Hej!
Jeg har lige installeret en MGM 15 i tirsdags. indtil fredag morgen kørte den perfekt ...
MEN, siden fredag morgen har jeg ikke bestilt andet, end at få en totalt blokeret og stoppet løftesnegl til at køre igen.. den pakker pillerne i toppen, og fyret går ud. den stopper til 3-4 gange på en dag
Jeg har en Benekov R15, som minder meget om MGM15.
Jeg forstår ikke helt dit problem.
Er det sneglen der kører fra eksternet lager til pillemagasin på stokeren?
Billeder og bedre forklaring ville hjælpe.
Hej Flunk, Det er den skrå snegl fra pillemagasinet der pakker pillerne i toppen, i stedet for at de falder ned til den vandrette snegl, der føder brænderen
Hej Andreas.
Hvis løftesenglen stopper kan set være det lodrette , ned mod fotocellerne, der er stoppet.
Det medfører så at fotocellerne kan se hinanden og så kører løftesneglen.
det er let at skille ad.
Du behøver ikke at sætte alle tre bolte på , der hvor det lodrette rør møder løfterøret.
Det er nok med de 2 letteste bolte.
Glem at smøre scilikone på samlingerne igen du skal have det rør af en gang imellem.
Et andet problem jeg har haft med løftesneglen er at pillerne bygger bro i bunden af magasinet.
Det gør at løftesneglen kører indtil at den melder pillefejl.
MVh.
Ole MGM15 på andet år.
tror vist der er andre og større problemer med fyret.... min skorsten er drivvåd, det drypper fra fyrsiden af røgrøret, og der er pletter på gulvet under flangerne hvor den automatiske askefjerner skal sidde, og hele systemet går fra 1,8 bar tryk til 1,5 bar på under 20 timer....
Hej igen Andreas.
Min skorsten er såmænd også våd inden i.
Mens der var rigtigt koldt endda is i bunden af skorstenen.
Jeg har svært ved at drive skorstens temperaturen over 100-120 C.
men at trykket på systemet falder lyder ikke godt.
Så er det jo godt fyret er nyt. garanti
Mvh.
OBH.
Lav røgtemp = våd skorsten. Det bør i kunne indstille jer ud af.
Andreas, prøv lige at notere dig om det er ved samme kedeltemp at trykket varierer fra 1.5 til 1.8 bar.
Jo højere kedeltemp er, jo højere vil trykket også være
Jeg monterede fyret i tirsdags, fyldte vand på til der var knapt 2 bars tryk ved 75 grader temperatur.
jeg tog på kursus torsdag morgen, og kom hjem lørdag middag, der var der kun 1 bars tryk. jeg fyldte på til 1.8 bar ved driftstemperatur, den ligger mellem 72 og 76 grader, da jeg skrev indlægget var den næsten nede på 1,5 bar.
Jeg rengjorde skueglasset, da det var sodet totalt til i går eftermiddags, nu er det allerede mørkebrunt med klare pletter igen...