Hans » 06 Sep 2011, 00:03 skrev:
Helt enig, det er lidt svagt af en stoker som markedføres med, at den har 30 års erfaring indbygget (jvf.
http://www.ja-stoker.dk/). Det er også pudsigt at læse, hvad producenten mener kendetegner en kvalitetsstoker (klik på JA STOKEREN og derefter KENDETEGN).
Jeg har haft rigtigt mange problemer med min et år gamle JA stoker og i særdeleshed med omrøreren. Men Henrik (producenten) er en flink mand og tager sig gerne tid til en snak om problemerne. Mange gange har jeg droppet at ringe og er bare gået i gang med ændringer/forstærkninger.
P.t. kører fyret incl. omrører helt ok
Hvis det har interesse, skal jeg gerne beskrive og vise billeder af ændringerne.
Du må meget gerne vise mig billeder, Hans!
Min største anke efter at have fået styr på "kold røgrør" på (vistnok) din anbefaling med isolering med rockwool omkring alublokken, er faktisk at den knurrer og brager når man kaster de mindste stykker saveaffald i og i værste fald netop smider kæden. Derfor ville et billede af dit patent være interessant!
Er lidt skuffet og har allerede påbegyndt at bruge af kæden til min omrører!
Jeg har faktisk overvejet om det er fordi den pakker helt vildt og at sneglen burde skiftes eller det er min brandslukningsventil, som lækker?!
Jeg skal vist have skiftet manometret (som desvsærre gik bort alt for tidligt - så også noget tarvelig ud).
Manometret sidder på strengen til tanken. Når der kommer nyt på kan jeg bedre følge om der forekommer tryktab....
Det er simpelthen for dårligt at den ikke kan nappe noget grovfoder!!!