Hjælp

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Brugeravatar
elpres
Stoker XV
Stoker XV
11
Indlæg: 1008
Tilmeldt: 21 sep 2012 20:09
Mit fyr: Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio
Areal: 180m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4000
Dagligt forbrug: 18 kg
Geografisk sted: Roskilde
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 12 gange
Kontakt:

Hjælp

Indlæg af elpres »

Hjemme teori skrev:hvad med bare at montere en kontakt der afbryder EXT hvis ikke du har trådløs termostat. Så kan hun bare tænde og slukke der, så klarer fyret resten?
Ja det var da egentligt en meget god ide...
jeg satte pillefyret op sidste vinter, og vi har sådan en metro combi vandvarmer som hele sommeren har kørt på el, så vi har ikke haft en lang sammenhængende periode hvor fyret bare har været tændt, så nu tænder og slukker vi det bare efter behov.. Det er nok ikke helt den rigtige måde at gøre det på, men sådan har det været.
Jeg mangler også at sætte mig ind i den funktionalitet styringen tilbyder hvor man kan tidsstyre start og sluk intervallet.
--> Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio <--
Jakob

Brugeravatar
Smut 25
Stoker XII
Stoker XII
16
Indlæg: 637
Tilmeldt: 02 jul 2007 18:24
Mit fyr: Scotte 10 kw blackstar 1016bs v7 styring
Areal: 178 dårlig isolering
Brændsel: 6 mm Barlinek..
Fremviser gerne i postnummer: 5450
Årligt forbrug: 7500kg
Geografisk sted: Roerslev Fyn
Blevet takket: 1 gang

Hjælp

Indlæg af Smut 25 »

elpres skrev:
Ja det var da egentligt en meget god ide...
jeg satte pillefyret op sidste vinter, og vi har sådan en metro combi vandvarmer som hele sommeren har kørt på el, så vi har ikke haft en lang sammenhængende periode hvor fyret bare har været tændt, så nu tænder og slukker vi det bare efter behov.. Det er nok ikke helt den rigtige måde at gøre det på, men sådan har det været.
Jeg mangler også at sætte mig ind i den funktionalitet styringen tilbyder hvor man kan tidsstyre start og sluk intervallet.
her er der god hjælp og hente omk nbe fyr jeg fattede selv sommer funktionen via denne forklaring
http://mhes.dk/
Besvar