varer i mit produktportefølje.

attack ttip 25

: 23 nov 2011 23:15
af Altra
Tom_AT » 23 Nov 2011, 22:33 skrev:Nææh, Det er jo ikke ligefrem fordi man får større respekt for en biks som Altra.dk ovenpå indlæggene i denne tråd.
Det jo svært overhovedet at ta' sådan et indlæg seriøst – prøv men lidt argumentation.

attack ttip 25

: 23 nov 2011 23:19
af Tom_AT
Jeg synes det er ganske usmageligt at du som forhandler åbenbart har behov for at svine andre forhandlere til.

attack ttip 25

: 23 nov 2011 23:45
af Altra
Tom_AT » 23 Nov 2011, 23:19 skrev:Jeg synes det er ganske usmageligt at du som forhandler åbenbart har behov for at svine andre forhandlere til.
Jeg beskriver et faktisk forhold.

Jeg finder Attack's produkt ved et tilfælde på Søren's hjemmeside. Da jeg har en udmærket dialog med eksportchefen ved Attack, spørg jeg naturligvis nærmer ind til det.

Han fortæller så, at han hverken kender Søren Oldenborg eller dennes firma.

Jeg ringer så til Søren Oldenborg under dække af at være kunde – Han meddeler så han ikke kan sælge mig kedlen.

Er det i orden at sætte en varer på sin hjemmeside som man ikke kan sælge alligevel ? Nej, ikke hvis du spørg mig – men hvis du har en anden opfattelse Tom_AT så er det naturligvis helt fair.

attack ttip 25

: 23 nov 2011 23:51
af Tom_AT
Når nu en anden bruger har anden opfattelse af tingene end du har, så vælger jeg at tro på det. Frem for at tro på en forhandler der åbenbart har behov for at nedgøre andre forhandlere.

Det du sidder og skriver kan jo uden problemer sagtens være noget du finder på. Ingen vil nogensinde kunne kontrollere om det er korrekt.
Derimod er det relativt nemt for dette forums brugere at slå en smut forbi dvcenter.dk og se om disse kedler egentlig er på lager.