Ulrik skrev: 09 nov 2024 05:06
Jeg har været så "heldig" at modtage et tilbud på fjernvarme ledning fra fjernvarme Fyn.
Lille by langt fra alting.
Da de i sin tid begyndte at undersøge hvad interessen var, regnede jeg med ca 100.000 inkl vvs.
Det var ret naivt må jeg erkende.
Igår modtog jeg et såkaldt tilbud på +300.000 ekskl vvs
245.000 + 25% fordi jeg har kælder.
Det er en investering som på ingen måde kan retfærdiggøres.
Ikke ift husets værdi, eller fordi den hverken kan tjenes ind i mit eller mine børns liv.
Tænker jeg kan få rigtig mange pillefyr til de penge, eller flere varmepumper.
Hvis det er prisen, forstår jeg simpelthen ikke at folk gider bruge sin tid på det....
20241109_045507.jpg
Har ikke set indlægget før nu. Det er jo totalt vanvittig +245.000 kr. for tilslutning af fjernvarme. Det er en joke,
Så kan de lige så godt sige, at området ikke kan få fjernvarme. Ingen normale mennesker vil betale det beløb.
Der har lige været en lignende sag i Vejle ved Grejs og Hornstrup med tilslutning af fjernvarme Trefor. Her lød beløbet på 125.000 kr. Det faldt helt til jorden, Trefor måtte trække projektet tilbage igen. De fleste borger i Grejs og Hornstrup ville ikke betale det beløb. De var faktisk helt tilbage i starten blevet lovet omkring 65.000 kr. Men det Ulrik bliver tilbudt er jo fuldstændig ude af kontrol.
Tænker, det projekt inden fra borgen, at de fleste husstande skal over på fjernvarme ikke bliver nogle succes.