Hr.Hansen skrev:Nu har jeg læst lidt på alle tråde om el tændere, og jeg kan forstå at eltænderne generelt holder 1-3 år. Jeg har nu haft mit fyr i ca. 7 måneder, og nu hvor jeg køre med start stop en gang i døgnet, virker el tænderen kun 1 ud af 4 gange, hvilket er trælst.
Jeg ringede så til fyrteknik i dag, og han sagde at den allerede var færdig, og at man normalt skulle regne med at el tænderen kun holder 1/2 til et helt år.
Det lyder efter min mening som en gang sluder, jeg kan se at el tænderen har lavet 148 optændinger, hvorfra de 40 sidste sikkert er fejl optændinger. Den kan da ikke være over det allerede ? Så kan det sgu godt gå hen og blive dyrt i den sidste ende.
Hvis jeg nu skal have en ny, skal jeg så tage den på 300 watt, eller nøjes med den standart på 200w. Er der nogen som har lidt erfaringer med det, om den store holder længere ?
Hej!
Ja dyrt og dyrt
Selvfølgelig bør en eltænder holde mere end et halvt år,forudsat at brænderen er korrekt indstillet(så der ikke er fx. 30 optændinger i døgnet).
Jeg har kørt med min i snart 2 år uden at skifte den, og den koster altså ikke mere end ca 150.
Hvis du så sammenligner med at have oliefyr, og skal have lavet lovpligtig årligt eftersyn(ca 800 kr, uden evt. reservedele), så er det da ikke urimeligt at bruge en eltænder årligt, der er da stadig en god besparelse.
mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html