Mit fyr går ud "Ingen brændsel"

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
11
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 47 gange

Re: Mit fyr går ud "Ingen brændsel"

Indlæg af HR LUCCA »

hotpill skrev:Hvor køber man sådan en smelteslange ? Har været hos Sanistål og AO, og de har dem ikke og kan ikke skaffe dem.
KN Beholderfabrik, skal have 400 kroner for den, for de sælger ikke normalt til private.
Varmlux.dk forhandler fyret , kender ikke firmaet , og ved ikke om den kan fås billiger hos dem ?

hotpill
Stoker II
Stoker II
7
Indlæg: 51
Tilmeldt: 06 nov 2016 10:50
Mit fyr: Mini Bio 10KW
Areal: 128
Brændsel: 8mm piller
Geografisk sted: Søborg, Gilleleje
Har takket: 2 gange

Re: Mit fyr går ud "Ingen brændsel"

Indlæg af hotpill »

IMG_0121.JPG
Så er der købt ny slange samt spændebånd.
Monteret det torsdag eftermiddag ogfyret kørte uden problemer til og med i nat kl. 01 :(
Det må være natsænkning som er problemet.
hotpill
Stoker II
Stoker II
7
Indlæg: 51
Tilmeldt: 06 nov 2016 10:50
Mit fyr: Mini Bio 10KW
Areal: 128
Brændsel: 8mm piller
Geografisk sted: Søborg, Gilleleje
Har takket: 2 gange

Re: Mit fyr går ud "Ingen brændsel"

Indlæg af hotpill »

Det var ikke gået ud da jeg kom hjem kl. 00:20 og jeg justeret så økonomi temperaturen 0.5 grader op og dåhind det somsagt ud en time efter...
dannidines

Re: Mit fyr går ud "Ingen brændsel"

Indlæg af dannidines »

Hejsa Hotpill,

Du kan være helt rolig ved dit minibio, det skulle være et bund solidt og klippe stabilt fyr - men som med alt andet "fastbrændsel" skal brændsel og ilt være afstemt.

Jeg kan ikke se hvor fra du er i landet, men vores skorstensfejer i Vordingborg forhandler Minibio, den ældste af fejerens sønner, som også er den opkommende skorstensfejermester har selv sådan et og det kører bare.

Hvis du bor i området, så prøv at giv dem et ring, måske en gennemgang af dem med lidt vejledning og instruks er godt givet ud.

Det er Arnestedet og han hedder Lars-Emil

Held og lykke med det
hotpill
Stoker II
Stoker II
7
Indlæg: 51
Tilmeldt: 06 nov 2016 10:50
Mit fyr: Mini Bio 10KW
Areal: 128
Brændsel: 8mm piller
Geografisk sted: Søborg, Gilleleje
Har takket: 2 gange

Re: Mit fyr går ud "Ingen brændsel"

Indlæg af hotpill »

dannidines skrev:Hejsa Hotpill,

Du kan være helt rolig ved dit minibio, det skulle være et bund solidt og klippe stabilt fyr - men som med alt andet "fastbrændsel" skal brændsel og ilt være afstemt.

Jeg kan ikke se hvor fra du er i landet, men vores skorstensfejer i Vordingborg forhandler Minibio, den ældste af fejerens sønner, som også er den opkommende skorstensfejermester har selv sådan et og det kører bare.

Hvis du bor i området, så prøv at giv dem et ring, måske en gennemgang af dem med lidt vejledning og instruks er godt givet ud.

Det er Arnestedet og han hedder Lars-Emil

Held og lykke med det
Er hellere i tvivl om dette fyr. Harhele tiden tænkt det blot skal justeres.
Vil give dem et ring og høre ad! KN maskinfabrik kunne ikke hjælpe så meget, desværre :(

Håber snart det vil køre igen, upåklageligt :)

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
11
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 47 gange

Re: Mit fyr går ud "Ingen brændsel"

Indlæg af HR LUCCA »

Du har vil ikke en bruge manual så du kan slå natsænkning fra og se om problemet ligger der ?
hotpill
Stoker II
Stoker II
7
Indlæg: 51
Tilmeldt: 06 nov 2016 10:50
Mit fyr: Mini Bio 10KW
Areal: 128
Brændsel: 8mm piller
Geografisk sted: Søborg, Gilleleje
Har takket: 2 gange

Re: Mit fyr går ud "Ingen brændsel"

Indlæg af hotpill »

HR LUCCA skrev:Du har vil ikke en bruge manual så du kan slå natsænkning fra og se om problemet ligger der ?
Kører uden natsænkning weekenden over, og så må vi se :)
hotpill
Stoker II
Stoker II
7
Indlæg: 51
Tilmeldt: 06 nov 2016 10:50
Mit fyr: Mini Bio 10KW
Areal: 128
Brændsel: 8mm piller
Geografisk sted: Søborg, Gilleleje
Har takket: 2 gange

Re: Mit fyr går ud "Ingen brændsel"

Indlæg af hotpill »

Så gik det ud under normal drift :/
Det prøvede at tænde op, men uden held.
Skal siges døren ud til det fri og mellem bryggers stod åben i lidt tid. Kan dette have haft indflydelse ? Er ens fyr virkelig så skrøbelig eller er det stadig ikke justeret ordenligt ind ?
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5485
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 407 gange
Blevet takket: 425 gange

Re: Mit fyr går ud "Ingen brændsel"

Indlæg af triumph »

Som sagt tidligere aner jeg intet om dit fyr, men på en scotte ville problemerne typisk skyltes 3 ting.
1. At der ikke kommer piller nok til optænding, så der enten ikke tændes op, eller det når at brænde ud, inden der kommer en ny postion piller. Det kan skyltes at der er meget smuld i siloen, så fødningen bliver ustabil, eller der sidder noget i faldrøret, så nogen af pillerne ikke falder ned (jeg syntes at din slange ser ud som om der godt kunne blive nogen piller liggende, uden at falde ned)
2. I lav last går fyret ud. Enten pga ustabil fødning (Se ovenfor) eller fordi der kommer for få piller/for meget luft (afvejning forkert/blæser justeres)
3 Fotocelle ser ikke ild
hotpill
Stoker II
Stoker II
7
Indlæg: 51
Tilmeldt: 06 nov 2016 10:50
Mit fyr: Mini Bio 10KW
Areal: 128
Brændsel: 8mm piller
Geografisk sted: Søborg, Gilleleje
Har takket: 2 gange

Re: Mit fyr går ud "Ingen brændsel"

Indlæg af hotpill »

triumph skrev:Som sagt tidligere aner jeg intet om dit fyr, men på en scotte ville problemerne typisk skyltes 3 ting.
1. At der ikke kommer piller nok til optænding, så der enten ikke tændes op, eller det når at brænde ud, inden der kommer en ny postion piller. Det kan skyltes at der er meget smuld i siloen, så fødningen bliver ustabil, eller der sidder noget i faldrøret, så nogen af pillerne ikke falder ned (jeg syntes at din slange ser ud som om der godt kunne blive nogen piller liggende, uden at falde ned)
2. I lav last går fyret ud. Enten pga ustabil fødning (Se ovenfor) eller fordi der kommer for få piller/for meget luft (afvejning forkert/blæser justeres)
3 Fotocelle ser ikke ild
Synes jeg kan konstatere, at der ikke kommer samme mængde piller ned til brænderen, hver gang sneglen kører .

Besvar