Side 2 af 2

Fritidstrailer

: 26 feb 2013 19:06
af Landlyst
calle skrev:Det skal kun være en enakslet, da jeg håndmanøvrerer en del med den i indkørslen.

Har du kørt brænde på din Havmand, og hvad siger sidefjeldene til, at man smider en stamme op at hvile på dem, før den bliver tippet ned i traileren med et brag :shock:

Jo Bigfoot, jeg kører indimellem lidt grus hjem til fruen. Hun bruger det, når hun potter krydderurter og udplanter lavendler. Naturligvis bliver der ikke fyldt mere på traileren end tilladt. Med de priser man betaler for grus i tømmerhandelen kan man nok begrænse sig :)

Venlig hilsen
Æh.... :shock: Der står da vist rockerfeller på ryggen af dig så Calle :shock: :shock: Grus i tømmerhandlen??? Så bliver det da hvis ikke meget dyrere..... icon_cheesygrin.gif

Fritidstrailer

: 26 feb 2013 19:32
af Tom_AT
Hehe.. Tænkte lige det samme. Men det kan jo være han har penge nok :D

Fritidstrailer

: 26 feb 2013 19:59
af Landlyst
Hmm selv om jeg ka købe til medarbejder priser, så har jeg stadig ikke råd til det...

Fritidstrailer

: 27 feb 2013 09:07
af Havmand
calle skrev:Det skal kun være en enakslet, da jeg håndmanøvrerer en del med den i indkørslen.
En 2 akslet er nu heller ikke så tosset at manøvrere med - Dog er det en lidt anden teknik der skal til - Personligt kan jeg godt lide at det ikke er nødvendigt at have støttehjulet slået ned, for at den skal holde pænt.

- Men dit argument for at det skal være en 1-akslet, er :great:
calle skrev:Har du kørt brænde på din Havmand, og hvad siger sidefjeldene til, at man smider en stamme op at hvile på dem, før den bliver tippet ned i traileren med et brag :shock:
1 - Jeg hviler ALDRIG noget på mine fjelde - Kører jeg med gods der er større end det kan ligge i ladet, bliver fjeldene taget af.
2 - Jeg smider ALDRIG noget ned i traileren med et brag.

- Så hvordan de har det med en sådanne behandling, ved jeg ikke icon_cheesygrin.gif
calle skrev:Med de priser man betaler for grus i tømmerhandelen kan man nok begrænse sig :)
Grus køber man på havnen - Jeg får fyldt min trailer med sand / grus eller støbemix for 140,- (1-akslet koster 70)
Når grusmanden kommer med gravemaskinen, får han altid lov til at køre retur og tømme skovlen i bunken - Jeg har det fint med en meter på traileren

Fritidstrailer

: 27 feb 2013 09:09
af Tom_AT
Havmand skrev:
En 2 akslet er nu heller ikke så tosset at manøvrere med - Dog er det en lidt anden teknik der skal til - Personligt kan jeg godt lide at det ikke er nødvendigt at have støttehjulet slået ned, for at den skal holde pænt.

- Men dit argument for at det skal være en 1-akslet, er :great:



1 - Jeg hviler ALDRIG noget på mine fjelde - Kører jeg med gods der er større end det kan ligge i ladet, bliver fjeldene taget af.
2 - Jeg smider ALDRIG noget ned i traileren med et brag.

- Så hvordan de har det med en sådanne behandling, ved jeg ikke icon_cheesygrin.gif



Grus køber man på havnen - Jeg får fyldt min trailer med sand / grus eller støbemix for 140,- (1-akslet koster 70)
Når grusmanden kommer med gravemaskinen, får han altid lov til at køre retur og tømme skovlen i bunken - Jeg har det fint med en meter på traileren
Negativ Havmand :P
Grus og sand købes i grusgraven 8)

Fritidstrailer

: 27 feb 2013 09:27
af Havmand
Tom_AT skrev:Negativ Havmand :P Grus og sand købes i grusgraven 8)
Det var også en mulighed - Det andet er bare nemmere for mig - har 2 km.... Og så mange grusgrave er der ikke her på kongeøen icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

Fritidstrailer

: 04 mar 2013 05:47
af Stuhr
En opfordring fra mig vil være, at kigge på en Camplet trailer!
Skulle, for år tilbage, bruge en husmandstrailer, til omkring de dkr 5000,-. 750 kgs. Og valgte i første omgang en Variant. Og jeg synes den skuffede fælt! Blød og "gummi-agtig" undervogn og "ramme". 600 kg på, og hjulene kippede indad og kørte nærmest imod inderskærmene.
Heldigvis fik jeg den hurtigt solgt, og købte i stedet en 750 kgs Camplet, uden bremser, model 220.
God, bred og lang kasse. En MEGET stivere ramme end "de andre", da Campletten har en G-profil og ikke kun en C-profil. Og så har den en meget fastere aksel. Rent faktisk læssede jeg engang sand på Campletten, og sammenlignede under læsningen, akslen med den Variant jeg havde haft. Men Camplette fik slet ikke samme indadvendte hjulstilling. Faktisk satte akslen sig ikke ret meget.
Da jeg havde læsset en del, valgte jeg at trille hjemad, og vel hjemme, målte og vejede jeg sandet. Jeg havde læsset næsten 1100 kg på den :oops: , men akslen sank kun ca 3,5 under denne store vægt. :great:
Så giv Campletten en chance hvis det er en trailer i dén størrelse.
I dag har jeg en 1300 kgs én-akslet, bremset, Ansseems. Men det er af andre årsager.

Fritidstrailer

: 16 mar 2013 17:04
af calle
Enden på det blev, at Varianten blev repareret. Forhandleren syntes traileren var pæn i forhold til alderen, men ville ikke give noget for den. Han anbefalede mig derfor at få den repareret. Pris 900,- incl. arbejdsløn og moms, men nu kører den også som ny.

Ja højt at flyve ................... :oops:

Venlig hilsen