Jeg har også haft knirke lyden uden kridt, men så laver det alt for mange slagger og bålet brænder ikke ordentligt da slaggerne ikke liiiige lader sig blæse væk.
Forsøg med en bette sjat olie i pillerne har hjulpet på knirkelyden, men ikke den der brrrrrrrrrr (på den kedelige maskingevær lyd agtige måde) hjælper det ikke på. Det må være brændslet, som bliver komprimeret...
Det skal lige siges at omrøreren pt ikke er sluttet til og de store pladehjul er trukket til højre for at undgå komprimering af den vej...
Ja, jeg har da også overvejet om det kunne være askesneglene...
Jeg havde også mistænkt min brandsluknings termostat stod og drøvlede vand ned til pillerne, men beholderen har du stået med fuld tryk (pt 4.5bar) i en uges tid. Så mon ikke det tæt. Jeg har ikke kunnet konstatere noget fald i trykket i hvert fald...
Forsøg med rene træpiller her fra middag er brrrrrrrrr lyden forsvundet og erstattet af pivelyd. Den fortager sig sikkert i løbet de næste par timer...
Måske skulle jeg bare lave en meget tyndere blanding af det sidste korn jeg har og så bare ALDRIG mere korn, men det er da træls at begrænse sig....
Mvh Peter
RTB 10 m/iltstyring, 6.6m2 Batec solfangere, 1200L olietank m/2 radiatorer som solvarme vekslere
Hellere spørge dumt end at dumme sig ved at lade være!