Side 2 af 2

Re:

: 09 feb 2007 23:34
af petaas
Hejsa

Spældet i røgafgangen står rigtigt så der kun er træk via de lille 1/3 lysning. Prop ligger rigtigt. Pladen over røgafgang ligger rigtigt. Sekundærhuller er lukket med rockwool. rist til fastbrændsel er fjernet. Der er monteret trækstabilisator.

Min egen teori er at hvis den hiver meget falskluft så bør røgtemp blive lav så jeg tager det som et hint på at den rent faktisk er nogenlunde tæt.

Og det er ikke kun pt1000 føler på styring der siger 175, men alm røgtermometer viser også 175.

: 09 feb 2007 23:40
af petaas
Ps.

Sætter jeg røgtermometer i "læ" af afgangspjældet så viser de kun ca 100 grader.

Temp

: 10 feb 2007 01:15
af petaas
Temperatur ved 10 % og 100 % ses tydeligt her :



[img]http://www.petaas.dk/fyr/temp.jpg[/img]

Re: Temp

: 10 feb 2007 11:37
af Falck
petaas skrev:Temperatur ved 10 % og 100 % ses tydeligt her :



[img]http://www.petaas.dk/fyr/temp.jpg[/img]
Hvis du kikker på min hjemmeside under "alt det andet" eller hvad jeg kalder det, og "fyr" kan du se en masse billeder af Esbjerg fyret, og også af hvor jeg har sat termometeret. Og med lidt god vilje kan du se hvad den står på. Driften ved jeg ikke lige hvad var....

Jan

: 10 feb 2007 15:57
af petaas
Ja så tror da pokker i har lave temp. Den er jo placeret mellem trækstabilisator og skorsten.

Skal du have en røgtemperatur du kan bruge til at vurdere effektivitet ud fra så skal du have føler flyttet ned lige efter kedle hvor røg ikke er kølet ned af trækstabilisator

Prøv lige at hak et temometer i rør lige efter det første knæk og lur mig om ikke også den kedel ligger på 150-200 grder.

: 10 feb 2007 18:05
af søren ø
Jeg har selv et temometer efter min trækstabilisator, og det viser ca. 50-100 grader mindre end min styring, alt efter hvor høj ydelse jeg kører med og hvor meget det blæser. pt. 110 grader i styring og 50 på røgrør.

: 10 feb 2007 19:06
af Ulrik
søren ø skrev:Jeg har selv et temometer efter min trækstabilisator, og det viser ca. 50-100 grader mindre end min styring, alt efter hvor høj ydelse jeg kører med og hvor meget det blæser. pt. 110 grader i styring og 50 på røgrør.
Det er det samme her. Efter trækstabilisatoren falder min røgtemp også 50-100 grader.