Stedet hvor alt til stokeren diskuteres. Deltag i debatten og få svar på dine spørgsmål
Spring til indhold
Du har deaktiveret javascript og dermed vores annoncer!Hvorfor det ikke er en god ide, kan du se mere om her:Blokering af Annoncer
Indlæg af Jens A » 22 aug 2024 18:04
Indlæg af thy » 22 aug 2024 22:58
Jens A skrev: ↑22 aug 2024 18:04 Hej, Jeg har en MH 1.5 der går i A-1, selv om den starter fint op og lyder normalt. Når den når et par og 50 grade går blæseren ned på meget lav men kører dog lidt, den fører stadig lidt piller frem men går til sidst i fejl. Over de sidste 5 år er der skiftet ca. en motorer om året, det viste sig den blev meget varm indtil jeg skiftede overkognings sikringen. Temperatur følere er blevet skiftet sidste år. Jeg har skiftet til extern forsyning til pumpen da den sprang sikringen. Den kører året rundt da jeg har vandbåren gulvvarme i en kælder. Indstillingerne herunder er vist nok fra et af Thy's indlæg og har kørt i næsten et års tid. Fyr og skorsten er Ny rensede og turbolatorerne er helt ude for at sikre et godt flow. Håber nogen har en idé. Pausefyringsfunktion M: 10 Set Temperatur 80 Høj ydelse: Blæs i % 0-100 23 Tid i Sek. 15 Lav ydelse: Blæs i % 0-100 10 Tid i Sek. 20 Drift menu; Blæser min ydelse -20 Snejl køretid høj ydelse H1,4 Snejl køretid lav ydelse L0,4 Blæser tid under Pausefyring P05 Installations menu Prom Version Minimum Pause 10-30Sec H18 Maximum Pause 30-60Sec L56 Max Blæser hastighed b40 Reversring 00 afbrudt 01-20 0,1-2,0 Sec r00 Hilsen Jens
Indlæg af Jens A » 23 aug 2024 07:22
Indlæg af thy » 23 aug 2024 10:08
Jens A skrev: ↑23 aug 2024 07:22 Hej Thy, Det er blæsermotoren jeg skiftede. En enkelt gang til brugt, men ellers til ny, et per gange skiftede jeg også kondensatoren og det virkede et stykke tid. Men da kørte den slet ikke og den blev ofte meget varm under drift. Når jeg forsøger at starte lyder den som normalt og jeg kan tvinge den til høj hastighed med start/stop et par gange. Røgtemperaturen når ca. 70 grader. At den kører lidt og so giver op er et nyt fænomen. De gentagende forsøg på opstart er i øvrigt begyndt at lave løbesod, så jeg holder igen til jeg har fundet et spor, Hilsen Jens
Tilbage til "Baxi Stoker"