Loekke » 25 Nov 2010, 16:35 skrev:Kommer fra det sydvestligste hjørne af Danmark
Nærmere betegnet Østerby i Tønder kommune.
Prøver at skille den ad imorgen og ser om den kan fikses, hvis ikke ryger den ad helvede til
og så kommer der en kuglehane på færdig arbejde, inde der kom en termisk shunt på sad der en justerbar shunt fra esbe, men det er jo ikke andet som en avanceret kuglehane og det virkede i 8 år inden den blev utæt.
nå derudefra ja.... er selv oprindelig fra Tinglev af.
Men.... når jeg ser på bøvlet med de shuntventiler, så forstår jeg godt når nogen bare bruger kuglehanen.
Men jeg må sige at den ventil jeg har fået i nu, den kører bare. Selv hvis fremløbet er nede på 65 grader, så er returen stadig permanent 60 grader. Så jeg må sige at jeg nu har fået en god løsning. Eneste ulempe ved den, er hvor din ventil (og min gamle) var med fuld gennemløb på returen, blandet med fremløb, er den VTA ventil altså det modsatte, altså fuld gennemløb på frem, blandet med returen, så det giver lidt modtryk i returløbet, som kan give lidt bøvl (hvis man som mig har kørt naturlig cirkulation igennem VVB) Men det kan jo nemt løses af en kontraventil.
Men det undrer mig at der ikke sidder en kuglehane ved fremløbet. lige før din esbe, for det siger de ellers ved min pusher af stumper, at man skal gøre. For de der bimetalfjedre, har det med at blive trætte med årene, og derfor lige skal have reguleret flowet på fremløbet, da de ellers kommer for højt i temperatur. Det kan jo godt være tilfældet ved dig.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.