Ja det er korrekt, at Baxi kræver returvandet er mindst 60 grader af hensyn til tæring.
Det betyder der skal monteres en shunt ( aka bypass ventil ) mellem fremløb og retur.
![8) 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Kravet er at den skal være 60 i returen ja.... læser man det anderledes, kræver de en shunt.... men ligegyldigt hvad, så er det temperaturen der er gældende.finschal » 18 Jan 2011, 19:21 skrev:@ Bigfoot - Faktisk så er den akkutank kun i anvendelse når brændefyret skal bruges. Har ikke prøvet det endnu. :-) Dvs. den er ikke med når pillefyret kører. Men jeg kan vel generelt tjekke om min retur temperatur er over 60 og hvis den er det så er det vel ok? :-) Men hov, der var en der skrev at shunt er et krav fra baxi i henhold til garanti?
det så du ogsåBrandsen » 18 Jan 2011, 20:18 skrev:Halløj i forum,
....og når Thy kommer forbi, så husk lige at få ham til at vise hvordan man renser røgkassen.
På de oprindelige billeder du lagde ind, ser der ud som om sod og aske i røgkassen er rødglødende,
set gennem øverste højre røgrør.
Røgkassen er den firkantede kasse, der ligger bag ved røgrørene med turbolatorerne, og den kommer
du ind til ved at tage de høje smalle blå låger på siden af Baxi'en af, så sidder der en lille plade med
2 fløjmøtrikker, som lige skal skrues af, for at kunne komme ind og rense selve røgkassen.
Det er netop der, hvor der kan ende rigtigt meget sod og aske, fra selve fyringen, og ikke mindst fra
fejeren der renser skorstenen, fordi røgtuden der går op i din skorsten, står lige oven på røgkassen.
Røgtud, røgrør, røgkasse.... der er mange spændende ting monteret på en rigtig Baxi med blå skjolde
Det er præcis derfor det er en rigtig go' ide at have nogle Blå Royal indenfor rækkevidde, men bliver nemlig
så hel... meget klogere, når man har inhaleret nogle stykker af dem, jfr. Bøffel teorien