noller skrev:Hej
FDM er ved at lave en undersøgelse blandt mikrobiler, jeg har sendt alle mine regninger ind til dem, for det kunne være sjovt at se om min picanto ligger i den dyre ende.
Mit første service kostede 2000,- de efterfølgende tre har kostet 3500,-
Har to kollegaer som kører Suzuki swift og de har givet mellem 1800,- og 2200,- for første og andet service.
Min picanto er årgang 2010, årsagen til at jeg valgte netop den var at den kan monteres træk og må trække 700 kg på krogen og en rummelig kabine med højt til loftet.
Er spændt på at se hvordan undersøgelsen falder ud og håber ikke at Kia bare tager sig godt betalt for syv års garanti.
Jeg har en ceed, her har 1 års service kostet 2800 (dengang havde de prisgarentie) næste 4400, 3 års 4900, og 4 år ville de have 5300 for.
Nu var jeg i forvejen knotten på værkstedet, så da jeg konstatere at den lokale mekanikker tog 2800 for det samme service som Kia ville have 5300 for (Den lokale merko partner havde endda ekstra rabat i decemer på 500, så service kom kun til at koste 2300)så tog jeg den lokale mekaniker.
Jeg syntes det er strengt at tage 5300 kr for: 2½ times arbejde + 1500 kr i stumper => en timeløn til værkstedet på 1520 kr/t.
Jeg kan holde 3 dage fri, og stadig have mistet færrere penge, end de 3600 kr værkstedet tjener på at udføre 2½ times arbejde.
Jeg ringede til En anden kia forhandler, der var prisen på service det samme.
Det er min klare opfattelse at kia service ligger i den dyre ende, garantien er ikke gratis