fejl på røde varmelegemer

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
Hanne
Stoker I
Stoker I
14
Indlæg: 3
Tilmeldt: 13 nov 2009 17:27

fejl på røde varmelegemer

Indlæg af Hanne »

Det røde varmelegeme røg efter det nye fyr havde kørt i moderat omfang ½ år. Fik et nyt hvidt tilsendt af montøren (til 50 % overpris) og isatte det selv. Fyret stod stadig bare og røg. Efter 1 måneds bøvl tilkaldte jeg montøren, som hurtigt så, at det var isat for lavt, så der ikke var kontakt med pillerne. Han monterede et nyt rundt varmelegeme af stål, idet han angav at det hvide heller ikke var optimalt. Fik en regning på 2700 kr for 1½ times arbejde (Han lavede også justering, hvilket jeg selv plejer at lave, ligesom han har skrevet rensning på, selv om jeg fortalte at jeg ugentligt rengør blæser, fotocelle mm)

Er selvfølgeligt rasende.

Der er jf manualen ikke garanti på varmelegemer, men har hørt, at der er fejl på de røde, hvorfor mange montører skifter dem uden beregning. Er der nogen der ved noget om dette???

paw
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 951
Tilmeldt: 18 sep 2009 20:26
Mit fyr: woody 16 kw V10
Areal: 80
Brændsel: Træ-piller
Fremviser gerne i postnummer: 9600
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 10 gange

Re: fejl på røde varmelegemer

Indlæg af paw »

Hvis røde er ledninger på tænder du mener er det løgn det din vvser fortæller. Jeg har røde ledninger på min tænder, og den har kørt 3-4 år uden problemer med 2 tændinger hver dag i sommermånederne. Fyr den vvser, om ikke andet så på grund af de priser han kører med. En såkaldt Guldsmed er ikke noget at samle på :evil:
Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
15
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: fejl på røde varmelegemer

Indlæg af Frank_Rasmussen »

Jeg regner med selv at skifte eltænder købt på internettet ved f.eks. hedestoker, vvs-eksperten.dk, vvs-grossisten.dk, q-pro.dk m.fl...

Hvis man så får fat i en anden, end den man havde før, så må man klikke på den nye på http://www.bioflame.dk/index-filer/Page338.htm, og rette indstillingerne i styringen, så de passer til den lille ny.

2700 kr...uha... man kan jo forsøge med at brokke sig...
tvivleren
Stoker X
Stoker X
14
Indlæg: 447
Tilmeldt: 07 aug 2009 23:06
Mit fyr: woody comfort 14-30kw
Areal: 140 fra 42
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8620
Dagligt forbrug: pt omkring 15
Årligt forbrug: forventer 4,5
Geografisk sted: Thorning 8620
Blevet takket: 1 gang

Re: fejl på røde varmelegemer

Indlæg af tvivleren »

skal vi ikke vide hvor den guldsmed flyver, skal ikke lande hos mig :skiing:
jeg kan godt skifte den for det halve :great:

Besvar