Side 2 af 4

Dinitrol behandling i sønderjylland

: 23 dec 2014 17:16
af MichaelK
Nu havde jeg ikke lige sat mig ind i, hvor meget en brugt UP koster.
På Bilbasen er den biligste i privat salg lige nu til over 70.000, og det
kalder jeg altså ikke en billig bil.

En bil til 70.000,- vil jeg altså godt ofre en undervognsbehandling på.
Men det kommer jo an på forudsætningerne, hvis man ikke påregner
at sælge bilen, men køre i den indtil man kun kan få skrotpræmien, så
skal det da overvejes om en undervognsbehandling kan betale sig?

Men hvor mange gange skal den så igennem et periodisk syn, inden
en skrotning komme på tale? Evt. rustarbejde kan da minimeres en del,
hvis man passer lidt på tingene?


Mvh.

Dinitrol behandling i sønderjylland

: 23 dec 2014 17:21
af svsommer
abn skrev:Hvis nu sådan et par behandlinger gør at den holder 4 år længere så tror jeg pengene er givet godt ud. men har man planer om at sælge den efter 3 år så er det ikke sikkert at man tjener på det
ja og hvem siger man har mønten til at købe en ny igen?

Dinitrol behandling i sønderjylland

: 23 dec 2014 18:09
af abn
Hvis der er nogen der giver 7000 kr for en behandling kan jeg godt forstå at man tvivler på det er en god investering. Jeg har aldrig givet over 1500 kr for undervognsbehandling og derfor gør jeg det. Ikke fast hvert år men efter behov.

Dinitrol behandling i sønderjylland

: 23 dec 2014 18:12
af Tom_AT
abn skrev:Hvis der er nogen der giver 7000 kr for en behandling kan jeg godt forstå at man tvivler på det er en god investering. Jeg har aldrig givet over 1500 kr for undervognsbehandling og derfor gør jeg det. Ikke fast hvert år men efter behov.
Hvem dælen siger det koster over 7000,- for en omgang Dinitrol ?

Det koster så vidt jeg husker omkring 3600-5000,- for en førstegangsbehandling afhængig af bil, og er man FDM medlem er der 15% rabat. Altså kan det godt betale sig at blive meldt ind.

Dinitrol behandling i sønderjylland

: 23 dec 2014 18:17
af abn
Tom_AT skrev:
Hvem dælen siger det koster over 7000,- for en omgang Dinitrol ?

Det koster så vidt jeg husker omkring 3600-5000,- for en førstegangsbehandling afhængig af bil, og er man FDM medlem er der 15% rabat. Altså kan det godt betale sig at blive meldt ind.
Aussiboy skrev hvis man feks offrede 7500 kr på dinitrol om man så fik dem hjem igen ved salg

Dinitrol behandling i sønderjylland

: 23 dec 2014 18:23
af Tom_AT
abn skrev: Aussiboy skrev hvis man feks offrede 7500 kr på dinitrol om man så fik dem hjem igen ved salg

Det er fordi han ikke aner hvad han snakker(skriver) om så.

Dinitrol behandling i sønderjylland

: 23 dec 2014 18:31
af Aussieboy
Læs mine forudsætninger. 7000 er vel for ca 3 gange når bilen er 8 år gl. Jeg skrev jo mine forudsætninger. Købt en bil har den i 8 år har givet den en behandling ca hvert anden år, samlet ca for ca 7000 kr. Bilen har derefter gået 200.000 km. For jeg så 7000 kr mere for bilen ved salg ? Det er det jeg
Skrev. Kan da godt være den kan holde 12 år ved behandling men så har den jo kørt 300.000 km. Har en Toyota som er en dyre bil i indkøb i sin tid der ser jeg mere fornuft i behandling. Eller hvis man nu kun kører 5000 km om året og beregner og have den i 20 år er det nok meget fornuftigt.

Dinitrol behandling i sønderjylland

: 23 dec 2014 18:34
af Aussieboy
Men kan jeg få 70.000 kr for min 200.000 km bil skal jeg med glæde gøre det. Men bilen med plader 4 døre måtter og levering 125.000 kr.

Dinitrol behandling i sønderjylland

: 24 dec 2014 10:58
af mejeristen
om man får pengene ind igen, det tror jeg personligt. der til kommer at jeg ALDRIG kunne komme i tanke om at overveje at røre ved, eller ligefrem købe en brugt bil der ikke har været undervognsbehandlet fra "fødselen" og hvis kommende køber har det som mig, ja så kan undervognsbehandling godt betale sig!

Dinitrol behandling i sønderjylland

: 24 dec 2014 11:25
af pendec
Jeg fik en vurdering på dinitrol 4200,- (første gang 8. år) og så kunne den holde til 12. år med stor sikkerhed uden rustskader.
Så tænker jeg,
175.000km+(4*15.000) 235.000km på en 12 år gammel bil,
værdi - 25k på gule plader ;( +
gevinst på ingen årlig dinitrol i 12år (2.5K/snit*12) = 30.000-40.000

Ford selv mente jeg kunne forvente de 12 år uden dinitrol, hvis han skulle byde på vognen og dens stand som han så den. Så...
(Ford giver jo selv 10års rustgaranti, normalt)

Det skal man så opveje imod salg efter 3år men større tab på den konto, og køber måske endnu en ny bil med tab når den kommer ud af døren, så hvis man over 12 år har købt 4 nye biler, så har man tabt 120.000kr på den oplevelse, har man råd, så er det fint, og regner med 1dag af gangen, fint.

Mit regnskab på 12år vil være
ca. 25K salgværdi
30K sparet på dinitrol
120K sparet på ny bil hver 3. år ;)
-70K til mer-strafafgift til staten

Så jeg går ud med et plus på 105.000 sparet over 12år, set ud fra dem der skifter bilen hvert. 3år og holder service "OK" i 12 år.

Der er mange flotte måde at regne tal ud på. og mange mener jo at holder man bilen i mange år, så er gevinsten størst og udgiften mindst.