Side 2 af 3

Problemer efter nyt gear.

: 22 okt 2012 07:15
af pille bruger
Luft kan justeres i alle chip versioner.
I de gamle hvor man stiller efter tabel, kan det være korrekt at man skal ændre mætning.
I nye chips er det ikke nødvendigt at snyde nogen steder.
De kan indstilles optimalt.
Især hvis man er nøjagtig med afvejningen, og indstillingen af luft.

Problemer efter nyt gear.

: 22 okt 2012 07:57
af triumph
I den gamle vertion syntes jeg ikke man snyder ved at ændre mætninger.
Der er kommet et nyt gear på der giver dobbelt så meget som det gamle.
Hvis mætninger halveres, så virker det vel fuldstændigt som med det gamle gear ?

Problemer efter nyt gear.

: 22 okt 2012 08:03
af triumph
xkfc » 22 Oct 2012, 06:32 skrev:
Nu er det en Woody 4.99 der skrives om, ikke at forveksle med Scotte 4.xx

Men selv i Scotte 6.xx er det jo også i korrektioner at luften finjusteres!

Hvordan mener du at man gør det i nye styringer? og er det V10 du mener?

Autoberegning burde fint kunne bruges, dog kan jeg ikke huske grænserne.
Før havde jeg en woody 4.3 (eller deromkring)
Der var en korrektions mulighed for blæser høj, og blæser lav.
I den "nye" er der høj - midt - lav.
Men sagen er jo den at brænderen får dobbelt så mange piller som før.
Og da brænderen jo ikke bliver dobbelt så stor, af at sneglen får et andet gear på.
Så må det rigtige være at ændre pillemængde tilbage til det normale, i stedet for at ændre blæseren til at passe til den dobbelte pillemængde

Problemer efter nyt gear.

: 22 okt 2012 09:00
af xkfc
triumph » 22 Oct 2012, 08:03 skrev:
Før havde jeg en woody 4.3 (eller deromkring)
Der var en korrektions mulighed for blæser høj, og blæser lav.
I den "nye" er der høj - midt - lav.
Men sagen er jo den at brænderen får dobbelt så mange piller som før.
Og da brænderen jo ikke bliver dobbelt så stor, af at sneglen får et andet gear på.
Så må det rigtige være at ændre pillemængde tilbage til det normale, i stedet for at ændre blæseren til at passe til den dobbelte pillemængde
Hvad er det normale??? her er jeg ikke lige med!

I teorien ville det bedste være om man indstillede luften for hvert af de 90trin + opstart hver for sig, men i praksis er det hele temmelig lineær og yderpunkterne vil næsten altid være nok, så "midt" skal ikke stå ret langt fra lineariteten

Det er totalt underordnet hvilket gear der er på, om det er gode piller uden smuld, dårlige med smuld, Det hele drejer sig om beregning. Derfor skal de rigtige tal bare bruges, og luften tilpasses. Ganske enkelt :great:

Problemer efter nyt gear.

: 22 okt 2012 11:33
af triumph
det normale for en 16 kw brænder er at sneglen giver mellem 900 og 1500 gram /6 min.
(det kunne godt være 1250 g)
Nu giver sneglen 2500 g / 6 min.
jeg er kan ikke huske grænserne for hvad der kan tastes ind i styringen, men ved at nogen der har brugt sneglen fra en bio 18 har haft problemer med at den gav så meget at det ikke kunne tastes ind i autoberegningen.

Problemer efter nyt gear.

: 22 okt 2012 12:55
af Gert13
triumph » 22 Oct 2012, 11:33 skrev:det normale for en 16 kw brænder er at sneglen giver mellem 900 og 1500 gram /6 min.
(det kunne godt være 1250 g)
Nu giver sneglen 2500 g / 6 min.
jeg er kan ikke huske grænserne for hvad der kan tastes ind i styringen, men ved at nogen der har brugt sneglen fra en bio 18 har haft problemer med at den gav så meget at det ikke kunne tastes ind i autoberegningen.
Hvis sneglen normalt giver 1250 g og efter udskiftning af gear pludselig giver 2500 g, skulle det IKKE gerne resulterer i dobbelt så mange piller på herden. Hele idén med at indtaste vægten af 6 min snegl kørsel, er at styringen ved hvor mange sekunder den skal kører med sneglen i minuttet for at den indfyrede mængde piller svarer til 16 kw (eller mindre hvis du ikke lige kører fuldlast).
Så med en afvejning der er dobbelt så stor som før skulle det gerne resulterer i at sneglen kun kører halvt så meget som før.

Problemer efter nyt gear.

: 22 okt 2012 13:00
af triumph
jammen det var jo det der var hele pointen; at man (måske) ikke kan indtaste en 2500 g i autoberegningen.

Derudover syntes jeg personligt ikke at autoberegningen i den chipvariant fungere særligt godt.

Problemer efter nyt gear.

: 22 okt 2012 14:59
af calle
Jeg har endnu ikke taget mig sammen til at veje piller af :shock:

Venlig hilsen

Problemer efter nyt gear.

: 22 okt 2012 19:32
af pille bruger
calle » 22 Oct 2012, 14:59 skrev:Jeg har endnu ikke taget mig sammen til at veje piller af :shock:

Venlig hilsen
FY icon_cheesygrin.gif

Problemer efter nyt gear.

: 22 okt 2012 19:36
af pille bruger
Gert13 » 22 Oct 2012, 12:55 skrev: Hvis sneglen normalt giver 1250 g og efter udskiftning af gear pludselig giver 2500 g, skulle det IKKE gerne resulterer i dobbelt så mange piller på herden. Hele idén med at indtaste vægten af 6 min snegl kørsel, er at styringen ved hvor mange sekunder den skal kører med sneglen i minuttet for at den indfyrede mængde piller svarer til 16 kw (eller mindre hvis du ikke lige kører fuldlast).
Så med en afvejning der er dobbelt så stor som før skulle det gerne resulterer i at sneglen kun kører halvt så meget som før.
I version 4 giver afvejning ikke så meget mening,
( man aflæser værdi ud fra et skema )
og fordi man efterfølgende skal ændre mætning,
så flammen bliver tilpas.
Står blæseren fornuftigt så kan finjustere ved at ændre mætningen.
Det kræver så lidt øvelse og tid før man får et fornuftigt resultat, men det er det værd.
Det er den procedure der er lavet meget nemmere i de nye chip versioner.