Ja, - leo-pol det kan nemt laves, men så skal du montere trevejsventilen oppe på den øverste retur.
For du skal jo ikke "slæbe" hele tanken med, når du starter oliefyret.
Det eneste du så skal gøre manuelt er.: drej trevejsventilen, så den lukker for pillefyret og åbner for returen over til oliefyret.
Så længe du fyrer med piller, vil oliekedlen ikke trække med. Den vil først gå i funktion, når du drejer trevejsventilen.
Fremløbet fra begge kedler skal samles i eet, og det skal gå ind i tanken, der hvor du har lavet røret med de mange huller. = (som slet ikke var nødvendigt med alle disse huller. Vandet vil selv gå ind i den højde, hvor vægtfyldeforskellen siger, det hører hjemme.)
Herefter bliver det stillingen på trevejsventilen, der bestemmer, hvilken kedel der skal køre.
Du må ikke have nogen ventiler på fremløbet, da det skal altid være åbent op til ekspansionen.
Jo leo-pol, - du havde fuldstændigt ret i, at når du havde sat en vinkel på dit opadgående rør, der gik op til ekspansionen, så røret først gik vandret på 40 - 50 cm. inden det gik opad, så ville det rigtig nok drille en eventuel luftboble i, at gå mod vandstrømmen.
Så når der opstod en luftboble, så ville den drive med vandstrømmen hen til det hjørne, hvor røret gik nedad til tanken.
Det er også een af de ting, man altid skal være opmærksomt på. Hvilken vej er vandstrømmen.
Det hedder sig jo, at man altid skal lufte ud i vandløbsretningen, på vandretliggende rør.
Nu har jeg forsøgt at tegne stutserne til oliekedel ind i diagrammet.