Justere autoberegning ift. faktisk forbrug

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
xkfc

Justere autoberegning ift. faktisk forbrug

Indlæg af xkfc »

pille bruger skrev:
God ide icon_cheesygrin.gif
Indhold i magasin, er kun tænkt som en hjælp til dem som bruger PC til at "kigge" om der er piller tilbage.
Den er ikke præcis, eller tænkt at den skal være det.
Sikke da noget vås.
Selvfølgelig kan det da blive "rimelig" præcis, ellers kunne man da lige så godt droppe alle forbrugsgraferne.

Problemet ligger i at sneglen pulserer og målingen kører kontinuerligt, for at råde bod på problematikken kører sneglen nu længere end 6min med pauser.

I teorien kunne man afveje i 5 sekunder, men man kunne forestille sig at det blev ganske unøjagtig, derfor kører man længere, der er valgt 6min, men det kunne da også være 10min eller alt mulig andet. Faktum er at jo længere man kører test perioden jo mere præsis bliver tallet, og at køre hele tanken igennem og dividere i 6min intervaller ville jo være det helt rigtige tal.

Spørgsmåler er nærmere om man er tilfreds med afvigelsen på 22%, er man det så kan fyret fint køre med det.

Redningen på unøjagtigheden er at man skruer på begge parmetre, så uanset unøjagtigheden i afvejningen så redder man det ved at justere luften bagefter :) genialt NBE :great: men så passer forbrugstallene desværre ikke :oops:

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
15
Indlæg: 9834
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 275 gange

Justere autoberegning ift. faktisk forbrug

Indlæg af pille bruger »

xkfc skrev:
Sikke da noget vås.
Selvfølgelig kan det da blive "rimelig" præcis, ellers kunne man da lige så godt droppe alle forbrugsgraferne.

Problemet ligger i at sneglen pulserer og målingen kører kontinuerligt, for at råde bod på problematikken kører sneglen nu længere end 6min med pauser.

I teorien kunne man afveje i 5 sekunder, men man kunne forestille sig at det blev ganske unøjagtig, derfor kører man længere, der er valgt 6min, men det kunne da også være 10min eller alt mulig andet. Faktum er at jo længere man kører test perioden jo mere præsis bliver tallet, og at køre hele tanken igennem og dividere i 6min intervaller ville jo være det helt rigtige tal.

Spørgsmåler er nærmere om man er tilfreds med afvigelsen på 22%, er man det så kan fyret fint køre med det.

Redningen på unøjagtigheden er at man skruer på begge parmetre, så uanset unøjagtigheden i afvejningen så redder man det ved at justere luften bagefter :) genialt NBE :great: men så passer forbrugstallene desværre ikke :oops:
Det giver ingen mening at justere et fyr ind efter noget som ikke er præcist.
Drop de flyvske fantasier og land i virkeligheden.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/
Besvar