Side 2 af 2

Justere autoberegning ift. faktisk forbrug

: 07 feb 2013 07:59
af xkfc
pille bruger skrev:
God ide icon_cheesygrin.gif
Indhold i magasin, er kun tænkt som en hjælp til dem som bruger PC til at "kigge" om der er piller tilbage.
Den er ikke præcis, eller tænkt at den skal være det.
Sikke da noget vås.
Selvfølgelig kan det da blive "rimelig" præcis, ellers kunne man da lige så godt droppe alle forbrugsgraferne.

Problemet ligger i at sneglen pulserer og målingen kører kontinuerligt, for at råde bod på problematikken kører sneglen nu længere end 6min med pauser.

I teorien kunne man afveje i 5 sekunder, men man kunne forestille sig at det blev ganske unøjagtig, derfor kører man længere, der er valgt 6min, men det kunne da også være 10min eller alt mulig andet. Faktum er at jo længere man kører test perioden jo mere præsis bliver tallet, og at køre hele tanken igennem og dividere i 6min intervaller ville jo være det helt rigtige tal.

Spørgsmåler er nærmere om man er tilfreds med afvigelsen på 22%, er man det så kan fyret fint køre med det.

Redningen på unøjagtigheden er at man skruer på begge parmetre, så uanset unøjagtigheden i afvejningen så redder man det ved at justere luften bagefter :) genialt NBE :great: men så passer forbrugstallene desværre ikke :oops:

Justere autoberegning ift. faktisk forbrug

: 07 feb 2013 08:24
af pille bruger
xkfc skrev:
Sikke da noget vås.
Selvfølgelig kan det da blive "rimelig" præcis, ellers kunne man da lige så godt droppe alle forbrugsgraferne.

Problemet ligger i at sneglen pulserer og målingen kører kontinuerligt, for at råde bod på problematikken kører sneglen nu længere end 6min med pauser.

I teorien kunne man afveje i 5 sekunder, men man kunne forestille sig at det blev ganske unøjagtig, derfor kører man længere, der er valgt 6min, men det kunne da også være 10min eller alt mulig andet. Faktum er at jo længere man kører test perioden jo mere præsis bliver tallet, og at køre hele tanken igennem og dividere i 6min intervaller ville jo være det helt rigtige tal.

Spørgsmåler er nærmere om man er tilfreds med afvigelsen på 22%, er man det så kan fyret fint køre med det.

Redningen på unøjagtigheden er at man skruer på begge parmetre, så uanset unøjagtigheden i afvejningen så redder man det ved at justere luften bagefter :) genialt NBE :great: men så passer forbrugstallene desværre ikke :oops:
Det giver ingen mening at justere et fyr ind efter noget som ikke er præcist.
Drop de flyvske fantasier og land i virkeligheden.