Hej. Ja nu var jeg sku så uheldig at jeg helt glemte at fylde piller på i går så fyret stod i alarm her til morgen. Uhhh koldt er det. Forklarer lige her helt præcist hvad der sker fra jeg opdager alarmen. Det skal lige siges at jeg først og fremmest takker jer mange gange fordi I gider bruge tid på at svare. Rart med et forum af hjælpsomme mennesker. Endvidere har jeg meget lidt begreb om VVs og alt det tekniske der så I må bære over med mig hvis mine svar ikke er tydelig nok. Måske fordi jeg så ikke forstår jeres spørgsmål godt nok.
Alarmen er gået. Jeg går ud og får fyldt piller i magasinet. Så er den del på plads. Nu da fyret er koldt kunne jeg lige så godt få den kalibreret da den næsten altid står i F2 fejl. Hver gang jeg kalibrerer får jeg A7 fejl. Vejledningen fortæller mig at sonden er defekt. Det mente VVS manden dog ikke umiddelbart at den burde være. Den problemstilling har været i hvertfald de sidste 2-3 år tror jeg. Jeg gør lige fyret rent igen (hovedrengøring for 14. dage siden). Tømmer røgrørene/røgkassen for aske, får tændbuestenen ud, får de 2 små plader som sidder på hver sin side lige under stenen ud, får dem (5 små huller + indgangshullet) pustet igennem med trykluft. Dvs:
1) fyret er tømt for aske.
2) sonden + føler er gjort rent samt hullet hvor sonden sidder i.
3) røgrør + kasse rengjort.
4) De 2 plader med de 5 huller er rengjort.
5) Fylder vand i eksp. beholder (den var jo helt nede). Max. tryk 2 bar. Efterfylder èn gang i forbindelse med opstart (se pkt. 7)
6) Programmerer blæseren tilbage fra de 99 til 60 (jeg mente faktisk den stod på 45 eller 75 husker det ikke lige)
7) I går havde jeg problemet at ilt% ikke ville over de 4. Nu er i opstarten hvor alt skal startes op igen kan jeg ikke få den under 21%. Får efter ca. 5. minutters start alarm A10 (3 gange.) Ændre indstillingen fra automatik til manuel fyring så jeg slipper for fejlen og får nogen gang i varmen.
Har nu kørt sådan i ca. 1½ times tid og fyret er kommet pænt op i temperatur. (fremløb 51). Trykeks.beholder holder trykket på de 2 bar efter at jeg har lukket lidt vand ud.
9) shuntventilen fik jeg i går at vide af VVS manden (som skulle have et ret godt kendskab til baxi modellerne) at jeg skulle skrue denne helt i bund altså 40 (mener jeg det var). Nu har jeg altså ændret den til igen at være de normale 60-70 grader).
Jeg går lige ud og aflæser indstillingerne og vender tilbage med svar på dette og de andre spørgsmål I har stillet
Nå efter "kalibreringsalarmen" lader jeg sneglen køre piller ind til manuel optænding. Der går et par minutter så sætter jeg blæseren igang (manuelt) får lige at få gang i optændingen. Herefter sætter jeg fyret på on (sonden + temperaturføleren er gjort ren og sat på plads)