MGM » 10 Nov 2010, 00:11 skrev:Nej det behøver du ikke at være nervøs for, det er kun i det øjeblik du sprøjter eller maler det træværk der skal behandles at det lugter, senere trænger det ind i træværket og der er ingen lugt eller dampe
Det er jeg så ikke enig i, - både Gori 22/7 og Pinotex Trærenovering er beregnet til udendørs brug. Udendørs træbeskyttelse må ikke anvendes indendørs pga indholdet af stoffer mod svamp, selvom de ikke kan lugtes, - så betyder det ikke, at de er ufarlige.
Det er jo ikke uden grund, at producenterne foreskriver at det kun benyttes udendørs, - de vil jo helst sælge deres produkter uden nogen form for restriktioner, da de så kunne sælge mere.
Jeg vil ikke afvise at det fint kan bruges i tagkonstruktionen uden efterfølgende problemer, men det er ikke i overensstemmelse med reglerne. Og hvis der ikke er problemer med svamp, men kun borebiller, så er der jo ingen grund til at løbe nogen risiko.
Og så mener jeg iøvrigt også at Protox Insekt er billigere end de to andre, hvilket kan være en ekstra grund til, ikke at smøre sit hus ind i flere giftstoffer end højst nødvendigt. Antallet af børn med astma-problemer er støt stigende, og der er jo ingen grund til at forringe sit indeklima mere end højst nødvendigt.