Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Askesnegl og børster

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
djm
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 19 jan 2007 08:40
Mit fyr: Baxi Multiheat 1,5
Areal: 89
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Haslev

Re:

Indlæg af djm » 31 jan 2007 14:49

Mester Jacob skrev:Ja, det er trist at have fået den gamle model, jeg købte min i foråret 2006 og er derfor også den gamle model.

Baxi'erne kom på kampagne pris i sommers, grundet at blandt andet Brødrene Dahl havde mange forudbestillinger. og da baxi ikke kunne følge med efterspørgslen har de ligget i rest ordre.

Efterhånden som folk ikke gider at vente, finder de på noget andet, hvilket har resulteret at fx BD har brændt inde med nogle som så sælges til kampagne pris. Så der er nok mange der har fået den "gamle" model i sommers.

Er man i tvivl om der kan monteres askesnegel på sin Baxi, kan dette aflæses på serie nummeret.

Alle 1,5 kedler nr < 936883

Alle 2,5 og 4,0 nr < 934613

Hvis man VIL have askesnegel, er der stadig den mulighed, at anskaffe sig et nyt brændkammer (kedel) Styring magasin snegl, kabinet m.m. er jo stadig det samme.

Dog skal det tilføjes at med 2,5 modelen skal der også en ny låge til.
Den skal jeg liga have forklaret...
Min 1,5 har serienummer 97457267...


Brugeravatar
Jobak
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 873
Tilmeldt: 07 jan 2007 19:07
Mit fyr: Baxi 1.5/350 uden iltstyr
Areal: 180
Brændsel: Silva 8mm
Årligt forbrug: ca. 6t
Geografisk sted: Hjerm
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Indlæg af Jobak » 31 jan 2007 19:09

Den skal jeg liga have forklaret...
Min 1,5 har serienummer 97457267...[/quote]

Det er meget nemt at se: Har du den viste "pisserende" forrest i kammeret ?
Hvis du har, kan der monteres en snegl. Serienummeret er kun 6-cifret.
Snakkede med en Baxi sælger igår- for at klage min nød. Jeg fik en 1.5 den 15 december og det var den gamle model. Det var han sådan set ligeglad med, de har aldrig reklameret med at der er kommet en ny model, og de har aldrig kørt kampagne på nogle af dem. Det er grossisten der sænker prisen, bl.a. de forskellige webgrossister. Jeg er nu mest misundelig på at der kan være lidt mere aske i den med "pisserenden". Jeg ville aldrig købe en askesnegl alligevel, som kommer til at koste ca. 6.500,- + moms (iflg Baxi)

Mester Jacob
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 46
Tilmeldt: 24 jan 2007 11:15

Indlæg af Mester Jacob » 31 jan 2007 20:53

djm skrev: Den skal jeg liga have forklaret...
Min 1,5 har serienummer 97457267...
Hej

Det er fordi du kommer til at se et forkert sted, nummeret står med meget småt øverst til højre :wink:


Besvar