overkogtermostat hvad skyldes det

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
martin81
Stoker III
Stoker III
13
Indlæg: 92
Tilmeldt: 22 feb 2011 07:51
Mit fyr: woody 10kw blackstar
Areal: 160
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: det må tiden vise
Årligt forbrug: det må tiden vise

overkogtermostat hvad skyldes det

Indlæg af martin81 »

den er i dykrør men nu er kedeltemperatur 70 grader og termostat er sat til 70 hvordan hænger det lige sammen ... den køre nu på vedligeholde og ikke drift som da jeg startede fyret op

kadett 76
Stoker VI
Stoker VI
13
Indlæg: 212
Tilmeldt: 20 okt 2010 23:22
Mit fyr: DSU 10 med autotænding
Areal: 270 m2
Brændsel: alt der kan brænde, både fast og piller
Fremviser gerne i postnummer: 6760
Geografisk sted: jylland

overkogtermostat hvad skyldes det

Indlæg af kadett 76 »

det lyder næsten til at være lavet ligesom de tidligere dansk stoker, når du koldstarter fyret skal den stå på start/vedligehold, når så kedlen bliver varm skulle du gerne kunne skifte til drift uden problemer, dette er lavet da fyret ikke har nogen lyssensor til at se om der er ild, istedet er der sat en min temp, er denne temp ikke opnået eller falder fyret under den igen, forventer den at den er gået ud og sender signal til overkog som slukker kedel så der ikke bare bliver kørt piller ind, når man skifter denne knap ved opstart sættes dette system midlertidigt ud af drift, og skal derfor sættes tilbage så snart fyret har nået sin minimumstemperatur, et ret oldnordisk system men det virker faktisk rigtig godt når man ved hvad den gør
martin81
Stoker III
Stoker III
13
Indlæg: 92
Tilmeldt: 22 feb 2011 07:51
Mit fyr: woody 10kw blackstar
Areal: 160
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: det må tiden vise
Årligt forbrug: det må tiden vise

overkogtermostat hvad skyldes det

Indlæg af martin81 »

det ikke bare oldnordisk det er stenalder... den kræver sit synes jeg har brugt 3 dage på at få det til at køre nogenlunde det køre på vedligehold nu så det holder pause og starter op selvføgelig for at holde tempaertur... men så for den for lidt ilt så køre jeg for mange piller ind så brænder bålet for langt tilbage så er der glødepiller i askeskuffen... det ikke nemt når man er helt grøn

Besvar