Atmos DC50 ESBE LTC171 Pauser
: 03 dec 2013 08:41
Hej Igen
Så fik jeg igår hentet og monteret både træk stabilisator og 60 graders termostat i ladeventil.
Træk stabilisatoren så ikke rigtigt ud til at have nogen indflydelse da den stod lukket men det var nu også lidt stille vejr igår.
Men da temperaturen ind i fyret blev sinket fra 68-70 grader til 60-62 blev det lige pludselig ikke helt umuligt at få den til at stå bare nogen lunde stabilt på 80-90 grader.
Hvad er den helt rigtige drifts temperatur ? iflg. manualen er den 80-90 grader men er det også det folk kør med ?
Træk regulator er indstillet så når den r<ammer 90 grader er den helt lukket, det vil sige den begynder at synge fordi den suger luft.
Ved 85 grader ser den sådan her ud. Den sekundære er jeg i tvivl om hvordan den skal stå, lige nu er den trykket en halv streg ind så den er mellem streg 1 og 2.
Har du ikke et link jeg syntes ikke lige jeg kan finde den.
Luft spjældet i fronten hvordan har i stillet jeres ? lige pt er min 1½ omgang åbnet.
Har sat en røg temperatur måler på 5 cm efter kedelen, hvad burde den ligge på i grader ?
med 65 grader termostat i lagde den på 150 for så at køre op på 200-250 og så gå ned igen men med 60 grader termostat ligger den nogenlunde stabilt på omkring 200.
Mange tak for alle de gode råd og vejledning er spændt på hvordan det kører når jeg i weekenden får tid til at holde øje med om den kan holde sig nede i temperatur nu.
Ja det er rimelig tydeligt at høre den kører har også sat en lampe til at tænde sammem med pumpen da jeg var i tvivl til at starte med.Gmann skrev:Hej igen Lasse
Er du sikker på at ladeventilspumpen kører?
Så fik jeg igår hentet og monteret både træk stabilisator og 60 graders termostat i ladeventil.
Træk stabilisatoren så ikke rigtigt ud til at have nogen indflydelse da den stod lukket men det var nu også lidt stille vejr igår.
Men da temperaturen ind i fyret blev sinket fra 68-70 grader til 60-62 blev det lige pludselig ikke helt umuligt at få den til at stå bare nogen lunde stabilt på 80-90 grader.
Hvad er den helt rigtige drifts temperatur ? iflg. manualen er den 80-90 grader men er det også det folk kør med ?
Træk regulator er indstillet så når den r<ammer 90 grader er den helt lukket, det vil sige den begynder at synge fordi den suger luft.
Ved 85 grader ser den sådan her ud. Den sekundære er jeg i tvivl om hvordan den skal stå, lige nu er den trykket en halv streg ind så den er mellem streg 1 og 2.
Rørene går ikke ned de går lidt op men ellers vandrat det var bare en dårlig tegning.Zarge skrev:Hvis rørene reelt går ned af for at komme i tankene, har du så udluftnings mulighed i toppen...?
Er 55 grader ikke for lavt, skal det ikke være mindst 60 grader ? eller er det bare noget jeg har bildt mig ind.Wolgergren skrev:Hej
Jeg ville starte med at skifte termostaten i Esbe'n til en 55 eller 60 graders (de har den ved Billigvvs.dk til ca. 185,- (den samme som sidder i vtc ventilen)) og monterer en trækregulator i skorsten
Har du ikke et link jeg syntes ikke lige jeg kan finde den.
Luft spjældet i fronten hvordan har i stillet jeres ? lige pt er min 1½ omgang åbnet.
Har sat en røg temperatur måler på 5 cm efter kedelen, hvad burde den ligge på i grader ?
med 65 grader termostat i lagde den på 150 for så at køre op på 200-250 og så gå ned igen men med 60 grader termostat ligger den nogenlunde stabilt på omkring 200.
Mange tak for alle de gode råd og vejledning er spændt på hvordan det kører når jeg i weekenden får tid til at holde øje med om den kan holde sig nede i temperatur nu.