Nu har jeg kørt en hel sæson og i den forbindelse kan jeg nu præstere en form for forbrugsregnskab og er et par erfaringer rigere.
Jeg har brugt mellem 15-20% flere piller sidste vinter i forhold til de sidste 5 år
Det skyldes at jeg har måttet ændre forbrændingstemperaturen /kedeltemperaturen fra 65 g. til 72 g. Dette igen skyldes at ladeventilen simpelthen ikke åbner nok ved 65 g. til at få en ordentlig udnyttelsesgrad fra kedel til akkumuleringstank.
Jeg talte med leverandøren af ladeventilen sidste år, da situationen stod klar. Hans svar var at hæve temperaturen i kedlen med 10 g. og mente ikke at det ville give et ekstraforbrug af piller. Desværre har han ikke haft ret
Ifølge forhandleren kan man heller ikke få en lavere termostat
Så hvad gør man nu???
Jeg går med planer om en stophane i sløjfen, kombineret med en ekstra cirkulationspumpe, hvad siger i kloge folk?
Link til ladeventils manual:
http://dvcenter.dk/media/uploads/termovarladeventil.pdf