Knaldperlen skrev:det var et godt tip. desværre ser det ud til alle dem de har på siden er den lakerede sølvmodel. mine er det ford kalder for "chrom" - selv om de ikke er spejlblanke. er bange for at der bliver tydelig forskel hvis jeg mixer de to farver
Hvis den skal ordnes, så ender du måske med at købe helt nye tag bøljer
Dem jeg så på ebay var alle sølv synes jeg. (mondeo mk4 Root rails caps)
Knaldperlen skrev:spørgsmålet er bare om de er til at pille af. jeg tænker om loftet indvendigt i bilen måske skal afmonteres (så ville det være "træls")
jeg kan se de folk der har eftermonteret dem (hvor de ikke er monteret fra fabrik) klager over det er meget omstændigt og at loftet skal afmonteres.
Øee ja det tages ned for der skal skrues gennem taget
Yep, men skal det også ned hvis jeg blot skal udskifte tagbøjlerne? 8der er vel ikke en møtrik eller lignende på indersiden, som falder af så snart jeg løsner boltene?)
jeg kender ikke mondeon, men andre i autobrancen har brugt popnuts (popnitte med gevind) i snart 30 år til montering af den slags udstyr. mon ikke ford også skulle være hoppet på den vogn. alt andet vil være absurt
Tom_AT skrev:Popnuts til montering af permanent udstyr på en bil? Det lyder i mine ører fuldstændigt absurd.
så har du ikke prøvet at skille en nyere bil ad kan jeg læse mig til....
det er skræmmende som de er skruet sammen.
Popnuts er faktisk brugt MANGE steder.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Jeg bruger en del popnuts i forbindelse med mit arbejde. Men nej, har aldrig skilt en nyere bil ad.
For uanset hvor fortrinligt jeg nu engang faktisk synes popnuts er. Så er det sgu stadig lidt en billig løsning, synes jeg
Tom_AT skrev:Jeg bruger en del popnuts i forbindelse med mit arbejde. Men nej, har aldrig skilt en nyere bil ad.
For uanset hvor fortrinligt jeg nu engang faktisk synes popnuts er. Så er det sgu stadig lidt en billig løsning, synes jeg
rudehejset i en skoda fabia er popnittet fast, for man mener jo ikke at bilen holder så længe at den kommer til at slide det op......
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.