Jordvarme, kombifyr, stoker HJÆLP!!!!

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
VVSTEKNIKER
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 9
Tilmeldt: 02 dec 2010 16:51

Re: Jordvarme, kombifyr, stoker HJÆLP!!!!

Indlæg af VVSTEKNIKER »

Hej
Efter min mening er det er kun spørgsmål om komfort .Gider du står og lave brænde så er En atmos rigtig godt valg samt en 1500 liter akkumulerings tank så er du godt kørende.Men hvad så når i tager på ferie eller væk i nogen dage , så er det koldt.Der skal du have noget til supplere med enten olie fyr eller stoker . En olie kedel føler ikke meget men så har du olietank der fylder. Stoker er også fint hvis du vælger en der kan starte selv op . Forslag Woody kedel men så har du ask ud fra den. Begge er lige gode.Jordvarme er der ingen bøvl med det køre bare hvis du vælger Danfoss eller Vøllund .Begge i dyr ende men alle penge værd og så skal du ikke tænke på brænde,olie eller piller.
Jeg kan læsse ud fra det du skriver at dit varme behov er ikke ret stor. Der er sku ikke meget transmissions tab i dit hus hvis det hele er isoleret so godt som du skriver.Jeg vil nok vælge oliekedel eller stoker.Hvis du skal vil have en træfyr så du nok af med 35000 for et komplet anlæg og så skal du selv i gang.Hvis du vil have back up til træfyr så koster en god kedel incl brænder ca 13000 plus tank 5000.Selv har jeg Atmos kedel med akku samt woody kedel som backup men jeg har også 400 kvm og varme op.Jeg bruger ca 30 rm træ og 2 tons piller.Lad være og købe alt muligt mærkeligt på nettet hold dig til kendte mærker.Heller give lidt mere og være sikker at man kan får dele om feks 2 år. Ved hvad jeg snakker om er både vvs og energi montør samt vvs tekniker. God fornøjelse med projektet

NicolaiAlexander
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 6
Tilmeldt: 29 nov 2010 20:03

Re: Jordvarme, kombifyr, stoker HJÆLP!!!!

Indlæg af NicolaiAlexander »

Hej Alle,

Alt i alt drejer det jo sig om 335 m2, laden medregnet der skal varmes op. Kan det betale sig og se i vvs-eksperten elller....Kender I nogle gode forhandlere?
NicolaiAlexander
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 6
Tilmeldt: 29 nov 2010 20:03

Re: Jordvarme, kombifyr, stoker HJÆLP!!!!

Indlæg af NicolaiAlexander »

Hej VVS-teknikker,

Det lyder godt, har du et nummer jeg kan ringe til og har du brug for en tømrer/snedker ;) Sig du bor på Sjælland.
Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: Jordvarme, kombifyr, stoker HJÆLP!!!!

Indlæg af leo-pol »

lige et lille indskud..... Jeg vil næsten vove og påstå at de fleste der har en lille handymand gemt i maven og har mod på sådanne et projekt vil kunne gennemføre det... Hvis man ved hvordan man skruer to rør sammen uden at det drypper.... Ja så er alt hjælpen her inde at hente og så er det bare med at komme igang... Men derimod har man ikke mod på det eller sund fornuft... Ja så er det en god idé at overlade det til fagfolk.... Men hvis du skifter mine spær så skal jeg sku nok skrue dit fyrrum sammen...:-).
VVSTEKNIKER
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 9
Tilmeldt: 02 dec 2010 16:51

Re: Jordvarme, kombifyr, stoker HJÆLP!!!!

Indlæg af VVSTEKNIKER »

Hej Nikolai

Nej desværre ,bor lidt syd for kolding. Huset er også færdig nu.

<Kan sende en pb til dig

NicolaiAlexander
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 6
Tilmeldt: 29 nov 2010 20:03

Re: Jordvarme, kombifyr, stoker HJÆLP!!!!

Indlæg af NicolaiAlexander »

Hej alle,

Leo-pol, det lyder til at du har en aftale, hvornår kan vi mødes? Jeg har det jo bedst, når jeg ikke skal have den støvede pung op af lommen og vvsekniker, det fandme løgn, jeg boede i Agtrup, Sdr.Bjert!!!! Kan det være mere typisk!!! send bare løs. loevbeck@mail.dk
NicolaiAlexander
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 6
Tilmeldt: 29 nov 2010 20:03

Re: Jordvarme, kombifyr, stoker HJÆLP!!!!

Indlæg af NicolaiAlexander »

Hej alle og glædelig jul,

Leo-pol og vvsteknikker, jeg har ikke hørt noget fra jer i lang tid. Ville bare høre om I lever? Jeg går med nogle tanker om at have et fastbrændsel og et stoker, så jeg kan skifte imellem de to alt efter om jeg har brænde. Er det at skyde over målet? jeg har set på billig vvs, en fastbrændselskedel til en 10.000 kr, som naboen har længere nede af vejen og er rigtig glad for. Så skal jeg "bare" vælge et stoker. Woody skulle være godt el hvad.Er der nogen der kan komme med et indskud?

Besvar