Eco-climax hjælp

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
MPR
Stoker I
Stoker I
14
Indlæg: 1
Tilmeldt: 13 okt 2009 20:20

Re: Eco-climax hjælp

Indlæg af MPR »

Hej Jan.

Har lige brugt lidt tid på min naboes Eco-climax og jeg tror du har følgende problem:

At dømme efter de billeder du har sendt så tror jeg du har samlet "justeringssystemet" forkert.

Begrundelse: Når jeg kigger på dine billeder og læser at systemet skulle stå i hak nr. 5 så kan jeg se du mener hak 5 fra venstre. På den Eco-climax jeg kender, stopper den med at indfyre piller når skyderen står helt til højre og øger gradvis indfyret mængde piller jo længere skyderen skubbes til venstre. Det vil med andre ord sige, at dit hak 5 skulle være tæt på fuld indfyret pillemængde?


Prøv at checke følgende:

Forløbet af kæden skal gå fra justeringshåndtaget og ned under kædehjulet på sneglen mod uret og op igen til fjederen. Fjederens modsatte ende er fastgjort i beslaget med alle justeringshakkene i.
Lejet som sidder på excentrik på gearmotoren skal skubbe til kæden på den del af kæden der går fra justeringsbøjlen og ned til tandhjul på snegl. Lejet skal skubbe på kæden fra venstre mod højre.
Ovenstående er forklaret set fra tandhjulsende af snegl.

Kan du ikke forstå min forklaring tager jeg gerne nogle billeder af fødesystemet på min naboes Eco-climax.

PS. har også et par tips til at få nogle meget bedere forbrændingsresultater på denne kedel. Har fået denne Eco-climax trimmet til et røgtab på ca 10% mod før 26% men det er en anden snak.

Knæk og bræk med fyret.

lestorm
Stoker II
Stoker II
15
Indlæg: 49
Tilmeldt: 21 jul 2008 00:31
Mit fyr: Rosendal VT-EE 23
Areal: 240
Brændsel: Flexheat 8mm
Dagligt forbrug: 70 kg målt i uge 7
Årligt forbrug: ca 12 tons
Geografisk sted: 4863 Eskilstrup

Re: Eco-climax hjælp

Indlæg af lestorm »

MPR skrev:Hej Jan.

Har lige brugt lidt tid på min naboes Eco-climax og jeg tror du har følgende problem:

At dømme efter de billeder du har sendt så tror jeg du har samlet "justeringssystemet" forkert.

Begrundelse: Når jeg kigger på dine billeder og læser at systemet skulle stå i hak nr. 5 så kan jeg se du mener hak 5 fra venstre. På den Eco-climax jeg kender, stopper den med at indfyre piller når skyderen står helt til højre og øger gradvis indfyret mængde piller jo længere skyderen skubbes til venstre. Det vil med andre ord sige, at dit hak 5 skulle være tæt på fuld indfyret pillemængde?


Prøv at checke følgende:

Forløbet af kæden skal gå fra justeringshåndtaget og ned under kædehjulet på sneglen mod uret og op igen til fjederen. Fjederens modsatte ende er fastgjort i beslaget med alle justeringshakkene i.
Lejet som sidder på excentrik på gearmotoren skal skubbe til kæden på den del af kæden der går fra justeringsbøjlen og ned til tandhjul på snegl. Lejet skal skubbe på kæden fra venstre mod højre.
Ovenstående er forklaret set fra tandhjulsende af snegl.

Kan du ikke forstå min forklaring tager jeg gerne nogle billeder af fødesystemet på min naboes Eco-climax.

PS. har også et par tips til at få nogle meget bedere forbrændingsresultater på denne kedel. Har fået denne Eco-climax trimmet til et røgtab på ca 10% mod før 26% men det er en anden snak.

