Side 2 af 3

Vanvittig sammen med Windows 8.1

: 23 jan 2014 18:55
af EJB
Tak for jeres hjælp.

Alt hvad I skriver, har jeg været igennem og kontrolleret, alt i orden.

Martin er nok inde på det rigtige, det med driveren, det har jeg Googlet og det er omtalt.

I det gamle XP og Windows 7 kunne man starte op i Fejlsikker ved at anvende shift FN og F8, mener jeg det var, men hvordan starter man op i fejlsikker med Windows 8.1?

Hvis man skal afinstallere driveren, skal man så ikke gøre det i fejlsikker tilstand?

Er der nogen der kan hjælpe trin for trin med at afinstallere driveren og geninstallere en måske ældre driver, der virker?

Vanvittig sammen med Windows 8.1

: 23 jan 2014 19:49
af martin_b
Det hjælper ikke noget at udskifte driveren med en ældre. Du skal have en, der er lavet, så den passer til den nye WIFI-håndtering i Windows 8. Det er langt fra sikkert, at der findes en til din computer - medmindre det er en populær eller ny model.

Og nej, man behøver ikke starte op i safe-mode for at afinstallere driveren. Bare gå til enhedshåndtering, højreklik på enheden og vælg fjern driver. Men som sagt, så skal du have fat på en kompatibel driver. Kig i første omgang på producentens (af din bærbare) hjemmeside.

Vanvittig sammen med Windows 8.1

: 23 jan 2014 21:56
af Jobak
Jeg kan kun sige du ikke er alene med de problemer. Prøvede at hjælpe en kunde den anden dag med samme. De havde 5 PC'er i husstanden, lidt blandet windows 7 og også 2 MAC's + diverse smartphones, alle tilsluttet wireless uden problemer. Den nyindkøbte HP 15 "et eller andet" med Win 8 og touch og jeg skal komme efter dig. Ville ikke connecte til deres wireless. Og jeg kan fortælle at alt blev prøvet, incl WPS som bare skulle spille selv. Routeren er en Linksys EA6500 som absolut ikke er af de ringeste routere. Vi opgav sgu til sidst. Søgte også på nettet og fandt en enkelt tråd, hvor brugeren havde "tilbage rullet" driveren til en ældre, som også skrevet her i tråden. Det hjalp for ham, men desværre var der ikke ældre drivere umiddelbart at finde til denne model nogen steder.
Du kan sagtens afinstallere driverne til dit netkort, men den vil bare installere de samme igen efterfølgende, så lad være med det. Du kan måske prøve at søge på internettet efter andre drivere til den og tvinge det ned i halsen på den.
Du kan jo prøve.
Fra WIN8 tiles skærmen - skriv enhedshåndtering, (device manager hvis den er engelsk)
find det trådløse netkort under "netkort"
dobbelt klik og vælg drivere / afinstaller
Hvis du bagefter trykker på opdater knappen øverst, vil den helt sikkert installere de samme drivere igen.
Der skal du evt. i stedet vælge de drivere du har fundet andetsted.
Good luck :great:

Vanvittig sammen med Windows 8.1

: 23 jan 2014 22:04
af Carslen
Ofte kan man finde drivere på producentens hjemmeside. Ikke på OEM's side f.eks HP/Dell eller hvad det nu er, men inde på den der producere chippen til netkortet. Realtech eller Intel er eksempler på det. Så du skal finde ud af hvilken chip det er. Kan oftes ses i netkort indstillinger, kan du være heldig at finde det. Prøv også at se om der er en firmware opdatering til selve computeren.
Jeg må så sige at jeg har da rodet en del med windows 8/8.1 og aldrig haft de problemer. Det har så primært været Dell bærbare.

Vanvittig sammen med Windows 8.1

: 23 jan 2014 22:15
af Aaen
intel har et program der selv finder intel hardware i pc-en, man kan så bare klikke og indstallere det :-)

http://www.intel.com/p/en_US/support/detect

Vanvittig sammen med Windows 8.1

: 23 jan 2014 22:22
af EJB
Tak for svarene.
Jeg arbejder videre med jeres ideer, og hvis der er flere vil jeg meget gerne modtage.
Når/hvis det virker vender jeg tilbage med løsningen, der må være mange med dette problem, hvis det er fabrikatet der er skyld i fejlen, da det er en Lenova jeg har.

Vanvittig sammen med Windows 8.1

: 11 feb 2014 19:03
af EJB
Ja, som lovet en tilbagemelding, ganske vist lidt sent,
men det lader jo heller ikke til at I har stået i kø for at få et svar!

Nå, men det viste sig at være driveren.
Microsoft er åbenbart så glad for sig selv, at de foretrækker at installere en driver fra dem,
i stedet for den originale fra softwarefabrikken, der har lavet kortet.

Dette var jeg så ikke lige klog nok til at finde ud af, men hjælpen var nær.
Jeg fandt frem til http://www.computerfriend.dk og her snakkede jeg med Asger.

Alle tiders oplevelse, han lavede det hele på min pc, mens vi talte sammen og jeg kunne se hvad han lavede på min skærm.

Kan kun anbefales. De tager 300 kr. for den første time og efterfølgende halve time koster 150 kr.
Man får først en snak om problemet inden man beslutter om de skal slå betaling til.

God fornøjelse hvis du anvender dem næste gang du har problemer med pc'en, selv vil jeg ikke tøve med at kontakte dem igen.

Vanvittig sammen med Windows 8.1

: 11 feb 2014 19:15
af Brandsen
Halløj i forum,

Jeg ser det er en Lenovo PC, så jeg vil anbefale at du installerer Lenovo Solution Center
fra deres hjemmeside, og derefter kører en opdatering af software. Det vil hente alle de
seneste driver levels, der passer netop til din Lenovo PC.

Og hey, selv om det er en sprit ny PC, så er der med 100% garanti nogle nyerede drivere 8) 8)

Vanvittig sammen med Windows 8.1

: 11 feb 2014 19:18
af EJB
Hej Brandsen!
Det var Lenovo Solution Center jeg anvendte, men driveren der blev installeret var Microsofts, i stedet for den originale.
Så snart dette var løst havde jeg ingen problemer.

Vanvittig sammen med Windows 8.1

: 11 feb 2014 19:21
af Brandsen
Halløj i forum,

Kanon ! Faktisk ret fint det dér Lenovo Solution Center !