Side 2 af 3

Re: Montering af 3 vejs-motorventil

: 29 mar 2020 12:00
af Lintz
John Skov Jensen skrev: 29 mar 2020 11:16 Det der er rigtig interessant er hvad der er mellem blå og sort når ledningerne til ventilen er demonteret, for så er du sikker på det du måler er udgangen alene, og ikke ventilen der påvirker målerultatet.

Skifter den mellem 43v og 230 volt når du ændrer i styringen er udgangen måske defekt, da den burde skifte mellem 0v og 230v
Du kan jo prøve at måle på den som styrer vvb

Har du mulighed for at flytte det over på en anden ledig udgang?
De sidste målinger der er foretaget er uden ventil. Altså de 3 ledninger der sidder og stritter.
Tag dig ikke af ventil i baggrunden på foto. Den styrer vvb.
I øjeblikket kører den på udgang L5 og kan I stedet vælge L6 i menuen. Desværre er den stået af.

Jeg har en reserve styring liggende som jeg tager med ned til Scottedoktoren i aften når jeg alligevel skal den vej.
Regner med han kan få den op at køre hvorefter jeg kan få den monteret hvorefter den originale må ned til ham.
For mener absolut ikke at der skal måles 48 volt på en udgang. For som du selv skriver så burde det være 0volt eller 230 volt.
20200329_115312.jpg

Re: Montering af 3 vejs-motorventil

: 30 mar 2020 12:00
af triumph
Du kunne jo prøve ventilen, ved at forbinde den til 230 v (uden om styringen)

Re: Montering af 3 vejs-motorventil

: 30 mar 2020 12:24
af Lintz
triumph skrev: 30 mar 2020 12:00 Du kunne jo prøve ventilen, ved at forbinde den til 230 v (uden om styringen)
Det løb er desværre kørt da gnisterne stod ud af den en 4 til 5 gange inden jeg fik den afbrudt.
Forhåbentlig får jeg min reserve styring med hjem sidst på ugen hvorefter den anden kan komne til rep. Viser det sig at der ikke er en fejl på L5 udgang kan jeg lave en reklamation på ventil. Men tror der er noget galt med styring når jeg kan måle 48 volt mellem ledninger uden ventil monteret.

Re: Montering af 3 vejs-motorventil

: 30 mar 2020 12:38
af triumph
Du skal vel kunne måle 230 v?
Hvis der er gået en udgang på styringen, så er det vel en reklamation på både styring og ventil

Re: Montering af 3 vejs-motorventil

: 30 mar 2020 12:42
af Lintz
triumph skrev: 30 mar 2020 12:38 Du skal vel kunne måle 230 v?
Hvis der er gået en udgang på styringen, så er det vel en reklamation på både styring og ventil
Styringen er fra 2011. 😊

Hvad jeg efterhånden har målt og ikke målt kan jeg ikke helt huske men det står længere oppe.

Re: Montering af 3 vejs-motorventil

: 30 mar 2020 15:02
af pille bruger
Lintz skrev: 30 mar 2020 12:42 Styringen er fra 2011. 😊

Hvad jeg efterhånden har målt og ikke målt kan jeg ikke helt huske men det står længere oppe.
Det vil være en god ide at få målt om ventilen er defekt.
Hvis du montere en defekt ventil til styringen, kan du i værste fald ødelægge udgangen på styringen.
Så et jo forfra med reparationerne :training:

Re: Montering af 3 vejs-motorventil

: 30 mar 2020 15:11
af Lintz
pille bruger skrev: 30 mar 2020 15:02 Det vil være en god ide at få målt om ventilen er defekt.
Hvis du montere en defekt ventil til styringen, kan du i værste fald ødelægge udgangen på styringen.
Så et jo forfra med reparationerne :training:
Jeg køber jo en helt ny ventil fordi den anden ikke dur.
Man må jo gå ud fra at den er i orden når den kommer.
Det er jo heller ikke alle der lige ved hvordan sådan en skal testes.

Men nu kan spørgsmålet jo godt være om jeg har en defekt udgang fordi jeg har fået en defekt ventil eller ventilen er blevet defekt på grund af udgangen.

Re: Montering af 3 vejs-motorventil

: 30 mar 2020 16:06
af pille bruger
Lintz skrev: 30 mar 2020 15:11 Jeg køber jo en helt ny ventil fordi den anden ikke dur.
Man må jo gå ud fra at den er i orden når den kommer.
Det er jo heller ikke alle der lige ved hvordan sådan en skal testes.

Men nu kan spørgsmålet jo godt være om jeg har en defekt udgang fordi jeg har fået en defekt ventil eller ventilen er blevet defekt på grund af udgangen.
Hvis gnisterne står ud af den, så er der jo noget der ikke er OK.

Re: Montering af 3 vejs-motorventil

: 30 mar 2020 16:16
af Lintz
pille bruger skrev: 30 mar 2020 16:06 Hvis gnisterne står ud af den, så er der jo noget der ikke er OK.
Den konklusion er jeg også kommet frem til 🙂

Re: Montering af 3 vejs-motorventil

: 03 apr 2020 12:15
af Lintz
En lille forløbelig opdatering på dette problem.

Jeg købte en brugt styring på et tidspunkt og har haft den nede ved Scottedoktoren for lige at få tjekket op på den.

Ifølge ham kan det ikke være min styring som har skabt problemerne men derimod en defekt motorstyring.

Jeg har netop haft fat i Allan fra Hedestoker og forlagde ham problemet. Han forlangte så noget billede-dokumentation af tilslutningen hvilket vel er fair nok.
Blev ringet op ret hurtigt efter hvor han ikke kan se nogen form for tilslutnings-fejl, derfor sender han en ny motor-enhed.

Go´ stil.


Nu skal jeg så bare ned med min styring til Scottedoktoren og havde den repareret i udgang L5 samt en gammel fejl på L6.