Knæk og bræk med fyret.
Hej
Sådan som du beskriver at kæde tandhjul og leje skal køre gør det nu :roll:
Du må godt prøve og smide et bare billeder af din nabos :)
Mvh
Jan Storm
ARTTEX
Stoker I
Stoker I
14
Indlæg: 1
Tilmeldt: 06 nov 2009 21:08

Re: Eco-climax hjælp

Indlæg af ARTTEX »

Hej Jan
Kender godt din kedel, har selv en
Da du skiftede tandhjul, fik du så det one way rulleleje med som tandhjulet sidder på, det er nemlig det der må tage "skraldet" hver gang den dasker til kæden, og i modsatte ende af kæden sidder der en fjeder til at holde kæden spændt med, -den skal også virke rigtigt så ikke du har slap kæde, de to ting vil lave ballade i de "små" gear.
Du kan evt. sende mig en mail
carsten@arttex.dk
så kan du få tlf.nr.
ps.bor i nakskov
mvh.carsten
lestorm
Stoker II
Stoker II
15
Indlæg: 49
Tilmeldt: 21 jul 2008 00:31
Mit fyr: Rosendal VT-EE 23
Areal: 240
Brændsel: Flexheat 8mm
Dagligt forbrug: 70 kg målt i uge 7
Årligt forbrug: ca 12 tons
Geografisk sted: 4863 Eskilstrup

Re: Eco-climax hjælp

Indlæg af lestorm »

Hej Carsten
Jeg har ikke eco-climax mere da jeg er flyttet her den 1 november, nu har jeg et rosendal se min profil!
Mvh
Jan Storm
modelbanke
Stoker I
Stoker I
14
Indlæg: 2
Tilmeldt: 20 dec 2009 18:27
Mit fyr: ECO CLIMAX 22 KV / 2004
Areal: 180 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5772
Dagligt forbrug: 28-30 kg
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Eco-climax hjælp

Indlæg af modelbanke »

Hej testorm

Jeg har først lige set tråden og jeg har løsningen til dig.
Vi er jo ikke mange der har et sådanne fyr.
Mit er fra 2004 22 kw og har kørt godt lige siden.
På dit billede ved gearmotoren er der en sort firkantet plast box, hvor der sidder en kondensator
også kaldet ( starter ) som du skal udskifte.
Jeg købte en her først på året til en pris af ca. 150,00- 200,00 kr. og er meget nem selv af skifte og så kører/starter vi perfekt igen.
:P

Håber det hjælper dig og er ked af du har skiftet så meget uden det var nødvendigt :great:

Jeg ville gerne snakke med dig om optimeringer og besparelser hvis du har forslag eller har kendskab
( påbygning af iltstyring osv. )

Mvh.
Modelbanke
Fyn

modelbanke
Stoker I
Stoker I
14
Indlæg: 2
Tilmeldt: 20 dec 2009 18:27
Mit fyr: ECO CLIMAX 22 KV / 2004
Areal: 180 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5772
Dagligt forbrug: 28-30 kg
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Eco-climax hjælp

Indlæg af modelbanke »

MPR skrev:Hej Jan.

Har lige brugt lidt tid på min naboes Eco-climax og jeg tror du har følgende problem:

At dømme efter de billeder du har sendt så tror jeg du har samlet "justeringssystemet" forkert.

Begrundelse: Når jeg kigger på dine billeder og læser at systemet skulle stå i hak nr. 5 så kan jeg se du mener hak 5 fra venstre. På den Eco-climax jeg kender, stopper den med at indfyre piller når skyderen står helt til højre og øger gradvis indfyret mængde piller jo længere skyderen skubbes til venstre. Det vil med andre ord sige, at dit hak 5 skulle være tæt på fuld indfyret pillemængde?


Prøv at checke følgende:

Forløbet af kæden skal gå fra justeringshåndtaget og ned under kædehjulet på sneglen mod uret og op igen til fjederen. Fjederens modsatte ende er fastgjort i beslaget med alle justeringshakkene i.
Lejet som sidder på excentrik på gearmotoren skal skubbe til kæden på den del af kæden der går fra justeringsbøjlen og ned til tandhjul på snegl. Lejet skal skubbe på kæden fra venstre mod højre.
Ovenstående er forklaret set fra tandhjulsende af snegl.

Kan du ikke forstå min forklaring tager jeg gerne nogle billeder af fødesystemet på min naboes Eco-climax.

PS. har også et par tips til at få nogle meget bedere forbrændingsresultater på denne kedel. Har fået denne Eco-climax trimmet til et røgtab på ca 10% mod før 26% men det er en anden snak.

Knæk og bræk med fyret.

Hej Jeg ville meget meget gerne have et par tips fra en kending

Hilsen
Modelbanke

Besvar